Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Snipp, snapp, snut... :)

Av Lisa - 21 mars 2011 22:00

Snart är dagen slut. :)

Jag har haft huvudvärk hela dagen, men jag tycker ändå jag har lyckats hålla i hop.

Denna j*vla huvudvärk alltså. :S

Jag blir tokig, inget hjälper, jag dricker vatten, kaffe å treo, men näää!

Förra året vid den här tiden hade jag samma huvudvärk, å var till å med hos doktorn som skyllde på stress å psykiska orsaker. Det kunde jag köpa då,  med allt vad det innebar att jobba i bokningen å va full med graviditeshormoner å sen försöka räcka till för familjen.

Men nu?

Jag är allt annat än stressad, varenda beståndsdel i mitt liv stämmer liksom just nu å förrutom just den envisa huvudvärken så mår jag bättre än nånsin. :)

Så vad f*n beror det på då?

Jo, det kan ju va så enkelt att jag behöver nya glasögon.

Men det känns lite långsökt ändå, att synen skulle försämras så drastiskt liksom..?

Nog om det.

Om ni har nån idé eller mirakel-kur, please let me know.. :)


Så.

Bvc då.

Jag har ju valt bort den läkare som tillhör vårt distrik.

Jag tål honom inte, å vill ärligt talat inte se honom i närheten av mina barn.

Jag brukar va feg å mesig, men gällande honom kan jag bara inte jamsa med.

Vi har därför fått träffa en annan läkare i dag å senaste gången Leo undersöktes.

Hon är kompetent å så, men inte så pedagiskt.

Kollar det hon ska men säger ingenting.

Inte det ser bra ut, då var det klart eller nån avslutning...

Jag antar att Leo var utan anmärkning..?

Han vägade exakt nio kilo å var sjuttioen centimeter. :)

Stora killen. :)

Han sov ända tills vi blev uppropade, men var lika glad för det. :)

Viggo höll sej med i skinnet, men det var lite svettigt att få på honom kläderna(som vanligt. :P).


Har blivit mycket promenerande i dag. Inte i nått högre tempo kanske, men bättre än inget.

Jag kan dock säga att jag var helt slut efter varje runda, inte i kroppen precis, men i huvudet. :D

Viggo's mun har gått i ett: vem bor där? vad är det för spår? vad är det? vad ska dom? vad är det för bil? är det snö?  osv. osv. :)   


Vid sju körde jag till Coop å handlade en massa mat.

Jag var där i en hel timme. :)

Har förälskat mej lite hyllan med utländska varor å the impulsköp of the day fann jag just där. :)

Harrisa å röda linser. :)

Jag upptäckte även att de flesta färska örter, till skillnad från persilja å dill, inte ska förvaras i kylskåp..!

Inte konstigt att min timjan såg lite ledsen ut. :D

Nu har den å basilika å rosmarin fått ta plats i en dessa fina zink-krukor å flytta till köksfönstret. :D

  I köksfönstret samsas den med mitt "mjölkpakets-drivhus" där jag hoppas få chiliplantor, men det gör sej inte viare bra på bild. :)

  


Nu  måste jag verkligen sluta sitta här å slöa å ta en dusch. :D

Men måste man blogga, så måste man. :)


Imorron ska vi på mammaträff, blir promenad dit å så lek med Nike för Viggo's del. :)

Han säger som sagt att hon är hans bästa vän, men i praktiken leker de inte helt smärtfritt. :D

Jag hoppas på det bästa, lite lugnt fikande(utan fika, hehe)  å prat för mej utan dåligt samvete över att Viggo är uttråkad. :)


Gonatt å tack för mej! :D





 
 
Ingen bild

SandraK

22 mars 2011 09:43

Men du, blir det värre med huvudvärken nu när det blir varmare? Jag får ju migrän av pollen. Lite rinnig näsa, men annars inte några andra allergipåvisningar. Kan inte vara det? Kram

Lisa

22 mars 2011 15:05

Det finns en poäng där, för det spelar ju uppenbarligen ingen roll hur man sover eller äter eller nått sånt... Vad gör du åt det? Tabletter? Kram

 
Ingen bild

Sandra k

22 mars 2011 21:55

Japp..Cetirizin heter dem. Receptfria på apoteket. Å jag har behövt börjat äta dem redan nu. Missar jag dem en dag innan jag går ut är det kört och migränen kommer som ett brev på posten.

Lisa

22 mars 2011 22:14

Fy, inge vidare. Måste till apoteket i vilket fall, så jag får kolla det å. :D Tack för i kväll!

 
Emma

Emma

23 mars 2011 09:34

Annars är det inte alls ovanligt stt synen förändras under/efter graviditet...

http://livetsom.bloggagratis.se

Lisa

23 mars 2011 12:26

Jag måste ha nya linser så det får snart bli en check av ögonen... Så får vi se om huvudvärken har med synförändringar å göra..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards