Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Lisa - 7 mars 2011 22:25

Om nån missat det så har jag ju alltså en iphone, en fyra för att vara exakt.

Å om jag inte fattat helt fel så är det lite av en musikmobil(?).

Min innehåller inte en enda låt.

Musik är väl inte min stora grej, men jag har ju några skivor(med Robbie... :P) som jag hade velat få över på min mobil.

Nu undrar jag om det är nån som vet hur jag lyckas med det?

Kan jag lägga in dem i en dator å sen föra över dem?

Å i så fall måste jag ha itunes på den datorn då?

Min egen lilla bloggdator har nämligen ingen cd-enhet...

Nästa vecka börjar det nya livet, å lite musik i öronen när man powerwalkar hade ju inte varit så dumt. :D



Nu ska jag lägga mej å sova, å jubla lite över att mitt handikapp finns no more.

Fick mitt nya VISA-kort i dag. :)

Av Lisa - 7 mars 2011 21:45

Efter Viggo'sbad i eftermiddags var han så trött att jag föreslog att vi skulle se en film.

Tänkte utyttja det faktum att vi numera har en dvd i sovrummet å passa på å vila lite jag också.

Det sket sej ganska omgående för det var allt annat än smidigt att få i gång den där apparaten! Ett par minuter sen dog tv:n. Jag hoppas verkligen att det beror på nån dålig sladd eller nått sånt så inte tv:n håller på å pajja med...

Leo vaknade i vilket fall innan vi fått i gång nån Nicke-film å så var det med den saken. :D

Viggo blev bara tröttare å tröttare.

Vi satte oss å tog ett mellanmål, Viggo hann äta fem flingor inna detta hände.. :P

   

 

Så kan det sluta när man envisas med att stiga upp klockan fem på morronen. :)


Vid halv fyra tröttnade vi på å vänta in Stina å körde till Håkan för att äta middag å fira Johan lite till. :D

När vi kom hem sen hade Stina redan kommit hit, hon hade tömt diskmaskinen å plockat undan.   

 

När barnen hade somnat åt vi coleslaw å kryddkorv å sen lite glass på det. :)

Har kollat lite på Ullared å fnissat åt allt å inget. :)

Nu ser jag på när de föder barn på fyran, galet att det var sex månader sen jag gjorde det sist.

Eller ja, jag jobbade inte så mycket, men Leo föddes i allafall. :)


Tankarna går lite i kors här, är ganska trött om man säger så. :D

Ska duscha av mej sen hoppas jag på en god natts sömn  å att garbbarna grus sover till sex eller kanske till å med sju i morron. :)



Av Lisa - 7 mars 2011 13:11

Här sitter jag på toastolen med datorn i knät. :D

Hade en trött treåring som absolut bara ville bada.   

Jag är inte den som snålar så det fick han, mitt lilla vattendjur. :D

Leo hade egentligen med behövt bada, men han sover i stället så det får bli i morron det å känner jag Viggo rätt kommer han inte tacka nej i morron heller. :P


Har varit på ÖF som vi brukar på måndagarna.

Börjar kännas lite i ögonen att man varit vaken sen fem. :P

Å det känns som klockan är betydligt mer än bara tidig eftermiddag, men det får gå. :D

Ska göra mej lite nytt kaffe å låtsas att man blir lite piggare av det. :D


Vi ska som sagt kalasa lite även i dag. Ska till Mörrum när Stina har slutat jobba.

Om inte hon har ångrat sej vill säga. :)


Sitter å funderar på om vi skulle köpa en cykel till Viggo.

En riktig alltså.

Så kan han ju cykla jämte vagnen i sommar när vi ska till lekplatsen å så.

Han känns lite lång för trehjulingen nämligen å den lämar sej ändå inte för några långrundor.

Jag tänker mej nått sånt här. Just denna är från Biltema.

Eller ärman för liten för en sån när man är tre år?


Av Lisa - 7 mars 2011 09:09

Har precis betalt en tia för att synas i rampljuset på Bloggplatsens startsida. :)

Vad gör man inte för lite uppmärksamhet. :D

Ville mest bara testa. :)

Om någon hittar hit via reklamen är ni hjärtligt välkomna till min blogg. :D

En blogg som snart fyller fyra år, å som utvecklats till en riktig mammablogg sen min första son föddes för tre år sedan. :D

Bloggen har blivit som en del av mej å jag har vunnit en massa nya vänner å lärt mej så mycket med hjälp av mitt skrivande å det kontaktnät som bloggen givit mej. :D

Om man aldrig bloggat själv så är det är det säkerligen svårt å förstå hur mycket det faktiskt ger å hur förbannat kul det är att skriva om sitt liv inför en hel värld(eller i allafall de hundratalet besökare som tittar in här dagligen. :P). :D


Dags å hasta vidare, Öppna förskolan väntar! :)

Återkommer som vanligt framåt kvällen. :)


 


Av Lisa - 7 mars 2011 08:30

Följ med vårt gäng! :P



God morron på er därute!

Här är vi i gång sen länge. :D

Det är väl allmänt känt att mina barn är morronpigga.

Jag har vant mej å gillar till å med att komma upp tidigt för man hinner så mycket mera då, men även jag har mina gränser. :)

I morse tog det små rackarna verkligen priset. :)

Fem vaknade bägge två. :P

Klockan fem..?! Varför vill man upp då kan man ju fråga sej...?

Martin stiger ju upp då också så jag antar att det spelar in lite för Viggo's del i allafall.

Klockan fem vägrar jag i vilket fall som helst att stiga upp så vi hängde kvar i sängen till klockan sex innan vi steg upp. :D

Inget gnäll på nån av grabbarna så det är bara till å streta på. :)

Nu är det ju ljust tidigt med så det är som sagt inte så farligt å stiga upp. :)

Förhoppningsvis blir vi inte för trötta i eftermiddag heller. :)

 


Leo han sover morronluren redan nu å jag å Viggo vilar framför tv:n. :)

Martin's pappa har redan varit här å hämtat bilen.

Å lämnat tillbaka den. Den gick inte igenom. :S

Nått med nån stråklastare, vänster fram, felaktigt bländande.

Säger mej inte så värst mycket, men jag förstår så mycket som att det inte är nått större säkerhetsfel i allafall.

Ombesiktning blir det, suck!

Denna bil!

Jag älskar att den är stor(har en äldre V70) å skön å sitta i, men i bland saknar jag verkligen Toyotan Martin hade när vi träffades.   

Nu gick väl det då rakt inte igenom besiktningarna felfritt, men jag älskade ändå den bilen. :)

Om vi nån gång köper en ny bil, då kan jag faktiskt överväga Toyota igen, även fast jag är lite kär i utrymmet som sagt. :D




Solen skiner å fåglarna kvittar här, men det är minusgrader än så länge.

Härligt! :D

I dag är annars en såndär ful dag för min del.

Jag har bytt kläder tre gånger nu å ser ut som hell!

Gnäll, gnäll å mycket snack å ingen verkstad jag vet, men kommande vecka, då är det GI-start å träning som gäller. No more ursäkter..!

Dessutom måste jag klippa mej! Jag vill ha kort hår...

Tror dock inte det är nått alternativ, då mitt hår är så tunt å jag kommer säkert se tjockare ut med en kort frisyr.

Vi får se vad Lina säger om den saken, om jag ens får tag på nån tid...


Nu ska jag spana hotell i Malmö, då i har lite planer på en weekend där även denna våren. :)

Komma i väg lite å bara mysa hela familjen. :)

Malmö känns liksom lagom långt å köra å vi hade ju väldigt trevligt förra året. :D


Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards