Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Lisa - 16 juni 2011 19:56

Som sagt.

Vi börjar se ljuset i tunneln här.

Jag är medveten om att Leo bara har haft en obligatorisk å ofarlig barnsjukdom, men det har varit fruktansvärda dagar.

En massa gråt å kli men det otäckaste har den höga febern å att vi inte fick i honom varken mat eller dryck på nästan hela dagen i går.

I dag har det dock vänt som sagt.

Natten var orolig å det har varit en hel del pip å gråt å rutinerna är helt upp å ner, men Leo har både ätit å krupit omkring. :D


Jag har varit vansinnigt trött hela dagen, för även om Martin legat inne hos Leo har jag ju hört honom en massa, men framför allt har Viggo varit helt galen i natt..?!

Sparkat å panikskrikit å varit jätteorolig..?!

Jag har legat upptryckt mot nattduksbordet med bara en pläd på mej medan han har ägt resten av sängen.

Det har ändå känts märkligt tomt i sängen utan Martin där å jag har drömt mardrömmar när jag väl sovit. Märkligt...


I dag hade jag bestämt mej för att Viggo skulle va hemma med oss även fast farmor erbjöd sej att ha honom även i dag.

Det har varit underbart. Underbart å tålamodsprövande. :)

Han är inne i en period av ifrågasättande: varför? vilken? vad?


Redan i morse framfördes en önskan om att bada i Långasjön, men han fann sej snabbt i att det inte var möjligt att åka å bada med en sjuk Leo.

Men badandet det hade han inte släppt å kom ganska omgående på att vi kunde ju åka bara han å jag när pappa kom hem. :)

Jag visste inte riktigt om jag vågade lova detta eftersom Martin skulle till Stinas renoveringsobjekt i kväll igen.

Viggo ville dock ha raka besked så han ringde Martin å frågade om han kunde passa Leo åt oss så vi kunde bada efter middagen..? :)

Martin lovade detta. :D


Eftermiddagen, klockan halv sex, kände inte ens jag mej speciellt lockad av bad å försökte till å med styra in Viggo på att cykla till lekplatsen bara han å jag, men icke, ungen skulle bada! :) 

Sagt å gjort. Långasjön blev det. :)

Det var riktigt skönt, å framför allt galet mysigt å bada bara vi två. :)

 

Vi var såklart ensamma på stranden, men badade en bra stund. :)

När vi gick upp huttrade Viggo å frös som en tok, å jag undrar om jag ens kommer få honom å bada fler gånger i sommar efter den här upplevelsen. :D

Men som sagt, mysigt var det å välbehövligt! :D


Tro det eller ej men bägge barnen har sovit sen sju. :D

Leo somnade som han brukar i sin egen säng å Viggo slocknade direkt efter Martin läst klart för honom.

Jag passar på å njuta av egentiden å en lugn stund genom att dricka kaffe å kolla på Leila. :D

Jag hoppas å tror att kärringfasonerna min kropp sysslat med vid såhär sent kaffedrickande är historia, annars får det va värt det, för jag var så kaffesugen. :)

I kväll bör jag i vilket fall som helst inte han några problem med å somna. :P


Nu hoppas jag att den positiva trenden fortsätter så jag kan komma  i fatt med städ å tvätt å matlagning också. :)

Jag har faktiskt lagat både middag å städat sovrummet under dagen, men jag var helt slut efteråt. :)


Nu ska jag hänge mej helt å hållet åt Leila's bakande här!

Tack igen för all omtanke å gonatt! :)

Av Lisa - 16 juni 2011 16:20

Det har vänt!

Leo kryper runt här å leker med sin storebror för glatta livet. :)

Vi kan pusta ut, äntligen går det på rätt håll! :)

Viggo har varit med oss i dag å ordningen är någorlunda återställd. :)

Fullt upp är det,som vanligt. :D

Vill mest bara upplysa er lite. :)

Kommer tillbaka i kväll. :)


Han ler till å med i dag. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards