Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Lisa - 25 juli 2011 21:37

I kväll är jag ensam här i soffan.

Martin har redan lämnat in, han skakade av feber så jag tvingade upp honom för å sova bort den. :(

Han var verkligen off, men det bli inte såhärt illa förrän nu i kväll tack å lov.


Vi har varit på språng hela dagen.

Lyckades komma i väg strax innan halv tio med siktet inställt på Kristianstad.

Där lämnade vi först tillbaka färgsprutan som Martin lånat å sen körde vi till Biltema å köpte en barnsadel till Martins cykel.

Vi vågde oss även på en sväng in i själva stan där det blev lite inhandlat på Cervera(presenter å mini-ugnsformar) å framför allt ostar hos Ohlssons ost.

Pappa tycker de är bättre en den ostbutik vi har i stan så jag har väntat in rätt tillfälle för att äntligen få handla där själv.

Fem olika sorters ostar blev det, trodde jag i allafall, när jag packade upp dem nu i kväll fattades det en sort...?! :)

Den måste hamnat jämte påsen i affären eller nått..

De fyra sorter jag inhandlade var i vilket fall underbart goda. :)

 


Efter Kristianstad besöket hade vi ju bestämt att vi skulle till våra bästisar i Falkvik.

Jag hade dock sagt att vi skulle dyka upp kring två, men vi anlände redan vid halv ett. :)

Vi har haft en underbar dag med Mange, Jajja, Thea å Loke. :)

Ätit gott, pratat, varit på lekplatsen å fikat på kladdkaka. :D


Dagen har varit precis så kaosartad å stimmig som det brukar va när vi ses å precis lika underbar. :D

Tusen tack för i dag! 


Männen i sällskapet drack öl till maten så det var alltså jag som körde hem när det var dags strax innan sju.

Precis innan fartkameran i Ysane slår det mej: OSTEN!

Den låg ju kvar i kylskåpet i Falkvik.

Jag bara skriker rakt ut å fortsätter köra i nittio på sjuttivägen tills Martin skriker: LISA, bromsa nu för helvete! :D

Jomenvisst, jag är nog trafikens mest laglydiga, men det skulle ju såklar va just nått matrelaterat som skulle ge mej fortkörningsböter i sånna fall. :D

Nu hann jag bromsa ner tillräckligt innan själva kameran, men det var mest för vi skulle vända. :D

Viggo som hunnit somna vaknade av mitt OSTEN-skrik å grät en skvätt över att vi glömt den även han. :D

Å när han vaknade till lite lätt när vi flyttade över honom från bilen här hemma frågade han: Är osten med? :)


Dagen har som sagt varit super bortsett från att Martin nu är dålig å det faktum att vi glömde Leo's matstol hemma.

Det blir lite svårt att få i honom tillräckligt med mat utan den då han alltid äter allt själv. Det funkar inte å ha honom i famnen å han kan ju heller inte sitta på golvet å äta å matas vägrar han liksom utan vill plocka i sej allt själv..

Han har inte tålamod att göra detta sittandes i knät utan börjar åla ganska fort tyvärr..

Jag hoppas verkligen att det var sista gången vi glömde stolen hemma nu.

Jag har förvisso en såndär tygsele att sätta på vanliga stolar, men då kvarstår ändå problemet med bristen av rätt bordshöjd.


Nu ska jag starx joina maken i sängen.

Satt ju uppe till halv ett i går, det visade sej nämligen vara dubbelavsnitt av Dexter. OMG, det kommer bli jobbigt att behöva vänta en vecka mellan avsnitten..! Å hörrni, fan så bra det är. :D


Imorron ska jag till vårdcentralen(jo, den här gången ska jag inte mygla) å disskutera mitt huvud i övrigt har vi no plans.

Får se om jag å smågrabbarna flyr hemmet så den stora sjuklingen kan vila. Han behöver ju bli frisk för sen på onsdagkväll ska jag jobba igen å han va ensam med kidsen.


Så. Gonatt på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards