Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Lisa - 21 april 2011 22:12

Den här påskledigheten började väl inte så speciellt bra för min lilla man.

En liten stund innan vi skulle köra hemifrån i morse upptäcktes det att nyckelkortet till Martins firmabil legat kvar i byxfickan å följt med målarbyxorna in i tvättmaskinen i går kväll...

Den hade inte bara genomgått ett helt tvättprogram utan följt med vattnet ut å fastnat i slangen som leder ut grejer som är första att följa med ut i avloppet å i stället hamnar i en tömningsbar sil(är ni med mej?)

Kortet var tydligen litet nog att följa med vattnet ur själva trumman men på tok förs stort för att följa med ut i silen å fastande därför mitt i mellan..

När vi öppnade silen kom det bara ut två små plastbitar(var själva kortet satt upptäckte vi först senare).

Min make har måååånga bra egenskaper, men stresstålig, det är han verkligen inte, åtminstone inte hemma.

Han sprang mest runt å suckade å svor å var arg å ledsen å allmänt stimmig.

Eftersom vi hade banktiden å passa var vi ju tvungna å komma i väg...

I stressen glömde Martin att han lagt bankpapperna på biltaket å sen kört...

Å reaktionen på det kan ni ju bara föreställa er efter allt det här med nyckeln. :D

En av Martins bättre egenskaper är envisheten som gör att han aldrig ger upp, kortskrället är ute ur maskinen, men funkar gör de såklart inte...


Vi kom alltså i väg till Hasslö.

Där har vi spenderat det mesta av tiden utomhus.

Viggo visade på Hanna's cykel att han hanterar den konsten bra. :)

I morron är det upp till bevis på hans egna bike. :)

Vi tog oss en promenad å tittade på får också. :D

 

   


Tack för i dag familjen Ahlér.! :D


Strax innan halv tio nu i kväll hade vi precis städat klart kylskåpet..?! :)

Om vi är helt rubbade? Näää, men det forsade ut vatten när jag öppnade det i kväll... :S

Det var totalt igengrott i det lilla lilla hål som leder ut det vattnen som uppstår när kylen avfrostar sej själv!

Så det vara bara till å börja torka alltså...

Inte precis vad vi hade tänk att vi skulle göra i kväll, men nu blev det äntligen gjort. :)

      


Nu ska jag väcka min man som snarkar här framför BB å sen hänga upp tvätt.

I morron ska vi mysa lite på förmiddagen, till Ihre på påskfest å sen till barnens farmor i Mörrum..


Fullt ös så med alltså å jag är lite orolig för hur Leo ska reagera på detta fläng.

I väg hela dagen i dag å så två dagar till.

Minstingen gillar liksom sina rutiner på hemmaplan, i allafall när han ska lägga sej. Även om det funkat bra på dagen så brukar han bli orolig på natten efter när det varit lite mycket...

Förhoppningsvis funkar det, hittills i kväll är det som vanligt. :D


Usch, så trött jag är.

Undra om jag fick ner det jag ville? :)

Troligtvis inte. :)

Men, det har varit en lång dag.. :D

Som jag avslutar i det närmsta. :)

Natti!


 

 


Av Lisa - 21 april 2011 13:37

Sitter i bilen på väg till familjen Ahlér på Hasslö. Ungefär en timme försenade, inte pga. att något har hängt upp sej av den vi skulle göra utan pga att nyckelkortet till Martins formalin sitter fast i vår tvättmaskin! :S Maximal otur, men inget vi kan göra ogjort.. Besöket på banken gick däremot över förväntan! :) Så mycket förstod även jag. :) Har även öppnat riktiga sparkonton till killarna. Har väl inte precis råd att spara så mycket i dagssläget, men lite blir det i allafall! :) All(..?!) Påskmat är även inhandlad å jag kan meddela att det just nu varken blir citronpaj eller chokladtårta utan en cheesecake som efterrätt på lördag. Inte vilken cheesecake som helst såklart utan leilas choklate swirl. :) Ska gör den i morron så den är riktigt kall när vi ska äta den.. :) Mmmmm! :) Det är riktigt varm i dag ju! Hela 20 grader enligt vår bil. :) Härligt!Önskar er en fortsatt trevlig dag!

Av Lisa - 21 april 2011 08:20

I går somnade Leo vid sex, vaknade å åt vid nio som vanligt å sen sov han non-stop till sex! :D

Det kallar jag hela natten det! :)

Jippi, det var nästan så att jag hoppade upp ur sängen, men bara nästan... :D

Martin å Viggo stod för hoppandet medan jag gosade ner mej yttligare en liten stund... :D


Nu har jag bara en liten stund på mej när jag ska fatta beslut om vad jag ska bidra med till påskbordet på lördag.

Det får nog bli så att jag köper grejer både till citronpaj å chokladtårta å bestämmer mej senare. :D

Bröd har jag inte heller bestämt så det får bli improviserat det med. :D

Samma sak med söndagsmiddagen, grilla är ju godast om det är fint väder.

Ja, ja, det kommer säkerligen bli en vända till Coop på lördag med, det hör ni ju själva. :)


Lite smink,packa lite å sen inköpsliste skrivande...


Ha en bra skärtorsdag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards