Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

10 mars.

Av Lisa - 10 mars 2011 12:51

I morse när vi gick upp var det nästan ljust ute, redan vid sex. :D

Underbart.

Att det sen låg snö på marken å att det inte blivit helt ljust ännu, det jublade jag väl lite mindre över. :D

Nu är det snöblandat regn, å det blir man aldrig glad av vare sej man vill ha vår, vinter eller höst. :D



Det var inte bara Viggo som vaknade när jag postade gårdagens sista inlägg.

Leo vaknade med å ville ha mat.

Viggo somnade om efter att ha fått alvedon, den stackarn hade ont i sina ben å var jätteledsen nämligen. Undrar när han ska slippa den där växtvärken?

Leo då, jo han fick mat, somnade under tiden han åt.

Men han hann bara ligga i sängen i nån minut innan han satte i gång å kräkas!

Tog in honom i badrummet å då kräktes han ännu mer. :S

Fick duscha honom å ta på ny pyjamas.

MAGINFLUENSA Å KRÄKSJUKA var såklart mina första tankar.

Skickade ner Martin i källaren efter en madrass att lägga på Leo's golv för mej att sova på om det skulle bli en natt fylld av kräk.

Nu blev det inte alls så, jag har sovit i min egen säng hela natten.

Leo somnade om, men vaknade igen vid tolv å fick då lite ersättning i stället för välling å sen sov han till fem då han åt en skvätt till å sen sov till den obligatoriska bajstiden, alltså strax efter klockan sex.

Han vägrar äta någon mat eller gröt i dag också å vill bara ha välling å så fick jag i honom ett mellanmål på bruk.

Är dock tveksam på om matvägrandet å kräket har nått samband...

Kanske blev det bara förmycket välling i går kväll å kanske är det tänder som spökar...


I dag är jag som sagt dagen då Leo varit hos oss i sex månader.

Just nu sover den lilla jubilaren å jag å Viggo ligger i sängen.

Han ville se film å ligga under pläden å mysa. :D

En dags som denna är jag verkligen inte sen att hänga på. :)

Valet föll på Griseknoen å jag dissar disken å bloggar lite. :D

 


I eftermiddag kommer Hanna hit å äter avskedsmiddag i form av stekt fisk, spenat å potatismos. :D

Å nej, det är inte Hanna vi ska ta avsked av utan den icke-GI-vänliga maten å då framför allt potatismoset. :)

Vi år amerikanska pannkakor till lunch, så här frossas det in i det sista. :)

Dock har GI-tänket redan börjat rota sej, för jag hajjar till bara jag tänker på socker, bröd eller mjöl. :D

Nu ska jag bli smal. :D

På tal om det så har jag mot förmodan igen träningsvärk alls..?!

Det enda jag känner av från träningen är begynnande nackspärr...

Om den sen beror på att jag spände mej för att jag inte redde upp stegen eller om det skulle drabbat mej ändå, det låter jag va osagt. :)


Nu ska jag kasa ner lite å passa på å vila ögonen.

(men jag kan nästintill svära på att Leo kommer vakna i samma ögonblick som jag stäger mina gröna. :D)




 
 
Ingen bild

Lizette

10 mars 2011 21:39

Inte klokt att bebisen redan är ett halv år. Tiden går kusligt snabbt märker jag:)

Lisa

10 mars 2011 21:41

Helt sjukt, han ser ut som en riktig pojke jämte en helt ny bebis! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards