Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Var är den nu då..?

Av Lisa - 29 mars 2011 09:23

Jag erkänner.

När jag hört om andra som inte hittar sina kameror har jag liksom fnyst lite:

hur kan man slarva bort ensån grej liksom?

Nu brukar jag själv förlägga min mobil ungefär tusen gånger per dag,

men kameran?

Nä, den har jag aldrig slarvat bort.

Förrän nu.

Jag hittar den inte.

Har letat överallt.

Men nä, ingen kamera.

Var f*n kan den va???!!!


Har för övrigt haft en skitnatt här.

Kunde först inte komma till ro för fem öre.

Sen har Viggo varit orolig till tusen å haft växtvärk med allt vad det innebär.

Läste nånstans att det kunde triggas av hunger..?

Å den teorin kan säkerligen stämma med tanke på hur ynkligt lite mat han har petat i sej de senaste dagarna.

Var trött å sur när Leo ville stiga upp tjugo över sex, men det gick fort över. :D


Båda två barnen åt helt okej till frukosten å de har varit på ett toppen humör hela morronen bägge två. :)

Dock har jag helt plötsligt börja nojja över att Leo inte "pratar" så mycket..?

Ni vet, jollrar å så?

Han är ju världens gladaste bebis för det mesta, å ler när man pratar med honom å så å jag tycker nog att han hör när man ropar på honom å så.

Å Viggo kan i allafall få honom till å skratta högt med. :)

Men lite nojjigt är det i dag som sagt...


Han är ju rolig med det här med maten också min lilla son.

Att han promt ska ha mat som ska tuggas.

Det är skönt att jag har kommit på det så han äter, men det orsakar ju vissa problem med.

För förstår ni hur lång tid det tar att äta en hel måltid å tugga denna med två små riskorn till tänder..?

Viggo har ju ätit upp å nästintill blivit hugrig igen innan Leo är klar. :D


Å såhär kan det gå om man lämnar en macka för nära Leo när man hämtar mer vatten. :)

 

Nu sover Leo å Viggo kollar på film i sängen.

Tradigt, höstigt väder i dag så det passa utmärkt att bara va inne å plocka å mysa.

Å samla krafter. Magsjukan har ju som sagt tärt rejält på oss alla.

I dag är jag dock hungrig å sugen på å laga mat. :)


Nu ska jag läsa lite till i min nya Lantliv Mat&Vin å sen spana runt efter nån spännande marinad till rostbiff. :)

Har fått för mej att jag vill marinera en sådan i flera dagar å sen helsteka i ugnen på fredagkväll. :P

Så om nån har ett recpet på lut, gärna ett med rosmarin, då jag har färsk som håller på å vissna, tar jag tacksamt emot detta. :D


På tal om det...

Ååååå vad jag vill ha en snygg örtkruka! :)

 

 
 
Emmy

Emmy

29 mars 2011 19:24

För ett tag sedan letade vi efter linsskyddet till vår kamera. Jodå, vi hittade det. Milia hade lagt det i Berras ölglas... Tur det bara var linskyddet.
Underbar bild på Leo. Man glömmer hur mycket de kan kladda...

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

29 mars 2011 20:43

Har varit av med själva sladden också vid ett annat tillfälle, den hittade jag tillslut i en låda med gammalt skit i källaren, Viggos verk alla gånger. :D Busungar. :)

 
Interiora

Interiora

30 mars 2011 10:22

Hej Lisa,

Vad roligt att du har hittat till vår sida och att du gillar produkterna på den. Om du är sugen på något, ange bara kampanjkoden leotroll i kassan, så erhåller du 10% rabatt. Gäller på hela sortimentet. Koden gäller April månad ut.

http://www.interiora.se

Lisa

30 mars 2011 12:37

Åååå tack så hemskt mycket. :D Med rabatt å allt kan jag nog lyckas rättfärdiga en liten örtkruka inför maken. :) Jag kommer tillbaka, det är ett som är säkert. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards