Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Lisa - 19 april 2011 21:15

Ikväll var det skönt å lägga sej på soffan. :)

Har varit på språng hela dagen här. :D


Vi promenerade upp till våra vänner i Tostarp för lunch å umgänge. :)

Riktigt mysigt, vi bjöds på finlunch å satt ute hela tiden. :D

Viggo var ruskigt trött redan innan vi gick dit.

(Han hade ju varit vaken sen fem.)

Det märktes dels genom surande å tjafsande men han ville till å med lägga sej å vila..?!

Nu kom han aldrig så långt, men ändå. :)


Humöret hos den unge mannen gjorde mej lite nervös eftersom han hade tandläkartid så sent som klockan tre.

Vi gick hem vid två, var inne å borstade tänderna å sen ut igen.

Tänkte ta bilen, men Viggo insisterade på att vi skulle gå så jag satsade på en promenad till. :D

Oron över trots eller surande visade sej vara fullkomligt obefogad.

Han var så duktig Viggo! Å så stor han kändes! :D

Tänderna såg också bra ut. :D


När vi kom hem somnade Viggo på en minut framför tv:n, han var som sagt supertrött. :D

Eftersom han inte kunde lägga sej klockan fyra fick jag ägna en bra stund at försöka väcka honom, å lyckades tillslut. :)


När Martin kom hem lagade vi grill-middag-på-en-spik.

Rubbad fläskfilé, snabbglazeade majskolvar å coleslaw. :)

Riktigt gott såhär på en tisdag. :)

Vi att dock inne å åt, vi har dels ingenstans å sitta än å det hade ändå varit lite väl kyligt! :D


Leo han har börjat strecka sej mot oss när man håller fram armarna mot honom. :D

Så stor å duktig. :)


Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att få upp värmen å se klart DH. :D




Riktigt klent med bilder å djupare inlägg här at the moment, men jag lovar att bättra mej. :D

Med tanke på det kommande fyra års jubileet , så blir det i allafall en bild, den allra första som laddades upp på Lisoballs blogg. :D

 

Av Lisa - 19 april 2011 09:03

I dag fyller min facebook ett år! :)

Å i morron fyller bloggen(håll i er nu) fyra år! :D

Det är fortfarande lika kul å jag kommer inte sluta på mycket länge, om ens nån gång. :)




Leo vaknade 4.30 i morse.

Jag masade mej upp å gjorde välling men hade inga större förhoppningar å var beredd att stiga upp.

Tro det eller ej men den lilla busfisen somnade om å sov ända till sju..!? :)

Han kan om han vill alltså. :P

Typsikt nog hade Viggo nån form av psykbryt när Martin steg upp vid fem.

Han ville följa med pappa till jobbet å blev helt knäckt när han inte kunde göra så...

Han lugnade sej någorlunda, men bökade runt å klättrade på mej å hade sej så nån vidare extra sömn blev det inte precis.

Men det kvittar, vi låg i allafall kvar i sängen till halv sju.:D

Så skönt var det! :D

Hoppas jag är piggare i kväll så jag får nån reda i mina matplaner inför påskmiddagen å inför söndag när Jajja å co kommer. :)


Nu sover Leo å jag å Viggo laddar inför dagen med lite sängmys till. :)

Vid elva ska vi befinna oss i Tostarp å det verkar som om att vi skulle kunna sitta ute. :)

Klockan tre ska Viggo vara hos tandläkaren, å i dag tänker jag då rakt inte glömma bort det. :D


Å vad det är härligt med vår å att få va hemma med sina små kärlekar.   



Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards