Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Lisa - 21 mars 2011 22:00

Snart är dagen slut. :)

Jag har haft huvudvärk hela dagen, men jag tycker ändå jag har lyckats hålla i hop.

Denna j*vla huvudvärk alltså. :S

Jag blir tokig, inget hjälper, jag dricker vatten, kaffe å treo, men näää!

Förra året vid den här tiden hade jag samma huvudvärk, å var till å med hos doktorn som skyllde på stress å psykiska orsaker. Det kunde jag köpa då,  med allt vad det innebar att jobba i bokningen å va full med graviditeshormoner å sen försöka räcka till för familjen.

Men nu?

Jag är allt annat än stressad, varenda beståndsdel i mitt liv stämmer liksom just nu å förrutom just den envisa huvudvärken så mår jag bättre än nånsin. :)

Så vad f*n beror det på då?

Jo, det kan ju va så enkelt att jag behöver nya glasögon.

Men det känns lite långsökt ändå, att synen skulle försämras så drastiskt liksom..?

Nog om det.

Om ni har nån idé eller mirakel-kur, please let me know.. :)


Så.

Bvc då.

Jag har ju valt bort den läkare som tillhör vårt distrik.

Jag tål honom inte, å vill ärligt talat inte se honom i närheten av mina barn.

Jag brukar va feg å mesig, men gällande honom kan jag bara inte jamsa med.

Vi har därför fått träffa en annan läkare i dag å senaste gången Leo undersöktes.

Hon är kompetent å så, men inte så pedagiskt.

Kollar det hon ska men säger ingenting.

Inte det ser bra ut, då var det klart eller nån avslutning...

Jag antar att Leo var utan anmärkning..?

Han vägade exakt nio kilo å var sjuttioen centimeter. :)

Stora killen. :)

Han sov ända tills vi blev uppropade, men var lika glad för det. :)

Viggo höll sej med i skinnet, men det var lite svettigt att få på honom kläderna(som vanligt. :P).


Har blivit mycket promenerande i dag. Inte i nått högre tempo kanske, men bättre än inget.

Jag kan dock säga att jag var helt slut efter varje runda, inte i kroppen precis, men i huvudet. :D

Viggo's mun har gått i ett: vem bor där? vad är det för spår? vad är det? vad ska dom? vad är det för bil? är det snö?  osv. osv. :)   


Vid sju körde jag till Coop å handlade en massa mat.

Jag var där i en hel timme. :)

Har förälskat mej lite hyllan med utländska varor å the impulsköp of the day fann jag just där. :)

Harrisa å röda linser. :)

Jag upptäckte även att de flesta färska örter, till skillnad från persilja å dill, inte ska förvaras i kylskåp..!

Inte konstigt att min timjan såg lite ledsen ut. :D

Nu har den å basilika å rosmarin fått ta plats i en dessa fina zink-krukor å flytta till köksfönstret. :D

  I köksfönstret samsas den med mitt "mjölkpakets-drivhus" där jag hoppas få chiliplantor, men det gör sej inte viare bra på bild. :)

  


Nu  måste jag verkligen sluta sitta här å slöa å ta en dusch. :D

Men måste man blogga, så måste man. :)


Imorron ska vi på mammaträff, blir promenad dit å så lek med Nike för Viggo's del. :)

Han säger som sagt att hon är hans bästa vän, men i praktiken leker de inte helt smärtfritt. :D

Jag hoppas på det bästa, lite lugnt fikande(utan fika, hehe)  å prat för mej utan dåligt samvete över att Viggo är uttråkad. :)


Gonatt å tack för mej! :D





Av Lisa - 21 mars 2011 13:31

Leo sover ute i vagnen medan jag å Viggo vilar lite i sängen.

Om det är ett smart drag inför kommande bvc-besök det återstår å se. :D

Kanske hade varit bättre å göra helt slut på minsta lilla överskottsenergi innan vi  ska dit, men som sagt, det återstår å se.


Det gick fin, fint å gå till ÖF, tog bara runt tjugo minuter så. :D

På hemvägen började de småregna å Leo klarade inte att hålla sej vaken ända hem, men över det hela taget var det ett bra drag att promenera dit. :D

Det serverades våfflor till fikat i dag. Snacka om prövning för min del, för är det nått jag är svag för så är det just våfflor med sylt å grädde på...

Jag motstod å höll mej till kaffe i allafall. :D


Trodde vi skulle behöva handla innan middagen, för även fast jag själv har skrivit veckans meny så gapar här tomt både i kyl å frys.

På matsedlen står Pinjenötspiffar, men eftersom vi hade köttfärs i går så ville jag inte ha det ändå.

Nu hittade jag det här receptet, som innehåller grejer som vi till största del har hemma redan. :D

Skönt, så kan jag spara handlandet till i kväll. :)


Nu ska jag försöka få på Viggo ytterkläderna utan nått större bråk(önska mej lycka till..) å sen ska vi promenera till bvc! :)

Av Lisa - 21 mars 2011 13:17

Den senaste veckan har det varit Philip's kampanj på Campadre, som bland annat innehöll ett kraftigt nersatt pris på en sladdlös stavmixer med vispskål å hackskål.

Stavmixern jag har funger visserligen fortfarande, det är bara själva hackskålen som börjar sjunga på sista versen.

Men jag kunde ändå inte låta bli å klicka hem denna ändå... :D

 



Varför, varför ska det va så kul å shoppa..? :P   

Av Lisa - 21 mars 2011 06:22

Moment of truth.

Invägning efter en vecka av GI-inspirerad mat...

Tjohoooo, våen visar på ett helt kilo minus å midjemåttet har minskat rejält, hela tre centimeter! :)

Å mer ska det bli.

Tretton kilo till är drömmen.

Om det är möjligt vet ja inte, men ja ska öra vad ja kan för att komma så när som jag bara kan!



Annars då?

Viggo sover än så det är bara jag å Leo upp än så länge.

Han sitter här jämte mej å plockar med en prasselnok. :)

Det verkar bli vårväder i dag också, å det är redan helt ljust ute. :)

Härliga tider även för mej som önskar att tiden kunde stå stilla ett tag nu. :)


I dag är det ÖF, å som jag skrev i går ska vi testa oss på att gå dit.

Ska bli intressant å se hur det ska sluta. :)


I eftermiddag har Leo läkartid på bvc, för sex månaders kontroll som jag hoppas ska va utan anmärkning.

Kvart över två tror ja det var å det är en riktigt dum tid.

Risken är stor för att Viggo kommer va trött så jag kommer få lägga stor energi på att undvika större psykbryt eller att han river stället...

Skitkul när väntrummet kommer va fullt med andra föräldrar, för tyvärr funkar inte den här föräldravärlden inte så bra som man önskar utan vi är rejält bra på att dömma varandra...

I vilket fall som helst hoppas jag Viggo är så pass lugn att jag åtmintone kommer i håg å fråga doktorn om hon kan kolla Leo's öron.

Man skulle ju göra det igen efter tremånader när de fått penicillin för öronont.

Har inte brytt mej om å ringa vårdcetralen för detta då jag visste att vi skulle träffa en läkare i dag.

Men som sagt, då vill det till att jag minns det. :)


Nu ska jag duka fram lite frukost å invänta min stora son! :)

Ha en bra måndag!


En bild på mej å min fina Stina! :)

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards