Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Lisa - 5 mars 2011 22:30

En lång men helmysig dag går mot sitt slut.

Vi har hunnit med en hel massa roligheter å helt utan stress. :)


Första momentet för dagen var gympan. :D

Vi tog cykeln dit till Viggo's stora lycka, han fick inviga sin nya cykelhjälm å njöt i solen. :D

Sa flera gånger: å vad det var härligt å cykla. :D

Det var fem grader varmt å underbart vårväder redan då vid tio, om än lite kyliga vindar. :D

Dagens gympa-tema var för övrigt Traktorer, å det var lika kul som alltid! :)

Hittade ett litet vårtecken i vår rabatt jämte uppfarten när vi kom hem.

 

Tror det är en liten mini-påsklija som förra ägaren planterat ut där, men jag är inte helt säker. :D

Övriga trädgården hoppas jag vi kan inventera lite i morron förmiddag. :P


Efter gympan hade mina kära make bestämt att vi skulle köpa en ny Blu-Ray-spelar (till gillestugan å flytta upp den gamla till lilla tv:n i sovrummet).

Sagt å gjort, hela familjen begav sej  till Audio Video, men där fanns ingen som föll mannen i smaken så han å Viggo körde vidare till Expert medan jag å Leo gick in på Coop. :D

Där inhandlade jag en ny vitlök(som jag fick med mej hem:P) å lite annat smått å gott. :)

Eller ja, jag scannade medan Martin, den enda i familjen med VISA-kort, fick lösa ut oss. :P

Hittade fina diskhanddukar å matchande grytlappar som jag bara inte kunde låta bli. :)


Å så fick det bli nya flaskor till Sodastreamen. Kom ju äntligen i håg å köpa kolsyra till den så sent som förra veckan å när jag skulle använda denna klcäker en viss person ur sej att flaskorna inte är så nice.

Luktar illa å är slitna. Inte så konstigt när någon skruvat åt korkarna på fuktiga flaskor. :P Att samma någon är medveten om detta men ändå låter flaskorna stå kvar i skåpet, det är lite av en gåta varför.. :D

Nu har vi i allafall nya flaskor, men set skulle inte förvåna mej om vi nu står utan smaker till vattnet. :D Kan bli en rejäl följetong detta. :D


Blu-ray blev det, en Sony(den heter säkert mer, men jag har noll-koll.)

Han som sålde den menade på att det är å föredra å ha samma märke på spelaren å tv:n för att uppnå bästa resultat.

Jag fattar inget av det där, men ät ytterst tacksam att slippa en ful fjärrkontroll, då bägge maskinerna nu svarar på samma. :D

Jag hoppas verkligen den tänker funka som den ska, då vi har lite otur med elektroniken å har fått tag på söndagsexmplar både en å två gånger!


Strax innan tre tågade satte vi barnen i varsin vagn, lastade dessa vagnar med en massa packning å tågade upp till Posvägen  för att spendera kvällen tillsammans med Anna, Morgan å Maja. :D

Leo satt hela vägen upp, ganska praktiskt att det finns en liten platta i vagnen som man kan höja upp bakom ryggen med. :D

 


Väl där blev vi bjudna på middag i form av Quesadillas fyllda med kycklingfärs. :D

 

Gott som tusan. :)

Leo skulle också äta mitt i allt, å vi hade (av förståeliga skäl,..) inte hans stol med oss.:) så både jag å Martin blev lite ockuperade där ett tag, men vi fick i oss vårt med tillslut. :)

Å eftersomvi promenerat dit så kostade jag på mej ett glas rött. Men jag tror inte ens jag drack upp hela. :)



Viggo han fick present han. :D Ett piano. :)

Å övriga kvällen har vi ägnat åt lek, mys, fika å prat. :D

     


Å så har vi hållt konserter, så klart! :)  

    "Streck ut din hand, å finn en hand i din.." :P


Leo somnade gott redan vid halv sex eller nått sånt, å han vaknade bara till lite när vi bäddade ner honom för hemgång.

Vid åttatiden packade vi i hop oss å gick hem. :)

Underbart att ha dem så nära.   

Tack för allt! :D


När vi kom hem hade bägge barnen somnat i vagnarna. :)

Leo vaknade förvisso till, men somnade om igen å nu sover bägge två.

Martin har testkört den nya Blu-rayen genom att sova till Avatar å jag har spenderat en bra stund med min dator. :D

Nu har han dock vaknat å ser på fotboll. :P

Jag ska krypa ner nu, i morron ska här myas i trädgården(snälla låt solen komma tillbaka..!) . :D

På eftermiddagen ska vi på det sista kalaset innan den säsongen drar i gång igen sen i maj .:)

Gonatt på er!


Av Lisa - 5 mars 2011 21:21

Det är faktiskt inte särskilt ofta jag deltar i bloggtävlingar.

Vet inte varför, men det har liksom aldrig blivit av. :)

På alla hjärtans dag slängde jag i väg en lott på en tävling där man kunde vinna en hjärtform å presentkort på Mor Mia's- blogg.

Å vet ni vad?

Jag vann. :D


Eller ja, jag kom tvåa å fick ett pris. :)

Ett presentkort på Nina's mat.

Jag ska troligtvis köpa mej en ny slickepott å nått litet till. :D


Av Lisa - 5 mars 2011 20:47

Alltså.

Nu är det tävlingsdags igen! :)

Jag var tvungen, vilka fantastiska förkläden!

Som detta tex.

 

Tänk att baka å laga mat i det här förklädet(eller nått av de andra man kan välja mellan...) i stället för det pyttelilla gröna  med en hund på som jag fick när jag var sex-sju år. :P



 

Jag tävlar om ett underbart förkläde från

Corolyn's kitchen hos Sockertussen.

Anmäl dej HÄR om du också vill vara med!





Håll tummarna för mej nu! :)

Av Lisa - 5 mars 2011 08:56

  Men det visste ni väl redan att jag tycker? :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards