Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Färdig-kalasat. :D

Av Lisa - 27 februari 2011 22:00

I dag steg jag upp klockan sju å började förbereda inför förmiddagens frukost kalas. :D

Bakade frallot å monterade ihop två Princesstårtor. :D

      

Är väldigt nöjd med resultaten på bägge. :D

Å jag tycker allt att rosorna blev okej, för att va ett första försök. :D


Såklart låg vi trots den tidiga morronen en anigens efter när gästerna kom.

Men jag fick assistans av både pappa, Stina å Emelie i köket så när Viggo var klar med presentöppnande kunde vi nästan äta. :D

         


I dagens paketskörd gömde sej kläder, djur, en bok, lego, ett golvpussel, en kaffebryggare å det efterlängtade stallet, som i själva verket var en hel bondgård. :D

Av Stina, Gustav, Emelie å Snoff fick han bara ett kuvert som innehöll en bild på en studsmatta.

Jag å Martin har således gått med på att placera ett såntdär schabrak i trädgården så fort våren kommer på riktigt. :D


Maten vi bjöd på var av sen-frukost-variant dinkelfrallor,mini-ägg värpta av mammas höns å diverse pålägg å lite kex å ost. :)

Vi drack juice, kaffe eller te till det hela. :D

     

 

Jag är nöjd med upplägget, förmiddagskalas, frallor i stället för bara fika å möjligheter att variera i oändlighet, med sill å skagenröra eller pancakes. :D

Vi tänker forsätta med detta koncept, det är en sak som är säkert. :)

     

Ni kan ju gissa vad Viggo ansåg om tårtan..? :D

Jag kan säga som såhär, han fikade hellre på Tom&Jerry-kex. :)

  Leo han skötte sej exemplariskt, såklart. :D

Han brukar inte precis älska när det är stojigt å stimmigt, men i dag gick det toppen. :D


Tack för alla presenter!


Har en helt orörd tårta över då flera gäster uteblev.

Jag som hade tänkt börja hålla igen i morron.

Vet inte vad jag ska göra med den, kan ju inte slänga en hel tårta, som jag lagt så mycket kärlek å tid på. :)

Nån som vill komma å fika i morron eftermiddag? :P






 En klar fördel med det hela var att det blev lite kvar av dagen efter själva kalaset.

Eftermiddagen spenderade vi med att köra till Preem å tvätta bilen å leka en halvtimme på lekplatsen i stan.

   

Det var precis svinkallt, trots plusgraderna som termometern visade å jag fryser faktiskt lite fortfarande..

Men det var värt det alla gånger, även om Martin försökte ha i hjäl mej där ett tag å satte fruktansvärt hög fart på mej å Viggo i en gunga! :P

Jag börjar bli gammal, det är bara att erkänna det. :)

Väl hemma igen städade vi undan det sista å gjorde pizza till middag å lekte med allt nytt. :D

Bondgården var en klar favorit å kaffebryggaren.

Nu var det inte vilken kaffebryggare som helst, utan en som det kunde rinna vatten igenom, på riktigt!

Som ni säkert förstår så var den rena drömmen för en vattentokig nybliven treåring. :D

Vi har torkat en herrans massa vatten å druckit lika mycke kaffe. :)

 


Är ganska matt, men det har varit en lyckad dag, en lyckad helg å jag tror att Viggo är mer än nöjd. :D


I morron startar vi en ny fullspäckad vecka.

Men först ska vi se klart nästsista avsnittet av PBsen blir det läggdags. :D

Natti, natt! :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards