Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Lisa - 8 juni 2011 21:55

Här sitter jag med huvudvärkernas huvudvärk å borde väl egentligen lägga mej å blunda hårt å hoppas på att det lättar.

Eller i allafall göra nått helt annat än å stirra på en skärm.

Nu kan jag förståss inte låta bli å blogga, men jag kommer fatta mej kort för jag ser knappt så ont har jag. :S

Gissar på att tryckande värme å för lite vätska i kombination med en intensiv förmiddag sätter sina spår i mina ögon å mitt huvud.

Nog om det nu.


Förmiddagen i dag vigdes åt diverse aktiviteter utan för prästgården i Ringamåla.

Förbannat mycket mygg å en en viss oreda till en början, men det ordnade upp sej å avslutades på bästa sätt, med ponnyridning. :D

Innan dess åts det korv å var på gudstjänst. :)



När vi kom hem försökte vi oss på att vila å göra ingenting men stod liksom inte ut i värmen.

Både Viggo å jag var överens om att det behövdes ett dopp så Långasjön fick det bli. :D

Ett snabbt dopp å sen hem.

Har fram till så sent som förra sommaren varit en aktiv motståndare till allt  var sånna där blåa trädgårdspooler heter, men i dag har jag insett möjligheten med dessa.

Som tvåbarnsmamma å som värmeskygg lockade den där poolen verkligen i tanken i dag, i stället för att behöva lasta in barnen i bilen för en tjugo minuter lång visit på stranden.

Med det sagt är jag överlycklig att det i denna nu samsas jämte studsmattan på vår tomt..! :)


(å nä, den är inte så sne när den är full)


Martin hade sju rätt på v75 i lördags å valde utan min vetskap att investera en del av denna vinst på en blå pool, modell mindre åt sin stora son, å övrig familj. :D

Tacksamt värre. :D

Efter middagen styrde de äldre grabbarna kosan mot Jem&Fix för inhandling av diverse pooltillbehör å Viggo kom hem med världshistoriens sötaste badtermometer med en sköldpadda som flöte. :)

Under tiden de var i väg lekte jag å Leo. Å som vi lekte, han jagade en boll å jag låtsades hinna före. Han kastade sej efter bollen å kiknade av skratt varje gång. :D  


 


Leo har i dag upptäckt toaborsten, kattmaten å krukan på golvet i vardagsrummet.

Viggo har i sin tur upptäckt hur mobil lillebror är å stängt dörren i till sitt rum . :)

Mina fina ungar!  


I morron ska vi träffa Johanna and the girls om allt går enligt planen. :)

Livet är verkligen bra härligt! :) (hur lite man än hinner sitta vid datorn.. :P)


Gonatt!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards