Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Lisa - 13 mars 2011 21:15

Söndag igen.

Denna veckan har med gått tokfort, det gör ju alltid det nu förtiden... :P

Jag är totalt slut, har huvudvärk av migränkaraktär å känner mej fortfarande åksjuk. :S

Jag blir alltid det när vi kör på de där slingriga vägarna till Älmhult.

Tur att det är Martin som jobbar där varje dag å inte jag. :D

Jag kan faktiskt inte fatta att han ens ställde upp på å köra dit i dag också...

Fast just dit var det faktiskt jag som satt bakom ratten å å mådde jag inte lika illa.

Men ändå, jag hatar att köra bil så jag låter helst bli, men jag måste även lära mej att låta bli telefonen när jag åker å titta ut i stället. :D

Det är grymt när jag åker långt, speciellt nu när jag sitter bak.

Förhoppningsvis blir det bättre när Leo ska flytta bak i samband när vi ska byta bilstol till honom.


Ikea då.

Det var en rejäl besvikelse faktiskt.

Hittade inte hälften av det jag trånat efter här hemifrån. Sideborden som jag förvisso bara skulle spana på, den hittade jag inte alls...

Ändå gick det hela på nästan sjuttonhundra..? :P

Det vi fick med oss hem blev bra.

En ny, mindre, svart matta å nya blommor till vardagsrummet stod på listan, å det hittade vi.

 

Leo skötte sej utmärkt, men var lite hungrig å trött på slutet.

Pappa ringde vid kvart över tolv å kollade läget å hans avsikt var inte att stressa på oss, men det var just vad jag blev, stressad.

Viggo hade haft det superbra å ville inte ens hem, men jag är så dum å längtar alltid i hjäl mej å vill hämta honom så fort som möjligt så mamma å pappa hinner göra mer än å passa honom på en dag.

De bryr sej inte, det vet jag å det var deras idé att Viggo skulle va med dem, men jag tänker så ändå...


Nu ska jag lägga mej å peppa inför morrondagens GI-start. :) Nu jävlar! :)

Av Lisa - 13 mars 2011 20:11

Nu är det dags för den utlovade tävlingen. :D

(Det hela blir inte alls så snyggt som jag önskat, för tekniken är inte på min sida, men vi får lådsas. :D Å jag måste nog lära mej att photoshoppa)




Jag lottar ut två stycken

"Mata-mej-kit"

från Bambino.

  Varje set består av ett två-pack matningsskedar å en tvårättersskål.



För att vara med å tävla lämnar ni en kommentar till detta inlägg där du talar om vilken Bambino-produkt du tycker bäst om.

Om du har en blogg har du chansen till ha två lotter i med i dragningen om du länkar till mej, å det här inlägget.

Då måste du även ange länk till detta i din kommentar.



Tävlingen startar nu å avslutas på fredag den 18/3 klockan 18.


Lycka till!



Tävlingen är en del i mitt samarbete med:


 


Tävlingen är avslutad!


Av Lisa - 13 mars 2011 09:45

Hej å hallå. :D

Hoppas ni har en bra söndag so far. :)

Vår dag har varit i gång sen sex, söndagar är således inget undantag när et gäller våra kids. :D

Det gick utmärkt att ta oss hem med dem i går kväll. :)

Leo vaknade vi tio å då packade vi i hop oss å lastade in en sovade Viggo i bilen.

Han vaknade till men somnade om när kom hem.

Leo var vaken hela vägen hem, men somnade med gott efter en flaska välling.

Så den här gången funkade det som sagt utmärkt. :)

Hellre att de kan somna bort än att vi försöker hålla dem vakna.

Leo är det omöjligt med å Viggo far bara illa, blir övertrött å trött hela dagen efter så.


Kvällen var trevlig, massa god sås, fisk å potatis(in i det sista. :P) å så en stor påse plock till det.

Vi spelade spel när barnen somnat, å hann med både Brändi Dog, Ubongo å en halv omgång yatzy innan jag övergavs till förmån för melodifestivalen. :)

 


Egentiden på stan då?

Jo, det ska erkännas att det var skönt å komma i väg lite.

Jag fick med mej Stina, så helt ensam var jag inte. :)

I övrigt var det en sorglig historia, där jag försökte hitta mej ett par byxor.

Det gick helt åt h*lvete å det enda jag kom hem med var en kasse från Name it, med kläder till Leo. :S


Jag är fortfarande ledsen faktiskt. :S

Usch å fy så tjock jag kände å känner mej.

Å den där ursäkten om att jag precis fått barn den håller inte, mina barn kan bara lastas för ett gäng bristningar å ett snitt-ärr, alla överflöiga kilo, de är just my work...

Om jag ska börja på GI i morron? JAAA!


Nu ska vi strax bege oss mot Älmhult å det där stora möbelvaruhuset.

Jag, Martin å Leo vill säga.

Viggo han ska bada med me mormor å morfar han. :)

Tror inte han uppskattar ikea lika mycket som vi andra å bada tackar han ju aldrig nej till så så fick det bli.

Jag ville väl egentligen ha honom också med, men som sagt, han har betydligt roligare på badet.

Det blir ikea-premiär för Leo, så vad han tycker om det hela vet vi inte ännu. :)

När Viggo var lika gammal hade han nog varit med å handlat möbler å inredning ett tiotal gånger, men Leo är rookie på området han. :)



Nu ska jag sminka mej, sen bär det av. :D



Håll utkik under kvällen om ni är tävlingssugna. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards