Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Lisa - 17 mars 2011 21:57

Blomkålsris!

Vilken grej.

Riv ett blomkålshuvud(ett litet räckte till mej..)  på den grövsta sidan på ett rivjärn.(kan rekommendera att detta görs i vasken, det skvätter.. :P).

Riset ska sen bara ner i kokande vatten å vända sen är det klart!

Alltså, det var ruskigt gott, perfekt tillbehör å jag ska aldrig mer äta vanligt ris i hela mitt liv. :D

Jag åt det tillsammans med en korvstroganoff på kryddkorv å med lite sambal olek å timjan som inte gick åt i går. Den blev faktiskt över förvätan. :)


Sen vill jag slå ett slag för gårdagens snabb-lagade lunch.

Kräftskjärtar å creme fraiche dill, vinäger,svartpeppar å hackat ägg å hackad rödlök. :D


I bist på bilder på något av dessa två tips, får ni en på gårdagens middag.

Kyckling med färsk timjan å grädde, serverade med ugnsrostade grönsaker å jordnöttter å knaperstekt bacon. :) Mycket smarrigt!

Vid närmare eftertanke, uteblir bilen på detta också, jag har inte lagt in dem på datorn. :P


What tha hell, jag bjuder på den här då da!. :D


 

Om jag behöver klippa mej å ändra min kosthållning?

Abso-fucking-lutley. :D 

Av Lisa - 17 mars 2011 20:43

Har precis skrivit ner matsedlen till nästa vecka å mailat denna vidare till Sandra.

Jag är duktigt nöjd. :D

Tyvärr kan jag inte klista in i min webbläsare, men ni ska få ta del av recepten, dag för dag är tanken. :D

Motivationen lever å frodas, underbart! :)

Jag är ruskigt glad att jag gick ut å promenerade i går kväll å passade på å njuta av frisk luft.

För de där vår känslorna som jag kände i morse, de är i allra högsta grad bortblåsta.

Det har snöat hela eftermiddagen å det blåser som bara den.

Så mycke för den våren.

Hoppas den kommer på riktigt när den här snöstormen har blåst över. :)


I dag har vi då varit hos Marianne på mammalunch, Viggo blev lika uttråkad som alltid å då hade jag ändå med mej en film till honom(helt emot mina principer..)

Den här gången var det sista gången( å nu menar jag det) vi försöker oss på detta när inte Nike är med.

Det är inte värt det annars, för det blir inte kul för nån av oss, varken mej eller Viggo.


Imorron ska jag, tro det eller ej, äntligen klippa mej. :)

När jag gjorde det sist var Leo en vecka gammal så ni kan ju själva räkna ut att  det är dags för det, minst sagt.

Plötsligt händer det. :D


Nu måste jag således masa mej upp ur soffan å in i duschen, för jag kan ju inte komma med smutsigt hår till Lina i morron. :P

Det var säkerligen tusen andra grejer jag tänkt skriva om, men jag är lite ofokuserad efter att ha lagt så energi å inlevelse på den där matlistan. :D

Hoppas de andra gillar den lika mycket som jag. :)


Gonatt! :)

Av Lisa - 17 mars 2011 08:34

I dag vaknade pojkarna vid tio över sex. :)

Det gjorde mej dock absolut ingenting, då det var ljust ute å Leo bara har ätit en gång i natt. :)

Dessutom älskar jag när vi kan ta det lugnt på morronen. :D

Martin hade sovmorron, då han är närmre å jobbar(kan va Ronneby eller nått ditåt. :P) så vi fick träffa honom lite också där på morronkvisten.   

Leo äter fortfarande illa, han lever på mackor å gröt å välling.

Gröten går sådär den också å jag är ganska säker på att det gör ont när skeden nuddar de ställen där ännu fler tänder är på väg.

Det är på gång både uppe(framtänder) å så på bägge sidor jämte de två små riskorn han redan har fått i underkäken.

Nu sover han den lille busen, så även där är ordningen återställd, i går sov han inte alls på morronen utan nöjde sej med ett pass mitt på dagen...?! :)

Trodde eftermiddagen skulle bli tuff, att han skulle va övertrött å ledsen, men nix, han var sitt glada å nöjda jag ändå.   


Jag å Viggo sitter i sängen å kollar på Nicke. :)

Jag njuter av mitt goda kaffe, det må vara pacebo så det skriker om det, men jag tycker det smakar bättre med den nya apparaten. :P

Å på tal om den, så har jag en fråga till er andra Moccamaster-ägare därute:

Använder ni kaffemåttet som följde med bryggaren?

Å i så fall, hur många mått använder ni? Ett per kopp, eller mindre? :D


Gårdagens lyckokänslor hänger kvar å det känns som att jag har alla energi i världen just nu. :)

Underbar känsla det där. :)

Vårkänslorna är också på topp trots att det är svinkallt ute. :D

Ska kolla lite fröer å sånt när jag avslutat detta inlägg. :)

Kuuuuul! :) I love att bo i hus! :P

Min drivbänk, förra våren. :)

Fast drömmen at the moment är ett växthus, eller åtminstone ett par hallonbuskar å ett potatisland. :D

De är två sistnämda blir det dock väldigt svårt att övertala min man, Martin-gräsplanteraren-Arvidsson, till. :P

Heja vårvärmen i vilket fall. :D


Klockan elva i dag ska vi hem till Marianne i mammagruppen.

Det ska bjudas på ost å skinkpaj vet jag, men jag ska äta lite mellanmål inna vi åker å hålla mej till sallad. :D

Jag är taggad ännu, å det känns toppen. :)

I morron ska vi dock festa till det med efterrätt. Men åt det lite mer GI-vänliga hållet. :D Ska försöka mixtra i hop en mörk mintchoklad-mousse. :)

Hoppas det ska bli så gott som det låter. :D


I kväll blir det (nog) ingen promenad, men jag har lite projekt. :)

Några av dem involverar bloggen, så jag hoppas vi syns i kväll. :D



Innan jag avslutar undrar jag en grej till, är det möjligt att länka direkt till låtar på Spotify, å hur funkar det i så fall?


Alla småbarnsföräldrar,

var med å tävla nu,

det är väldigt klent med deltagare i min tävling ju! :P



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards