Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Lisa - 12 maj 2011 21:27

I morse hade jag verkligen ny energi, å har känt mej pigg å motiverad hela dagen. :D

Nu har både huvud å kropp lämnat in för dagen.

Är alltid så galet trött på torsdagar av nån anledning. :)

Tanken är att jag ska lägga mej tidigt i kväll, men det brukar ju aldrig bli så...


Ska försöka summera dagen lite, om än kortfattat å lite flummigt! :)


För det första så har Viggo gjort ett rejält framsteg i cyklandet. :D

Han ville träna på å cykla.

Sagt å gjort vi ledde ut cyklen på gatan, Viggo hoppade på å cyklade i väg?! :)

Jag behövde inte putta eller peppa, det bara flöt på. :D

Han kunde dessutom bromsa å sen fortsätta cykla utan hjälp. :D

Nu ska vi bara fila lite på det här med å styra å svänga, sen så.

Min duktiga pojke!  


Vid lunchtid körde vi till Lizette i Mörrum där vi stannade ända till fyra. :D

Jennie å hennes barn var också där å fiskade koppor. :D

Det har varit fullt ös med en massa lek å prat å fika å mat. :)

Jättemysigt, verkligen. :D

Tack för i dag!  


I kväll har jag besökt CityGross, å ni vet ju alla vid det här laget vad jag anser om den butiken.

Detta besöket var inget undantag, men jag fick med mej en hel massa kött till helgen å kommande vecka å så fyndade jag två kokböcker till halva reapriset. :)

Det vägde upp lite, men i det stora hela? No comments...


I morron ska vi till familjen Nilsson i Högadal.

Barnen kommer blir trött som tusan å Leo får somna där.

Hoppas det ska gå bra för Viggo å va uppe efter läggdags...

Men det ska väl funka, när man inte tullar på tiden så ofta. :D

Han kommer bli trött på lördag, men det är det värt. :)

Resten av helgen kommer bli lugn.

Jag ska på ensam-äventyr på lördagkväll. Ulricas sista Me&I-träff, inget mer fancy, men det ska bli kul både å kolla på kläder å komma i väg å prata lite. :D


Nu ska jag sova, för jag orkar inte tänka mer. :D

Återkommer med energi i morron. :D

Av Lisa - 12 maj 2011 08:39

I dag är det sommar i Asarum. :)

Sitter i en solstol på uteplatsen med datorn i knät å dricker kaffe medan lilla sonen sover i vagnen å den stora leker i sandlådan. :)

Det är klar morronluft å precis lagom vamt. :)

Martin nämde nått om att värmen ska förvinna igen, men det väljer jag att inte lyssna på å njuter i fulla drag.

Lite värme i havet med, sen är jag precis nöjd. :)

Är inget fan av högsommarvärme utan föredrar 20 grader. :P

Sitter å funderar på om jag ska slänga ner lite gräslöksfrön i en kruka, för där jag trott jag planterat detta kommer det nämligen dill..?! :P

Så kan vi ju inte ha det, gräslök måste vi ju ha. :)

Färsk gräslök är ju så gott i potatissallad å melonsallader. :)


Viggo har stökat lite i natt, men är pigg å glad i dag. :)

Leo har sovit yttligare en hel natt han. :D


Är så glad å lättad att både kamera å dator fungerar, nu fattas bara alla reservdelar å lagning av tvättmaskinen med.

Har dock luskat ut att vi kan tvätta i snabbprogram utan vägning utan att riskera läckage så vi kan tvätta undan nu i allafall. :D

Skönt, så slipper man tänka på att köra i väg med tvätten. :)

Min bihåleinflammation vill inte riktigt överge mej, det krävs fortfarande nässpray å värktabletter men så länge det hjälper får man va nöjd. :P

Hoppas det ska forsätta i samma positiva trend nu för lång, lång tid framöver. :D


I dag står det lek i Mörrumpå agendan.

Vi ska till Lizette å hennes barn. Där härjar det också vattkoppor av samma lindriga slag som här så det passade fint. :)

Mycket trevligt ska det bli tycker jag. :D


Nu ska jag göra Viggo sällskap å sen ska här planteras lite. :)

Hoppas ni får en bra dag! :)



Viggo å "hans" Stina.   (jag tycker nog hon mest är min.. :P)

 

Sluta sura nu Billi. :D

Du vet ju att du är våran favvobit. :D   

När kommer du å äter!? :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards