Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Lisa - 19 mars 2011 22:30


Lördagen är snart slut, känns lite b att dagen gick så fort, men det har varit en riktig toppen lördag. :D


Först gympan, med Bamsetema i dag, som var precis så fantastiskt bra som den brukar!

Förra veckan skulle jag verkligen prisa vår gympaledare Sanne, jag hann inte det då, å jag gör det nu i stället.

Sanne är så himla, himla duktig!

Just förra veckans piratgympan var så underbart bra, klockren från början till slut! Med flaskpost, skattkarta å guldpengar som final! Briljant! :D

 

Efter dagens gympa körde vi till Vägga för å handla lax till dagens middag.

Å vad jag älskar fiskaffären.

Har varit där sen jag var liten, då fick vi ALLTID glass där, jag tog alltid pärontopp. :)

De har så mycket mer än just fisk. Småplock, gulliga skålar å ljuslyktor å sånt. :)

I dag köpte jag därför inte bara en rejäl laxbit utan även en ny svart ungsform. :D

Mycket fin, å jag hade gärna köpt två mindre också, å några runda med prickar å en massa annat. :D

Men som sagt, en form blev det.

Körde inom Mcdonalds på hemvägen å köpte mat till  Viggo å Martin.

Tredje gången nånsin jag ger mej på det här med drive-in, det gick överlag bra, men jag fick knäppa upp bältet för att nå kortläsaren. :P

Jag är ändå glad att jag vågade.  :D

( om jag suger på å köra bil..? Mmmm, jag erkänner det är verkligen inte min starka sida det där...)

I kväll har vi haft Stina, Emelie å Snoff på middag.

Å det blev som ni vet lax å blomkålsmos plus lite till då. :)

 Framför allt jag, Stina å Snoff gillade allt skarpt...

 

   Tabberas... :P


Martin var väl inte precis överförtjust då han inte gillar varken blomkål eller getost..

I morron står det vhili con carne på matsedlen, men om mannen vill nått annat är jag beredd på å göra nått mer Martin-vänligt som kompensation...:)


Innan middagen hade Viggo å Leo en skratt-show.   

Min älsklingar!

 

I eftermiddags fick jag rycket å impulsgjorde chokladglass. :D

Man kan ju liksom inte ha gäster utan efterrätt. :D

Glass är riktigt kul å göra med. :D

Jag åt jag också, både av glassen, å av kolasåsen.. :P

  Stina slickar skålen ren på kolaglassen som låg å skramlade i frysen hon... :P


 

Vi hann med lite soffhäng å kollade in Smartare än en femteklassare(som inte imponerade) innan våra vänner begav sej hemåt.

En lyckad kväll måste jag säga även fast jag hellre hade spelat spel än sett på Big Brother. :P


Recepten på mat å glass får ni en annan dag för nu är jag så trött att ögonen går i kors här.

I morron ska vi va ute hoppas jag annars inga större planer. :D

En mysig familjedag blir det i vilket fall, underbart, för de kan man inte få för många av. :D

Av Lisa - 19 mars 2011 09:14

Jag är verkligen inne i ett lyckostimm just nu!

Jag älskar precis allt i mitt liv(utom siffrorna på vågen då möjligen..! :P).

Det är så härligt att det inte gå beskriva!

Är kär i livet helt enkelt!

Sa jag att jag älskar lördagar också?

Med familjen å med solsken! :D


Hoppas ni får en härlig lördag!


   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards