Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Lisa - 8 mars 2011 21:19

  Från å med måndag å framåt, all in GI. :)

Inget mer smitande eller annat trams.

GI i grupp ger extra pepp!

Heeeejaaa!

Av Lisa - 8 mars 2011 20:30

Envisa otäcka huvudvärk. :(

Blev förvisso inget större anfall, å det är jag tacksam för, men hela dagen har värken legat å malt. Är hel slut i både huvud å axlar nu.

Tur att det är kväll. :D

Vi har trots allt gjort det allra bästa av dagen.


Precis som vi tänkt styrde vi stegen å vagn mot lekplatsen vid ett-tiden.

Sol å klarblå himmel å lä, kunde inte bli mycket bättre. :D

 

             


I kväll har vi haft besök av min lilla mamma. :)

Barnen har badat tillsammans å sen har det inte hänt så mycket mer.

En helt vanlig hemmadag alltså.

Ännu en dag som jag aldrig får tillbaka har passerat.

Å det tål å sägas igen, å vad jag njuter av denna mammaledigheten, av mina barn å allt de ger mej.

Jag har dock redan fått jobbångest, eller vad jag ska kalla det, men det blir det mer om i ett helt eget inlägg är det tänkt.

Låter fruktansvärt klychigt, men man ska verkligen ta till vara på varenda dag, varenda minut.

Tiden går så fruktansvärt fort, i övermorron är Leo, min bebis ett halvår..?!

Hoppas inte kommande sex månader ska gå lika fort!


Så mycket mer blir det inte här, ska ta mej en dusch å sen släpa mitt dunkande huvud till sängen å hoppas på att det går å sova bort skiten.

Jobbinlägget å det om Leo's ätande(eller brist på..) får dröja nån dag till.


Gonatt!


  Lite vårkänslor inne i form av en pärlhyacint. :)

Av Lisa - 8 mars 2011 14:44

Klockan 23.20

Leo är vaken.

Kan du tänka dej å gå upp eller ska jag göra det?

Ska inte du gå upp då?

Jo, om inte du gör det så går jag såklart upp. Jag undrade bara om du kunde gå upp nu så gör jag det sen..?

Suck, pust, stånk... Går du upp sen i natt då?

Ja, det är klart jag gör, det brukar jag ju göra.

Är det säkert.

Ja, det är klart...?!

Då får du fan göra det också..! :D



Jasså är det så pass? :)

Att jag brukar välja bort att stiga upp? :P

Tänk att jag trodde att det var han den andra föräldern i det här hemmet som stod för vägrandet. :)

Men jag kan ju ha fel. :D

Vem går upp de nätterna när jag vägrar...? :D



Om Martin(som faktiskt gick upp å matade Leo) minns att han svurit åt mej, eller ens minns samtalet? :)

Offcourse not, vad är det med min man å hans natt-jag? :D

Av Lisa - 8 mars 2011 11:43

Fick som sagt mitt nya VISA-kort i går. :D

Inga hold up:s utan så snabbt som det gick, å det är jag så lättad över.

Aktiverade kortet i går kväll.

I förmiddags körde jag glad i hågen till Coop för å inhandla lite smått i mat väg.

Kommer till snabb-utcheckskassan, sätter i mitt kort, slår koden.

Vad händer?

Koden är fel...?!

Försöker igen, men nä, det är nått galet igen.

Går till den bemannade kassa å får singera mej ut.

Kör hem å kollar pappren som kom med kortet,om jag missuppfattat henne jag pratade med i torsdags å fått en ny kod..?

Hon sa nämligen att det skulle skickas ett ersättningskort med samma kod som det gamla kortet.

Å det är vad jag kan utläsa i papprena med.

Ringer banken.

Första beskedet blir att vi måste spärra kortet å beställa ett helt nytt å alltså va utan kort igen.

Sen kollar hon jag pratar med å ser att jag fått ett helt nytt kort, alltså inget ersättningskort med samma kod å koden ska komma med posten i dag.

Så jag hoppas verkligen att detta är sista kapitlet i den här följetången. :P


Annars går dagen ganska trögt.

Har migrän-känningar, huvudvärk, ont i nacken å ett dovt illamående.

Har tagit en tablett å hoppas kunna håll det i schack...

Solen strålar å vi ska gå till lekplatsen när Leo ska sova sen. :)

Solglasögonen ska dammas av, för att stå kisa, det gynnar verkligen inte migän det.. :D


Först är det dags för lite lunch. :D


Har bestämt mej för GI-start på allvar nästa vecka.

Nu j*vlar, har jag ett par dagar på mej att hämta hem mina böcker också, som varit utlånade i ett år nu...!

No more ursäkter! Jag är taggad!


Spretigt inlägg om allt å inget. :D

Be back i kväll, som alltid. :)



Nu vill jag ha vår!

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards