Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Lisa - 29 mars 2011 21:45

Sen i eftermiddags när tröttheten träffade mej har jag längtat efter min soffa å planerat att ligga där hela kvällen.

Men planen ändrades å jag bestämde mej för att bege mej ut å powerwalka med Anna å Sandra vid halv åtta.

Det var en rejäl chansning som faktiskt höll å efter att ha spenderat hela dagen här hemma med lite halvpipiga var det precis vad jag behövde. :D

Frisk luft å lite ventilering i största allmänhet. :) Nice. :D


Fick även ett gäng påsar med vätskeersättning av Sandra som jag ska försöka lirka i Viggo i morron.

Kickstarta i gång honom lite.

Hoppas det funkar, för i dag har han varit trött.

Å maten växer fortafarande i munnen på honom. Gör allt för å inte tjata, men det är så svårt när han åt dåligt innan som det var...

Han känns så ynklig å smal med.

Jag tjuvvägde mej i torsdags å vågen visade minus ett kilo till å jag vet att jag gått ner yttligare ett under helgen å då har jag ändå ätit bättre å kräkts mindre än Viggo så va han tappat från sin redan smala kropp vill jag inte ens tänka på. :(

Min lilla, lilla pojke...   


Så.

Inläggen jag hade tänkt printa ner i kväll fick ge vika för promenerande å lika glad är jag för det. :P

Nu blir det dusch sen bedtime!

Å bilderna ja... De är kvar på kameran de. :)


Får bli en bild på Leo i sittvagnen från i fredags, så det inte blir helt utan. :D

Å nu i efterhand så ser han allt lite blek ut(minst sagt..)   

 

Av Lisa - 29 mars 2011 14:01

Kameran är funnen.

Den låg bakom dörren i Viggo's rum.

Puh! :D


Här dräller vi framför tv:n. IGEN.

Vi har lekt en bra stund nu både med bilar å djur, men sen gick liksom luften ur både mej å Viggo.

Leo sover,än så länge(brukar vakna tio över två. :P).


Hoppet om att vi repat oss helt å hållet från vår trötthet å urlakning släcktes omgående vid lunch.

Viggo åt yttepytte lite å var bara ledsen å trött å Leo var först så hård i magen så han skrek av smärta för att senare va lös i magen igen. :(

Mina stackars små kottar.

Jag vill bara att de ska få må som vanligt.

Å va sina glada pigga jag igen.

Hoppas det vänder i morron i stället då.


Nått annat jag gärna hade sett är solen.

I dag är det regn å rusk igen. :S

Vår vill vi ha...


Se där, ni vaknade minipojken. :)

På återseende! :D

Av Lisa - 29 mars 2011 09:23

Jag erkänner.

När jag hört om andra som inte hittar sina kameror har jag liksom fnyst lite:

hur kan man slarva bort ensån grej liksom?

Nu brukar jag själv förlägga min mobil ungefär tusen gånger per dag,

men kameran?

Nä, den har jag aldrig slarvat bort.

Förrän nu.

Jag hittar den inte.

Har letat överallt.

Men nä, ingen kamera.

Var f*n kan den va???!!!


Har för övrigt haft en skitnatt här.

Kunde först inte komma till ro för fem öre.

Sen har Viggo varit orolig till tusen å haft växtvärk med allt vad det innebär.

Läste nånstans att det kunde triggas av hunger..?

Å den teorin kan säkerligen stämma med tanke på hur ynkligt lite mat han har petat i sej de senaste dagarna.

Var trött å sur när Leo ville stiga upp tjugo över sex, men det gick fort över. :D


Båda två barnen åt helt okej till frukosten å de har varit på ett toppen humör hela morronen bägge två. :)

Dock har jag helt plötsligt börja nojja över att Leo inte "pratar" så mycket..?

Ni vet, jollrar å så?

Han är ju världens gladaste bebis för det mesta, å ler när man pratar med honom å så å jag tycker nog att han hör när man ropar på honom å så.

Å Viggo kan i allafall få honom till å skratta högt med. :)

Men lite nojjigt är det i dag som sagt...


Han är ju rolig med det här med maten också min lilla son.

Att han promt ska ha mat som ska tuggas.

Det är skönt att jag har kommit på det så han äter, men det orsakar ju vissa problem med.

För förstår ni hur lång tid det tar att äta en hel måltid å tugga denna med två små riskorn till tänder..?

Viggo har ju ätit upp å nästintill blivit hugrig igen innan Leo är klar. :D


Å såhär kan det gå om man lämnar en macka för nära Leo när man hämtar mer vatten. :)

 

Nu sover Leo å Viggo kollar på film i sängen.

Tradigt, höstigt väder i dag så det passa utmärkt att bara va inne å plocka å mysa.

Å samla krafter. Magsjukan har ju som sagt tärt rejält på oss alla.

I dag är jag dock hungrig å sugen på å laga mat. :)


Nu ska jag läsa lite till i min nya Lantliv Mat&Vin å sen spana runt efter nån spännande marinad till rostbiff. :)

Har fått för mej att jag vill marinera en sådan i flera dagar å sen helsteka i ugnen på fredagkväll. :P

Så om nån har ett recpet på lut, gärna ett med rosmarin, då jag har färsk som håller på å vissna, tar jag tacksamt emot detta. :D


På tal om det...

Ååååå vad jag vill ha en snygg örtkruka! :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards