Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Lisa - 9 april 2011 21:45

Å vilken underbar dag detta har varit. :D

Toppen från början till slut. :)

Visst, den började tidigt, men det har jag egentligen inte mer emot än att man blir så urbota trött på kvällen. :)

Gympa med bamse-tema sen körde jag å Viggo direkt in till stan å handlade tio penséer, tre svarta violer å en bukett tulpaner på torget.

Å mjukglass såklart, icke att förglömma. :)

        

När vi kom hem var vi ute i trädgården hela familjen.

Underbart väder, lite blåsigt men rejält varmt i lä. :)

Martin kom en bra bit med altangolvet å jag å Viggo gjorde en hel massa. :)

Vi stannade ute till nästan halv tre innan vi gick in å började förbereda oss inför kvällens middagsbjudning. :)

Grillkväll med familjen Olsson stod ju på agendan.

Maten var inte klar så tidigt som tanken var från början, men allt var väldigt lyckat ändå. :)

Amanda å Viggo slogs som vanligt den första timmen för att sen leka bra å sen bli trötta. :)

Leo däckade halv sex men har varit orolig som tusan även denna kväll. :S

Min lilla pojke, vad kan det va som stör honom så...?

Bortsett från just den där oron har kvällen varit toppen på alla sätt å vis.

Jag har haft supertrevligt å jag är helt säker på att resten av familjen också kan skriva under på det!

Vi har ätit grillat, å även fast det var högst i fem minuter som alla åtta satt vid bordet fick de flesta av oss i sej mat. :)   (viggo åt såklart minst..)

Efter maten var vi ute en stund hela gänget, eller ja, Leo låg inne å sov(eller ja,sov å sov...) å det var inte förrän efter sju som det började kännas kyligt i luften... :D

Tack för i kväll!  


Nu är jag dock tröttare en tröttast, så som man ska va efter en fullspäckad dag! :)

I morron ska jag ligga till sängen till åtta hade jag tänkt. :D

Sen ska jag skicka mannen efter jord å plantera, plantera, plantera! :D

Trodde jag behövde sånnadär odlingstråg(till det som ska förkultiveras..), men Johanna hade en briljant hemma-lösning på detta, den stavas Ä-G-G-K-A-R-T-O-N-G-E-R! :)

Familjen Ahlér kommer på förmiddagen också å golvet ska fortsätta ta from på altanen. :D

Nu är det nog vår ändå, mjukglass å trädgårdsplock, det liknar i allafall vår i mina ögon. :D


Nu.

Zzzzzzzzzzzzzzz...!

Av Lisa - 9 april 2011 06:07

I dag är det lördag.

Det brydde sej inte Leo det minst om så jag har varit vaken sen tjugo över fem, försökte fjäska med välling men se det gick inte! :D

Vi gick upp strax innan sex som vi gjort hela veckan.

De andra två ligger ännu i allafall, hoppas de sover till sju-halv åtta åtminstone, så Viggo blir lite pigg. :)

Jag, jag får väl sova när jag blir gammal eller nått. :)


Det finns ju en klar fördel med tidiga mornar också.

Dels blir det lite egentid med Leo(som är hur pigg å glad som helst,å sitter å leker med min fot just nu. :P) å dels så kommer jag ju lätt hinna både marinera fläskfilé å fixa klart efterrätten innan gympan vid tio. :)

Å kanske hinner jag rent av in till torget å inhandla de där uttjatade blommorna med? :P Beror på hur dags de öppnar.. ?:)


Vädret verkar lovande, men det kan ju luras i dag också så jag vågar inte jubla än.

Hoppas att det blir uppehåll i eftermiddag i allafall, så vi kan damma av den där grillen. :)

Kanske tvingas ta en vända till affären i dag med,( men då tar jag nog Ica, vi har varit på Coop tre gånger denna veckan...)

Jag tänkte nämligen inte alls på å köpa kol eller briketter, å det kan ju va rätt bra å ha om man ska grilla, eller hur? :D


Dags å hälla upp kaffet! :P

Ha en bra lördag allihopa!



När vi handlade i går så var Viggo förste scannare, ett uppdrag han klarar utmärkt. :D

Jag scannade max två grejer av tre fulla Coop-kassar!

När blev han så stor?

För ett halvår sedan kunde jag inte ens låta honom gå själv i affären utan att han sprang i från mej...

Så stor å duktig. :D

 

Leo var duktig han också, sitter så fint i vanlig vagn nu. :D

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards