Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Lisa - 9 mars 2011 22:02

När jag ska summera denna onsdag är det precis så.

Dagen har varit mycket bra, men inte alls som jag tänkte från början.

Jag å Viggo hade ju för det första planerat att vi skulle till den stora lekplatsen på eftermiddagen.

Det blev det inget med då vårsolen byttes mot höstrusk å regn redan vid lunch.

Jag höll på å frysa i hjäl redan inomhus så vi skippade utevistelsen helt.


Till lunch tänkte jag för övrigt slå på stort(jätte stort, verkligen) å stekte mej två ägg.

Dessa hann jag inte få i mej då det körde i hop sej lite.

Leo har nämligen så gott som lagt ner sitt ätande. :(

Han äter välling å innan han la sej ville han knappt ens ha det, å då var det många timmar mellan matningarna. :(

Han mår bra å är som vanligt, men äta, det ska han verkligen inte! :(

Hoppas för allt vad jag är värd att det är fler tänder på G å att han kommer äta som aldrig förr när de kommit upp. :)

Sen hade jag en vision om att laga middag innan Martin kom hem för att äta då så det inte skulle bli för tajt med min träning.

Fram till kvart vöer fyra höll jag drömmen vid liv, sen gav jag upp å insåg att Leo var gnällig å trött å klängig å serverade Bullen's med bröd till grabbarna.

Själv åt jag äggen jag stekte till lunchen som middag i stället. :)

Vi slängde i hop Brownies innan vi gav upp det där med köket, efter detta recepet fast med vit choklad(för mjölkchokladen hade nån ätiti upp.. :P) å för låg ugnstemp(vet inte varför, men jag tror vi hade ugnen på 150 i stället för 200...!?), det blev inga stjärnor här inte utan bara smet. :P

De kunde varit goda, men det ville sej som sagt inte. :D


När Leo inte har matvägrat har han bejakat sin musikaliska sida.

Både på ÖF där han spelade taburin..

 

Å på Viggo's piano här hemma. :D

 

Viggo han har sminkat sej i dag han.

Han började lite oskyldigt med armhålorna( deo är ju smink det vet ju alla-jag var en så stor å duktig pojke å skruvade av korken själv.. :P) för att gå vidare till kajal å så avslutas med kulspetspenna. :D

 


Jag tog mej till träningen, jättetufft pass, å det är jag härligt i sej.

Men det var tyvärr i svåraste laget för nån med min koordination, å att hon som stod framför mej var lika kass gynnade då rakt inte.

Jag är glad att jag inte snubblade på mina egna ben. :D

Lite (eller mycket, det märker vi  i morron..) tog det säkerligen, trots alla missar från min sida. :D

 

Å ja, den bjuder vi på. :)


Nu vaknar en stor son med mardrömmar, så det får bli allt för nu! :)

Av Lisa - 9 mars 2011 16:40

Jag vet inte om ni sett i den nya Bambino-knappen i min bloggmeny..?

I vilket fall som helst är det med lite stolthet jag berättar att jag å min blogg har inlett ett lite samarbete med just Bambino. :) 

(ett företag som säljer produkter till barn,nappflaskor, haklappar, skedar m.m för er som inte känner till dem).

Jag är stolt för att det känns som ett litet erkännande för bloggen å för att jag verkligen gillar Bambino's produkter å anväder väldigt många av dessa till mina egna barn.


 


Klicka på knappen å Facebook-gilla Bambino ni också.


Bambino vill med hjälp av just Facebook komma i kontakt med oss, mammor å pappor(om några sådana läser min blogg. :P)  å veta vad vi tycker. :D

Det är mycket på gång under 2011 å för att nå ut till så många som möjligt  kör de med Fan fridays som innebär att man gillar å sen föreslår sidan för tio vänner å kan då tävla om fina priser. :D

Just nu på fredag (den 11/3) är det Super Fan Friday å extra priser i potten. :)

Så vad väntar ni på?

Gilla å föreslå med er nu. :P


Ni som har barn i Leo's ålder får dessutom hålla lite extra utkik här framöver, för inom det närmsta kommer jag ha min allra första tävling här på bloggen. :)

Av Lisa - 9 mars 2011 09:02

 

Den här snyggingen från Campadre ligger på Konsum å väntar på mej! :D

Av Lisa - 9 mars 2011 08:45

Som sagt, en natt fylld av mardrömmar.  Fyyyy!

Vakande utan huvdvärk i morse i allafall. :D Jippi!

Det är så förbannat tråkigt å ha ont så jag är lycklig att den är väck!

Steg upp klockan sex som vanligt, men det är vi ju vana vid. :)

Det var nästan ljust ute redan då, ser fram emot våren med skräckblanad förtjusning, jag vill ju inte att tiden ska gå för snabbt.. :)

I dag är en bra onsdag, det känner jag.

Martin kommer hem direkt efter jobbet å framöver ska han bara va vår! :D


På förmiddagen ska vi till ÖF, precis som vi brukar.

Vädret verkar bli fint i dag också så förhoppningsvis blir det en vända ut med. :)


I kväll ska jag äntligen leta mej til träningen igen, efter två veckors uppehåll!

Kommer nog bli ganska svårt då hon som leder kör samma pass i tre veckor å lägger på svårare steg varje vecka. I dag ä det vecka tre på passet, men jag hoppas kunna trampa med ändå...

Är fortfarande väldigt taggad inför måndagens GI-start. :)

Familjen Nejbo å Kellander's ska också kicka i gång så vi ska hjälpas åt å skriva matsedel varsin vecka.

Sju middagar å tre frukost-förslag.

Jag tycker det ska bli svinkul, även fast det där med att följa menyer inte är min starka sida. :)

Har ett par favoriter som vi ska bidra med, men jag ska även göra ett djupdyk i böckerna å kolla efter mer kul. :)  

Nu ska jag packa väskan, sen bär det av. :)

Av Lisa - 9 mars 2011 08:32

I går låg Martin å zappade i nån paus in nån fotboll(nä, jag gillar inte fotboll, har försökt, men det går inte!).

Jag låg som vanligt å plinkade på datorn men tittade upp när Martin stannade pån nån filmkanal.

Vi hamnade mitt i den absolut värsta filmscen jag nånsin sätt,värre än när de andra barnen dödar pojken med galsögon i Flugornas herre.

Det var en scen där Leonardo DiCaprio vadar ut i en sjö å fiskar upp tre livlösa barnkroppar.

Jag förstod det som att det var hans barn å att det var mamman som blivit galen  dränkt dem!


Filmen hette Shutter Island å efter bara ett par minuter låg jag å skrek åt Martin att byta kanal å att jag skulle få mardrömmar av detta.

Å mycket riktigt, hela natten har jag drömt drömmar med en direkt koppling till filmen. :S

Varje gång jag vaknat har jag sett framför mej hur de tre döda barnen ligger i en rad på stranden.

Hua! Jag får ont i magen bara jag tänker på det, fy fan!


Martin hade hört att det var en bra film, men jag är tveksam.

Där emot känns det som att jag måste se hela för att kunna släppa det!

Nån som har sett den...?

  



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards