Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Lisa - 8 april 2011 21:32

Spenderar denna fredags sista vakna minuter i soffan.

Jag har precis plockat ur botten till morrondagens efterrätt ur ugnen.

Ser verkligen fram emot morrondagen, jag älskar att ha huset fullt av vänner. :)


I kväll blev vi försenade med middagen.

Leo somnade vid sex som vanligt men vaknade en timme senare å var så ledsen å arg. :S

Han fick alvedon å den verkade bita, på vad det än må vara, för han  slutade skrika å låg å jublade i stället... :)

Undrar om han har ont i munnen eller om det är öronen som spökar igen, eller nått helt annat.

Han är lite snorig också så...

Det är som det är...

Å i morron kanske det är som vanligt igen. :D

Det blev räkor å lite plock som bestämt å underbart gott bröd.(tror ni mej om jag lovar er receptet..? :P)

   


Nä, nu är jag för trött för å få i hop nått mer vettigt här.

Lika bra å lägga sej innan man fastnar framför Big Brother i kväll igen..! :)



Vi har rotat fram hoppgungan i dag, men jag lyckades inte få den i lagom höjd ensam, så jag vet inte riktigt vad Leo ansåg om den. :)

Vi får försöka få in rätta hopp-höjden i morron å göra ett nytt försök. :D

 

Av Lisa - 8 april 2011 13:26

Det blev bara en runda till Coop.

Ösregn å stormvindar kändes inte som något lämpligt äta-glass-på-torget-väder precis.

Vi får skjuta på det till nästa vecka.

Klarade oss inne på Coop utan större missöden, Viggo tappade bort oss å fick hjälp av en annan kund att hitta tillbaka, men i övrigt var det helt lugnt. :D

På parkeringen däremot höll en regn/converse/hala pedaler-situation på å gå rejält illa då min fot halkade av pedalen å bilen tog ett rejält skutt bakåt. :S

Tack å lov träffade vi ingen annan bil, men det var bra nära!

Alltid är det nått, jag får nog sluta besöka min älskade mataffär! :)


Leo har precis däckat här å Viggo ville se på film.

Ett ypperligt tillfälle för mej att röjja i köket är Viggo packat upp alla torrvaror å ställt dem lite här å var. :)

Men nä Viggo ville ha sällskap, så här ligger jag i sängen med datorn i stället.

Undra om mina barn kommer minnas sin barndom som ett enda kaos å matvaror, leksaker å kläder överallt..?

Eller om de kommer uppskatta att en hel del av plockandet prioriterades bort för att spendera tid med dem..?

Nu tittar jag förvisso inte på filmen(shrek två, igen! :P) men jag är ju i allafall i rummet med Viggo, å det räknas ju också. :D


Snart ska jag ge mej i kast med ett litet brödbak(å alla burkar i köket), men vi vilar lite till först. :D


FREDAGSMYS!! :)

Av Lisa - 8 april 2011 09:20

Jag har faktiskt fått frågan om det är värt jobbet att skaffa syskon, ett andra barn.

Mitt svar är tveklöst, det är värt mer än jag nånsin trodde(så värt det att jag hade gärna sett att den här familjen i framtiden består av tre barn. :P Vad min man tycker om den idén är ock en annan historia. :D).


Viggo å Leo har redan ett stort utbyte av varandra å roligare kommer de få. :)

Jag kan liksom se framför mej hur det gaddar i hop sej mot oss å busar tillsammans.

På sistone har de börjat leka med varandra.

En lek som innebär att Viggo sätter sej framför Leo å uppmutrar ta mej Leo å Leo tar tag i vad han kommer åt på sin storebror å sliter å tuggar för allt vad han är värd. :)

Hur roligt det kan va?

Skitkul tydligen. :)


      

Av Lisa - 8 april 2011 08:54

Först, två iphone frågor. :)

Jag verkar ha glömt mitt itunes-lösen, hur skaffar man ett nytt?

Å hur ändrar man kortnummret?

Jag har ju fått ett annat sen jag registrerade mitt första gången...

Hjälp, snälla? :)


Det verkar som vädret drev med mej ganska rejält i morse(vad är nu? förmiddag? :P).

Nu är det grått, grått å åter grått ute!

Jag tror dock vi sticker en sväng in till stan ändå.

Köper lite blommor å kollar lite. :)

I går hämtades paketet från Lindex, allt såg fint ut, men jag vet inte vad jag tänkte med när jag beställde badbrallor till Viggo i 110/116?! :)

Jag må köpa det i ytterkläder å byxor å tröjor, men kalsonger i 86/92 passar ju fortfarande så ni kanske förstår hur stora de där shortsen var? :)

De kommer inte gå å bada i denna sommaren i allafall, så de ska vi byta. :)

Är lite sugen på å köpa te också, å kanske nån god ost i ostaffären till i kväll. :)

Bara nått litet? :)

Vi ska som sagt äta räkor å lite allt möjligt smaskigt.

Är grymt sugen på ett snabbt brödbak, men jag tror inte vågen är lika sugen på det..

Vi ska även till Coop då såklart, å handla fredagsgodis. :D


I morron måste jag skicka i väg Martin efter ny jord.

För här ska odlas! :D

Inom en snar framtid tänker jag besöka Hammarplast-tältet å införskaffa yttligare en vattenkanna å ett helt gäng med nya plastkrukor till mina tilltänkta ört å grönsaksodlingar. :)

Åååå vad det ska bli kul. :)


Så härligt det känns med fredag i dag. :D

Vi har helt underbara planer för den här helgen. :)

I morron ska Martin fortsätta med sitt byta-altangolvs-projekt på förmiddagen.

Viggo å jag har gympan å på eftermiddag ska vi ha grillpremiär i stora grillen. :P

Familjen Olsson(nä, de är mej veteligen inte gifta, men jag har ingen aning om vad Linus heter i efternamn så..:P) alltså Johanna, Amanda, Emilia å pappa Linus, kommer hit å äter med oss. :)

Ska bli mysigt att träffas hela familjerna. :D

Hoppas det är lite värme ute så man får den rätta grillfeelingen. :)


Alltså, jag hade verkligen behövt ett gäng timmar med per dygn.

Trots att vi stiger upp sex hinner jag inte med hälften av allt jag vill ju. :)


Har försökt hitta hoppgungan till Leo, men det är så mycket skit i skräp-rummet nu igen så jag gav upp...

Måste verkligen städa där. Igen.

Kanske ska ta ett ryck nu..?

Eller slappar jag lite till? :D




Av Lisa - 8 april 2011 06:18

Uppstigning med Leo vid sextiden även denna morron.

Tror han har varit uppe två gånger i natt, vet att jag skickat upp Martin vid ett tillfälle i allafall.

Han röjjde som tusan innan vi skulle lägga oss med å hela kvällen så gott som.

Å så trist det är å ränna in till honom stup i ett, måtte han ge sej snart.

Det tråkigaste med å gå upp såhär tidigt är ju (som ni  vet) att efter högst en kvart kommer en halvsovande Viggo också upp.

Han har nån slags radar för när vi är uppe  å kan för allti världen inte ligga kvar å sova då, även fast han är dödstrött å bara gnäller.

Nog om det. :)


Att dömmaav himlen just nu, så ser det ut att bli fint väder. :)

Bara lite småmoln å sen en massa blått. :)

Vi får se vad som händer i dag.

Nu blir  det frukost! Å kaffe! :D



Sötnosarna!   

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards