Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Lisa - 9 maj 2011 20:06

Det börjar verkligen bli tråkigt att berätta om allt som inte funkar just nu.

Men det är så vi har det at the moment, saker som pajjar till höger å vänster.

Stina sa häromdagen att det alltid brukar va tre saker som händer oss när det händer liksom.

Jag höll med å tyckte det räckte med krånglade dator, ostartande bil å vattensprutande tvättmaskin.

Ack så fel det var.

Ringde LG vid middagstid å undrade helt kaxigt om vart jag skulle skicka filmen på tvättmaskinen.

Men det var nära att det inte kom i väg nått alls.

Eftersom jag inte fick in några bilder på Martins dator i går gick vi upp till M å P vid halv tre för att låna deras å maila två kamera-filmer till vitvaruchefen på LG.

Jomen tjena, det var inte Martins dator det var fel på utan min kamera! :S

Det blir nån bugg just när bilderna ska överföras för kameran å datorn får kontakt.

Efter ett par olika försök kom jag på att jag kunde sätta mitt minneskort i M å P's kamera å föra över filmerna.

Döm om min förvång när jag öppnar min kamera för att upptäcka att där inte finns nått sådant..?!

Vilken noll koll jag har alltså, tydligen sparar jag bilder direkt på kameran nånstans...

Fick låna bilen å körde hem hit å fick över filmen från mobilen å mailade i väg.

Efter ett samtal från reparatören verkar det som allt på vår maskin ska bytas ut, å reservdelarna kommer säkerligen låta vänta på sej!

Ett rejält steg i rätt riktning å mot ett liv med rentvättade kläder, men tyvärr inte sista kapitlet i den här historian... :S


Allt kändes rejält hopplöst där ett tag å tog rejält mycket längre tid än jag tänkt så middag å allt blev lidande. :/

Som jag hatar sånna dagar, j*vla LG, mina barn har fått vänta pga av detta eviga ringande å min oro!

Jag har dåligt samvete till tusen i kväll. :(

Jag är ganska bitter överlag just nu, men oturen har verkligen hunnit i fatt mej.. :S


Angående kameran har jag garanti kvar å jag vet av erfarenhet att både cyberphoto å Olympus är ungefär en miljon gånger mer tillmötesgående än LG så det känns okej.

Det som är tråkigt är att jag säkerligen kommer förlora bilderna från Mien å gårdagens djurparks-besök å det känns ju väldigt ledsamt..


En glad nyhet i allt elände är att min dator kommer hem i morron! :)

Datorverkstaden på Hasslö har verkligen full service å jobbar fort. :)

Tack, tack, tack Roger! Å tack Marina som skött logistiken. :D

Så från å med torsdag ska jag kunna blogga som vanligt, oftare.

Om än utan kamerabilder, men jag har ju mobilen i allafall. :D


Förrutom en massa flummande med tvättmaskin å LG så har vi även hunnit med å besöka ÖF på förmiddagen.

Helt ok i dag, :)

Viggo lekte en bra stund utanför utan att ens bry sej om var jag var å det värmer i mitt mammahjärta då det är därför vi är där. :D

Sen att jag med fick prata lite i dag, det ser jag som en fin bonus. :)

Innan vi gick till M å P blev Leo godkänd i sitt BOEL-test även om det satt långt inne att stopp en träpinne i munnen. :)

Typsikt Leo säger jag bara, han som alltid tuggar å suttar på allt. :)


I morron ska vi bara va hemma å mysa hade jag tänkt.

Hoppa studsmatta å leka med bilar å umgås helt enkelt.

Förhoppningsvis råder det lite bot på både bitterhet å trots...

På kvällen blir det en runda till Coop. Jag bara måste återfinna matglädjen...


Hej på er!


 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards