Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Lisa - 14 mars 2011 20:30

Sen jag startade denna bloggen för snart fyra år sedan har jag gått på GI både en å annan gång, varav två riktigt seriösa å lyckade. :)

Första vändan gick jag ner åtta kilo(2007) å andra nästan fem(2009) så jag vet att det funkar. :)

Bägge dessa omgångar har avslutas med en rejälvikt uppgång i form av mina graviditeter. :D

Jag är ju alltså lite hemma på den här metoden för viktnedgång men hur många gånger innan jag än har börjat så har jag aldrig nånsin innan varit så dåligt förberedd som i dag.

Den äckliga huvudvärken hindrade mej från att orka handla.

Jag måste ändå säga att det har gått över förväntan i dag ändå. :D

Har inte varit hungrig utan tvärtom. :D

Nån motion har det dock inte blivit tal om då huvudvärken gjorde en comeback vid tvåtiden. :S

Frukosten var en riktig hit, gröt på dinkelgryn med linfrön å gojibär, jag var mätt ända till klockan ett.

Till middag hade vi köttfärssås å spagetti. Min pasta var hyvlad, snabbkokt (5 sek) zucchini. Gott å svinenkelt. :) Perfekt kompliment till spagetti å liknande. :D

Egenligen skulle vi ha kyckling, men den hann inte tina så det får det bli i morron. :D

I morron ska


Förrutom att det slutade med regelrätt migrän som tvingade mej till soffläge så har det här varit en väldigt bra dag.

Såklart. :D

Ett jobb rikare å så lättad!

Hur firar man detta faktum när man inte äter onyttigheter?

Jo man bestämmer att man ska köpa en sånhär. :D

En Moccamaster. :)

Förhoppningsvis flyttar den i morron!

















Vi har varit på ÖF på förmiddagen som vanligt. :)

Till Viggo's stora glädje var Nike där i dag. :D

Efteråt mötte vi upp dem på Ica.

Där lärde Eva mej att man kan sätta babyskydden i hållaren på vagnen där man även kan ställa läskbackar(om ni är med mej..? :D).

Varför har ingen talat om det innan? :D

När de hade gått frågade jag Viggo om det var kul å träffa Nike.

Då svarade han, ja det är min bästa vän!   


I morron ska jag å Viggo på teater med Johanna å Amanda.

Leo han ska va med Stina under tiden.

Kommer bli mysigt oavsett kvalitén på själva föreställningen. :)

Det är Dunsö Kapell så vi bör inte bli besvikna. :)


Nu ska jag se klart på Ullared, sen ska jag försöka sova bort det som återstår av huvudvärken.


Glöm inte bort att tävla. :D


Av Lisa - 14 mars 2011 15:15

Slutligen.

Efter år av ovisshet å osäkerhet.

Jag har fått  jobb.

Ett eget.

På ett särsklit boende i stan.


Fattar ni?

En egen arbetsplats å ett jobb som är bara mitt!? :D

Jag är så, så glad! :D

Äntligen var det min tur!

Av Lisa - 14 mars 2011 08:40

Upprymd.

Lycklig.

Nervös.

Imponerad.

Pirrig.

Orolig.

Taggad.

Otålig.

Stolt.


Klockan är inte ens nio, men den här dagen känns toppen!




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards