Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

But why..?

Av Lisa - 22 februari 2011 09:01

Förra måndagen var jag ju på inredningsparty hos Anna.

Jag hade bestämt mej för att inte köpa nått.

Det sket sej.

Inte för att jag hittade nått jag verkligen ville ha, utan mera för jag faktiskt kände mej tvungen.

Alla andra verkade va gjorda av pengar å skulle handla så jävla mycket.

Jag ville inte verka snål eller fattig så jag letade upp det billigaste jag hittade.

En HOME-skylt i vitt å så en doftolja.

Okej, skylten var fin å oljan luktade gott men jag behövde det inte.

Å nä, jag ville inte ens ha dem.


Jag fick hem grejerna i söndags å jag kan konstatera att jag inte alls skulle köpt dem.

Skylten är fin, men jag har inte ens nån bra plats å ha den på...

Får försöka fundera ut nån bra placering i nått rum där väggarna inte är vita...


Hela incidenten visar verkligen hur illa jag tycker om att va snål.

Snålhet är nog den absolut värsta egenskapen jag vet.

Å att va just det går emot min natur, men att handla bara för man ska slippa stå för att man inte är rik.

Jag är ju snål av en anleding.

Kunde fått mer pengar, men då hade jag inte kunnat va hemma med barnen så länge som vi önskar.

Jag hoppas verkligen att det kommer löna sej i slutändan, å att föräldradagarna kommer räcka.

Å när jag väl börjat jobba sen då är det slut med snålandet!!!

 
 
Ingen bild

tilla

22 februari 2011 10:33

måste bara undra vad du menar med att du tycker illa om folk som är snåla? Menar du att man inte handla för trots att man ha pengar eller att man inte har pengar till att handla?
Bara undrar....

Lisa

22 februari 2011 16:47

Menar mest om man är dumsnål, å låter bli att köpa saker man vill ha fast man har råd eller inte vill bjuda eller om man snyltar eller gnällar om att "allt är så dyrt". :)
Hängde du med? :)

 
Linda N

Linda N

22 februari 2011 12:40

Vilken tråkig känsla! Tycker aldrig att man ska behöva känna så på ett party (även om jag också känt så ibland). Man gör ju hela tiden medvetna val oavsett om man arbetar eller är FL. Sparar man inga pengar blir det ju svårt med semester och liknande också som jag gillar att åka på :o).

Ps. Trodde med att man skulle få mer pengar när man arbetar, men med tanke på att jag sitter här hemma i skrivande stund istället för att vara på jobbet verkar det inte så...

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

22 februari 2011 20:16

Det är det som retar mej, att jag liksom inte kunde stå för mej själv, att jag vill va hemma länge å då är varenda hundring viktig!
Är du sjuk din stackare..? :S

 
Linda N

Linda N

22 februari 2011 12:45

Jag glömde ju...

Jag tycker det är superfint med vitt mot vitt! Men det är ju smaksak. Har vita tavlor mot vit vägg i både sovrum och trappan, och vitt ord i köket mot vit panelvägg :o). Så tycker absolut att ordet kan stå i hyllan. Den är ju sååå fin!!! (och nej, jag vill absolut inte ha någon stringhylla!! *vill inte, vill inte*)

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

22 februari 2011 20:09

Jag tycker dock inte att ordet syns så bra där i hyllan, men i hallen däremot, mot den randiga väggen hade den nog varit super, frågan är vad en viss make säger om borra å sätta upp nån liten minihylla där för den att stå på..? :P

 
Ingen bild

fanny

22 februari 2011 15:56

Var det en sån här anorak du var på jakt efter? :)
Såg denna precis och har för mig att du efterlyste något liknande? :)

http://www.asos.com/Vila/Vila-Military-Poncho-Style-Jacket/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1291708&cid=6425&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Army+Khaki

Lisa

22 februari 2011 19:36

Mycket fin. :D
I min dröm skulle den dock varit i lite mer "herrmodell å suttit åt som en sweatshirt vid höfterna.. :D
Tack för tipset!

 
Ingen bild

Angelica

22 februari 2011 19:57

lisa lisa vad glad jag blir. Någon annan som också blir störd av snåla människor. Jag tycker att man ska kunna unna sig att ta en lunch på stan om man är & handlar, retar ihjäl mig på vissa som bara kan ta en slät kopp kaffe, efetrsom de har bröd hemma o lika gärna kan äta hemma sen fastän magen skriker av hunger, jag tycker också de känns jobbigt med folk som absoluti nte kan inpulshandla eller ligga till några saker på mathandlarlistan.. ja du fattar.. jagillar inte heller snåla människor. är man luspank så är man då kan man ju inte sprida pengar runt sig, men ja... man måste få "unna sig" :)

Lisa

22 februari 2011 20:05

Underbara Angelica, det var precis så jag tänkte å det är en såndär person jag absolut inte vill bli! Å mat,det bara vägrar jag att ens tänka tanken att spara in på. :D
Jag försöker, å lyckas ganska bra, med att tänka ekonomiskt numera, men det är en helt annan sak..!:D

 
Ingen bild

tilla

22 februari 2011 20:20

ahhh nu fattar jag hur du menade, misstolkade kanske lite där. Ja jag förstår precis hur du menar, kan själv vara en sån människa när de gäller till mig själv men de gör en inte gott. Hoppas du hittat en bra plats till din inredningspryl:)

Lisa

22 februari 2011 21:10

Det är lugnt, å det hoppas verkligen jag med att jag gör. :D

 
Emmy

Emmy

23 februari 2011 17:59

Men det är stor skillnad på att vara snål och att vara ekonomisk. Jag hatar också människor som snyltar eller som snålar till överdrift. Visst är det jobbigt ibland att inte kunna köpa det man vill ha, men många gånger inser jag att jag inte heller hade behövt grejen. Homepartyn är svåra grejer. Jag brukar också känna att jag måste handla nåt eller ska jag då stå över fikan eller...

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

23 februari 2011 19:44

Jag brukar oftast känna att jag vill handla för att jag verkligen vill ha nått men så var inte fallet den här gången. Blir så trött på mej själv som inte kunde stå på mej..! Ingen hade brytt sej, utan bara jag själv..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards