Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Lisa - 7 april 2011 20:57

usb-kablen till kameran är funnen.

å jag skäms,

men kan tala om att den låg på golvet i gillestugan..


Herregud vad trött jag är..

Det tär även på mammor att spendera en förmiddag på lekland. :)

Å till skillnad mot mina barn så hade jag ju inte möjlighet till å sova i bilen hem, även om jag säkert slocknat om jag hade blundat. :P

Det var toppen måste jag säga.

Även fast min stora son är något av en räddhare.

Casper däremot, han var både orädd å veteran på det här med lekland å han lyckades ganska bra med att dra med sej Viggo. :D

Vi var så gott som ensamma där, bara en dansk familj också.

Perfekt när man även har en bebis å en vagn att hålla reda på. :D

Leo var nöjd å glad nästan hela tiden han. :)

Jag blir ju dock lite begränsad, men Viggo gillar Malin så mycket å Casper delade med sej av sin mamma till bägge mina kids så det funkade så bra det kunde. :D

Viggo tyckte enligt egen utsago att det var jättekul å det var ju huvudsaken.

Efter lekande blev det lunch på MAX, där de stora barnen forsatte leka å röjde järnet, innan vi begav hos hemåt.

Tack Malin å Casper för i dag!!! :)

(inga större incidenter heller, jag glömde dock plånboken i bilen å när jag gick å hämtade den hade jag lämnat bilen olåst...)

     


När jag kom hem med två sovande/trötta barn var det ganska rörigt en stund, men jag tyckte ändå vi klarat både det helt okej.

(Senare visade det dock sej att jag glömt bilnyckeln kvar i bilen..)

Barnen fick lite mellanmål, sen satte jag dem i badet.

Leo var i akut behov av en tvätt å Viggo är ju inte sen å hänga på. :)

I samma stund som badkaret var vattenfyllt å Viggo stänger kranen bajsar Leo i vattnet!

Bara till å tömma ut allt å börja om.

Upp med barnen, städa ur badkaret, i med nytt vatten..

Mitt i detta stimma, med huttrande, otåliga barn i handdukar ringer det från Folktandvården.

Jahapp, det var den 7 i dag ja.

Varför inte Viggo kom till sin tid kvart i ett?

Jo, hans mamma kan tydligen inte hålla bättre koll än så...

Vi fick en ny tid(å uteblivetbesök-böter..) men jag hann bara uppfatta datumet å inte tiden så jag får ringa närmre å ta reda på det..


Det är ju f*n vad jag är borta nu förtiden!!!

Jag måste börja använda kalender med påminnelser på mobilen å så ska jag snarast investera i en såndär veckotavla(var hittar man en sån..?!) att skriva på, å införa obligatorisk veckokoll å inskrivning på denna på söndagskvällar.

Alla medel är tillåtna, för så här kan jag inte fortsätta.

Tänk sen när jag ska jobba också,om jag inte håller koll på sånna viktiga grejer nu när vi är hemma..?!


Pappa ringde strax efter å ville hälsa på barnbarnen så han kom en runda å lekte till Viggo's stora glädje

Leo's lilla underläpp darrade däremot å han tog till å med till lipen vid åsynen av sin morfar. :S

Stackars lilla pappa.  

Undrar just om Leo ska tykännas, det verkar ju nästan så.

Jag liksom inga erfarenheter av det från när Viggo var liten...


Leo har varit orolig om kvällarna denna veckan.

Har ingen aning om varför, men det är ganska tröttsamt.

Hoppas att det går över.

I dag somnade han vid sex å var i gång redan lite efter sju å stökade.

Viggo somnade såklart inte eftersom han sovit i bilen. :P

Han ville sova, men låg mest å busade å grejade i nästan en timme...

Att det ska göra sån skillnad..?


I morron är det en efterlängtad fredag.

Vi ska äta räkor å aioli(jooo, jag har snöat in lite på det...) å om solen fortsätter skina ska vi nog slå till på en mjukglass å lekplatslek i stan. :)

Fredagshandla är givet å då ska vi även inhadla grillmat till lördag. :)


Mys, mys, mys! :D

Jag älskar mitt liv, men jag måste verkligen skärpa mej, för å missa tandläkartider är INTE okej!!!


Nu ska jag duscha sen sova. :)

Gonatt!


Efter badet valde Viggo(frivilligt..?) kläder själv å Leo matchade så sött. :)

 







Av Lisa - 7 april 2011 06:48

Här sitter vi å leker med bilar innan frukost.

Har haft en på tok för tidig start på dagen efter en ganska stökig Leo-natt.

Börjar längta rejält efter att få sova nu, men vad gör man?

Han har säkert nån tillväxt-period eller tänder eller nått annat på G, så vi hoppas det lugnar sej snart...


Måste väl egentligen sätta lite afrt här om vi ska lyckas möta Malin å Casper vid halv tio.

Ska tanka på köpa nån burkmat till Leo innan med är tanken.

Man får inte ta med egen mat till barnens lekland, men jag förutsätter att bebismat är ok.. :)

Roligt ska et bli i alla fall. :)


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards