Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Lisa - 24 juli 2011 20:39

Okej, det kan nog vara den längsta

rubrik jag nån sin haft på ett inlägg. :)


I dag är vi trötta. Eller mer än så.

Inget illamående eller så från min sida, men den där otäcka bakis-tröttheten å huvudvärken har varit mina följeslagare hela dagen. :/

Om det var värt det?

Ja men samtidigt ett rungande NEJ.

Festivalen är så sabla överskattad, speciellt när det envisas med å regna hela tiden.

Martin sov till kvart i tio i förmiddags medan jag var uppe en timme tidigare å åt rostat bröd med oboy till frukost. :P

Klockan halv tolv gick vi upp å hämtade hem våra små kottar. :D

De hade haft det super bra även om Viggo hade krisat i hop lite i går kväll å velat sova hemma. Det hade löst sej, men han hade fått stanna uppe till över nio å sen i morse hade mamma å Leo fått väcka både morfarn å Viggo klockan åtta. :)

Leo hade sovit till tjugo över sex, å det är ändå helt ok. :D


Gårdagen var förrutom festival-å-regn-delen väldigt trevlig. :)

Vi cyklade in till stan redan halv två å åt buffé på Gourmet Grön.

Mycket gott även om varmrätterna inte var nån större hit.

Jag åt två tallrikar fulla å kände att livet återvände till mej då jag faktiskt var lite sliten efter fredagens vindrickande.

Vid tre anlände vi till Hunnemara för att gå på inflyttningsfest hos Stina.

Festen bjöd bland annat på svett, klädbyten, dans, skratt å en hel massa alkohol.

Tack alla inblandade för en kul fest. :)


Kvällen innebar precis som jag hoppats ett första möte med Stinas Daniel.

Vad ska man säga? :)

Han var super på alla sätt å vis, men han fick uppleva den sämsta sidan av mej sådär på stört för jag är så sabla störig å dryg å blir ganska full när jag väl dricker. :S

Men men, i går bestämde vi att det var en briljant idé att de skulle komma hem till oss i dag å äta middag.

Ett andra intryck?

Uppstimmade barn å bakfulla föräldrar som var fullkomligt off? :D

Ja ja, jag hoppas han känner sej välkommen till Arvidssons. :)

I går menade jag också på att jag inte alls brydde mej om att bjuda en kock på middag(Daniel är alltså utbildad kock just..)  men det ska erkännas att jag nånstans i tröttheten hade lite prestationsångest. :P

Det gick bra ändå, maten var lyckad. :)

Barnen accepterade honom på stört bägge två å det var ju superkul. :)


För att återgå till gårdagen fick min kroniska huvudvärk sej nån spinn av all alkohol redan i natt.

När vi cyklade hem hade jag så ont att jag var rädd å snudd på tänkte uppsöka akuten.

I morron borde ju jag verkligen ta tag i den där huvudvärken..

För även om alkohol har ett finger med i spelet även i dag har det gått lite för långt nu med huvudvärk dagligen i flera veckors tid...


Vi är som sagt trötta som as här i kväll, men jag har ändå visionen att se premiären av Dexter säsong fem på tv6 i kväll.

Det börjar så sent som vid tio så vi får se hur det ska gå. :)

Har dock lite ångest inför den här säsongen, kan den verkligen va bra? Hur går de vidare alltså? :)


Det är Den nakna kocken på BBC Lifestyle att fördriva tiden med fram tills det börjar i allafall. :D


I morron ska vi spendera hela dagen hemifrån.

Först till Kristianstad å uträtta lite pick å plock å sen till vår älskade vänner i Sölvesborg. :D


Hoppas helgen varit till belåtenhet för er andra också. :)

Nya tag i morron å kanske en omgång detox skulle va på sin plats efter tre vindrickar-kvällar på en vecka? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards