Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Bättre ändå. :)

Av Lisa - 1 mars 2011 19:51

Nä ni, i dag har det inte varit så mycket med mej.

I allafall inte i eftermiddags, men efter ett par alvedon å lite vila på soffan var jag tillräckligt pigg för att leka med Viggo, eller åtminstone spela spel å pussla. :D

Har kämpat på så gott jag kunnat, men i dag har jag för ovanlighetens skull faktiskt längtat till kvällen när barnen somnat.

Då är jag verkligen inte kry. :)

Jag blev dock inte ensam  i kväll som jag trott utan Viggo tröttnade på sin slöa morsa å ringde till sin morfar.

Ja, jag hjälpte såklart honom, men det var Viggo's idé helt å hållet. :D

Som sej bör så var det kommer-en-kommer-alla-principen som gällde så mamma kom också. :)

Ganska skönt var det allt.

De lekte med grabbarna så jag hann fixa undan allt vi ställt upp under dagen.

Å det vill inte säga lite, med tanke på att jag prioriterade å lägga all energi på kidsen under dagen.

    


Nån gulasch blev det inte, den hade förvisso skött sej själv på spisen, men jag var inte motiverad att laga det ändå.

Det blev pannkakor i stället, eller ja, det var det som var meningen i allafall.

Det som serverades såg mera ut som ett lutande berg av nån sörja baserad på pannkaks-smet. :S

Herrej*vlar vad kass jag är på att steka pannkakor..!

Jag kände inte så mycket smak, men de var inte precis genomstekta om man säger så...

Viggo åt inte så mycket han heller, å det förstår jag! :)

Nästa gång jag ens tänker pannkakor ska jag styra in hjärnan på den amerikanska varianten, omgående! :D


Jag kom ner till soffan strax efter sju efter att ha funderat en stund på om jag skulle koka den där soppan nu i kväll i stället.

Kom fram till att även fast jag känner mej betydligt piggare vore det att utmana ödet så jag lät bli.

Hade tänkt kolla på Leila's mat på dvd, men jag får ingen bild på skiten!

Jag blir så trött, å Martins mobil-batteri har dött så jag kan inte ringa å fråga vilken sladd som felar. :S

Hade dvd i sovrummet funkat hade jag till å med kunnat tänka mej att lägga mej där redan nu.


Ska ta mej lite span i mina senaste mattidningar å se om jag kan få lite idéer. :D

Hittade en äldre Elle Mat & vin med risotto-recept som jag ska titta närmare på, för jag tror att jag skulle gilla det trots min lite negativa inställning till vanligt ris.

Fredagens meny är för ovanligheten skull helt spikad.

Det ska bli räktårta å glass, som ska göras redan på torsdagen. :)

På så vis kan jag med fredagsmysa med Viggo helhjärtat även på kvällen. :)

 

I morron blir det en fullspäckad dag.

Jag får knapra alvedon å bita i hop om jag inte är piggare.

Är dock inte så snorig eller så nu, utan har mera ont i lederna.

ÖF, hem å äta sen treårskontrollen på bvc vid halv två.

Sen måste jag absolut handla, men det kanske kan vänta till kvällen sen.

Å i morron blir det Gulasch å brödbak, oavsett skick på mej. :)

Skam den som ger sej heter det ju eller hur..? :)


Ett titt i tidningarna var det, sen är det sängen som gäller!

Gonatt! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards