Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Lisa - 18 april 2011 21:15

Ja.

Det blev en lång dag detta.

Ont i ryggen å ännu ondare i axlarna efter att ha burit omkring på min tiokilospojke hela  dagen.

Han kräver inte mycket min Leo, å är allt som oftast den gladaste lilla kille som finns men i dag har han varit ledsen å velat va i min famn. :S

Typiskt när jag redan hade ont å så synd om Leo å Viggo med sånna här dagar.

Han hostar en massa med lillkillen, men jag tror det innebär att han är på bättringsvägen, att det lossnar liksom.

Jag hoppas verkligen vi får sova lite längre, så det blir reda med eftermiddagssovet med sen.

Ja, ja, det är som det är. :)

Nya tag i morron...!


Vi gick ju på den där gudstjänsten i förmiddags, å vet ni?

Det var ingen gudstjänst, för prästen dök inte upp..!

Åååå vad mitt förtroende för kyrkan stärktes...NOT!

Jag blev faktiskt lite arg, här tänker jag långt utanför mina ramar å tar mina barn till kyrkan för att lära sej om var våra traditioner kommer i från så dyker inte ens prästen upp..?

Mycket märkligt.

Församlingspedagogen räddade det hela, men som sagt, jag blev lite sur..


Övriga dagen  har gjort var vi har kunna efter förutsättningarna i allafall. :)

Varit ute en massa å övat cykling i hela fem minuter. :)

Det gick förvånansvärt mycket bättre än i går.

Visst, Viggo bromsar mest, för det var så han tog fart å trehjulingen, men han höll styret percis som man ska. :D

Så duktig så. :)

 


Typiskt nog så skulle Martin klippa sej nu i kväll.

Det kändes ganska hopplöst precis innan han kom hem från jobbet då jag verkligen var helt utmattade å bara längtade efter avlastning, men vi överlevde det med. :)

Vid sjutiden trotsade jag soffsuget, mötte upp Anna å gick runt Granefors. :)

Perfekt runda, lite bilar så man hör vad man säger. :)

Jag trodde dock den skulle va längre, vi gick inte i den snabbaste av takter precis, men det tog ändå bara en timme.

Till en annan gång ska jag nog lägga till en strecka till. :)


I morron ska vi på lunch hos Malin i mammagruppen, hoppas det fortsätter va vårvärme så vi kan sitta ute. :D


Nu blir det dusch å sängen hoppas jag, INGET BB i kväll alltså!


Va?

Om jag färgat håret i kväll..? :P

Va? Ehh Näää...

Sa jag att jag skulle det..? :D

I morron kväll SKA jag...


Av Lisa - 18 april 2011 08:01

Sedär.

Då sover Leo igen. :)

Han har dock inte varit gällig för fem öre, bara sitt vanliga överlyckliga jag. :)

Jag brukar ju tjata om att Viggo behöver sova längre om mornarna, å i dag verkade han tycka det själv också för när han ätit upp sin frukost sprang han in till sängen å somnade. :)

Nu sova han ju förvisso max i en kvart, men det har aldrig ens hänt i en minut innan så i dag måste han varit dödstrött. :)

Han är fortfarande lite sliten å ligger i sängen å kollar på Små Einsteins. :)


Jag har bestämt mej för att förvalta vårt kristna arv i dag å faktiskt ta med mina barn till kyrkan. :)

Skulle gissa på att gudstjänsten(som är anpassad efter barnen) kommer handla om påsken å oavsett om man tror på det eller ej så är det ju pga. bibeln, kyrkan å dess berättelser som vi firar påsk från början så...

Å hur otroende jag än må vara så tycker jag allt som oftast att kyrkan är lite småmysig, i allafall vid högtidsdagarna...


På tal om påsk har jag precis kommit på att jag hade velat ge Leo en spargris i sitt ägg då godis inte riktigt känns som ett alternativ för honom.

Helst av allt en sånhär fin från Jabadabado.

De å en massa annat fint finns på en av mina favvo-sidor,   men jag undrar om jag hinner få den innan helgen..?

Nån som vet om vi har en Jabadabado-återförsäljare i stan?

Jag måste nämligen leta mej in dit å inhandla presenter till födelsedagsbarnen vi ska träffa på söndag med. :)

På torsdag ska vi till banken å skriva om lånen å tänkte då passa på å handla detta då. :)

Jag har förresten även fått efterrättsansvar på påskafton, har mina funderingar, men har inte bestämt mej vad det blir.

Kanske citronpaj, eller chokladtårta eller nått helt annat. :)



Är det nån av er därute som är duktiga på det här med trädgård?

Jag har planterat smultronfrön inne, de ska stå mörkt till dess de börjat gro.

Jag undrar dock om det är nån som vet om de ska stå mörk å kallt, eller mörkt å varmt? Å hur lång tid ska man ge dem på sej att gro innan man ger upp?











(när jag ändå är på G med frågandet, är det nån som vet vad det kostar å kemtvätta en ganska stor matta? :P)



Det verkar bli fint väder i dag också.

Solen skiner just nu för fullt. :)

Vi ska gå upp till byn tänkte jag å har redan bäddat ner Leo ute i vagnen.

Hoppas vi kan va ute i eftermiddag, gå till lekplatsen å sånt kul. :)


I kväll MÅSTE jag färga mitt hår.

Har haft själva färgen hemma hur länge som helst, men inte blivit färdig till å slänga den i huvet å ligger därför inne med en utväxt som inte är av denna värld! :)


Så.

Dags å göra lite nytta till innan vi ska gå!

Hej på er!

  

  

Av Lisa - 18 april 2011 06:07

4.20 ville Leo ha mat.

Eller ja, han vaknad eå fick mat i hopp om att han skulle sova vidare i allafall till sex.

Det gjorde han inte så alla har varit vakna sen dess.

Tjugo över fyra?! Det är för tidigt till å med för mej som föredrar att stiga upp tidigt.

Vi kämpade emot å försökte somna om honom ända till tjugo i sex, då plockade Martin upp den lilla busen å ingen var gladare än han! :)

Snacka om att va morronpigg..?!

Viggo steg upp med Martin nästan direkt vid fem så det är väl igen mer än jag som önskade att stanna i sängen.

Innan halv sex är de banne mej fortfarande natt i mina ögon!

Det kommer bli en lång dag, men vad kan man göra mer än å gilla läget liksom? :D

Nu är vi upp å då är det no point å sura eller hur? :)


Nått som jag däremot inte kan låta bli å sura över är min rygg.

Ända sen i början av förra veckan har den värkt å än har det inte blivit det minsta bättre..! :S

Jag skulle kunna skrika av smärta varje gång jag reser mej från golvet, å det gör man ju ganska många gånger om dan om man säger så... :S

Måtte det ge sej snart... Innan jag blir galen...!


I dag är det måndag å nya tag med GI-tänket.

Inget fusk under de tre vanliga dagarna denna veckan i allafall å i kväll ska här promeneras!


Nu ska ag läsa nån bok om larver här. :)

Ha en bra dag!


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards