Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Lisa - 10 mars 2011 20:45

Jisses vilket skräp väder det är!

Hoppas verkligen att det är bättre i  morron, för Viggo hade en anigens överskottsenergi nu i kväll. :)

Den pojken tar dessutom priset för mest tjat under dagen.

Han har tjatat om allt.

Om att han är hungrig, att vi ska leka med djuren, att han längtar efter sin pappa, ja precis allt.

Varje sak han har sagt har han sagt minst fem gånger.

Lite provocerande i längden när man även har en lite småpylig bebis att underhålla å när man försöker hinna kissa själv nån gång. :D

Det har dock gått å hålla tålamodet i schack. :P

Men jag hoppas att morrondagen inte blir lika tjatig, för en dag till är jag inte helt hundra på att jag kommer klara lika bra. :D

Tur han är så söt så man inte är irriterad så länge. :D

 

Viggo i Emil-skepnad. :D

Va, kläder sa ni?

Icke, det här är Emil-Viggo-style. :P


På eftermiddagen kom Hanna å då tjatade Viggo lite på henne i stället å jag fixade middag. :D

Åååå vad det var gott. :D

Jag kommer sakna min potatismos! :)

Alltid lika mysigt att träffa Hanna med, å som sagt, maten räcker alltsom oftast till minst en extra i det här hemmet. :)

Om inte Viggo får för sej å äta som aldig förr vill säga. :P

Tack för att du kom, Hanna.   


Sandra har skickat recepten på det vi ska äta nästa vecka. :D

Allt verkar ruskigt gott, helt klart. :)

Mer åt LHCF hållet än GI, men det funkar som rivstart för mej. :)

Jag har inte hunnit kolla på det recept som jag tänker bjuda på, men jag vet redan ett par stycken. Kan ju dock inte ha två soppor å två olika sorters biffar så jag får försöka välja. :)

Hoppas verkligen på lite fina kvällar att promenera på också :D


Nu blir det en dusch här, sen blir det en tidig kväll, hoppas jag i allafall... :D


Av Lisa - 10 mars 2011 12:51

I morse när vi gick upp var det nästan ljust ute, redan vid sex. :D

Underbart.

Att det sen låg snö på marken å att det inte blivit helt ljust ännu, det jublade jag väl lite mindre över. :D

Nu är det snöblandat regn, å det blir man aldrig glad av vare sej man vill ha vår, vinter eller höst. :D



Det var inte bara Viggo som vaknade när jag postade gårdagens sista inlägg.

Leo vaknade med å ville ha mat.

Viggo somnade om efter att ha fått alvedon, den stackarn hade ont i sina ben å var jätteledsen nämligen. Undrar när han ska slippa den där växtvärken?

Leo då, jo han fick mat, somnade under tiden han åt.

Men han hann bara ligga i sängen i nån minut innan han satte i gång å kräkas!

Tog in honom i badrummet å då kräktes han ännu mer. :S

Fick duscha honom å ta på ny pyjamas.

MAGINFLUENSA Å KRÄKSJUKA var såklart mina första tankar.

Skickade ner Martin i källaren efter en madrass att lägga på Leo's golv för mej att sova på om det skulle bli en natt fylld av kräk.

Nu blev det inte alls så, jag har sovit i min egen säng hela natten.

Leo somnade om, men vaknade igen vid tolv å fick då lite ersättning i stället för välling å sen sov han till fem då han åt en skvätt till å sen sov till den obligatoriska bajstiden, alltså strax efter klockan sex.

Han vägrar äta någon mat eller gröt i dag också å vill bara ha välling å så fick jag i honom ett mellanmål på bruk.

Är dock tveksam på om matvägrandet å kräket har nått samband...

Kanske blev det bara förmycket välling i går kväll å kanske är det tänder som spökar...


I dag är jag som sagt dagen då Leo varit hos oss i sex månader.

Just nu sover den lilla jubilaren å jag å Viggo ligger i sängen.

Han ville se film å ligga under pläden å mysa. :D

En dags som denna är jag verkligen inte sen att hänga på. :)

Valet föll på Griseknoen å jag dissar disken å bloggar lite. :D

 


I eftermiddag kommer Hanna hit å äter avskedsmiddag i form av stekt fisk, spenat å potatismos. :D

Å nej, det är inte Hanna vi ska ta avsked av utan den icke-GI-vänliga maten å då framför allt potatismoset. :)

Vi år amerikanska pannkakor till lunch, så här frossas det in i det sista. :)

Dock har GI-tänket redan börjat rota sej, för jag hajjar till bara jag tänker på socker, bröd eller mjöl. :D

Nu ska jag bli smal. :D

På tal om det så har jag mot förmodan igen träningsvärk alls..?!

Det enda jag känner av från träningen är begynnande nackspärr...

Om den sen beror på att jag spände mej för att jag inte redde upp stegen eller om det skulle drabbat mej ändå, det låter jag va osagt. :)


Nu ska jag kasa ner lite å passa på å vila ögonen.

(men jag kan nästintill svära på att Leo kommer vakna i samma ögonblick som jag stäger mina gröna. :D)




Av Lisa - 10 mars 2011 07:44

För min lilla Leo som blir ett halvår i dag.   

    Älskade lilla pojke, så självklar i familjen redan från första stund. :D

Ett halvår sedan vi träffades första gången!

Galet!

Nu drar vi handbromsen va? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards