Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Typiskt..! :P

Av Lisa - 15 februari 2011 21:12

Jag är ensam hemma i kväll.

Planen var att jag skulle passa på å njuta av min egentid.

Lägga mej på soffan med en bit morotskaka å  en kopp te å blogga som en tok,läsa matbloggar å slänga ett getöga på BBC lifestyle mellan inläggen i nån timme innan jag skulle lägga mej tidigt.


Så blev det icke.

Jag har precis lagt mej ner.

Leo har haft magknip!

Denna mage! Nu är han hård fast lös samtidigt..?

Kämpar å kämpar innan det blir nått.

Som sagt, jag blir inte klok på det..


Klockan är inte så mycket än trots allt så lite av planen ska jag nog hinna med. :D

  Detta moment är sen länge avklarat i allafall. :D


Dagens mammaträff var lyckad, pizzorna gick hem. :D

Morotskakan så knappt rörd ut, men om det beror på att alla var för mätta eller om den inte föll mina gäster i smaken, det låter jag va osagt. :D

Tack för i dag!


På eftermiddagen ringde mamma å ville komma.

En jäkla tur för alla parter då Leo sovit betydligt tidigare än vanligt hela dagen(no shit, när man vaknar så sabla tidigt..!) å var trött å pylig redan vid halv fyra!

Det hade varit tufft å fixa middag å övertala Viggo å äta med en gastade Leo på armen så det var verkligen tacksamt att hon stannde.   

Leo somnade vid sex å då tog jag med mej Viggo in i duschen ett varv å sen mös vi till Kletismet-avsnittet(för vilken gång i ordningen..?! :P) av Djungelhjul innan han la sej.

Han somnade snabbt å lätt men Leo har som sagt hållt låda...

Hoppas de tänker sova lite längre i morron de där små vildarna.   

Å gärna i natt med. :)


Eftersom det är onsdag så är det Öppna förskolan som gäller i morron.

Å så ska jag baka ett bröd, lutar å Sportbrödet ur den underbara surdegsboken.

Det är galet gott å mättande. :D  

Men jag ska kolla om det finns nått liknande för att va lite omväxlande. :D




Nu går ögonen snart i kors å om jag ska orka sätta nån fördeg får jag nog göra det nu! :D


Gonatt! :)


 
 
Ingen bild

eva

16 februari 2011 09:20

hej vännen...Morots kakan va super god..men man va så mätt efter pizzan, du glömde nämna att det va efterrätt oxå ;-) men jag tar gärna receptet på kakan...låg och suktade efter den i soffan...här hade den blivit upp äten, båda en och två gånger :-) synd att han ska ha så ont i magen Leo...stackarn..Adam hade det i 3 dagar tills jag kom på att han åt för mycket...så nu äter han kl 04.30 flaska mjölk, 07. gröt, 10,30 lunch sova, äta 14 lite frukt, middag 15,30, kvällsgröt 16.30 eller 17..sen en flaska mjölk innan han ska sova..ser mycket ut men innan...så klämda jag in mellis mellan gröt och lunch och även på eftermiddagen..se om du forstår nåt av vad jag skrivit :-) eller så är det bara tarmarna som försöker koma igång med all ny mat :-) lycka till vännen...som sagt om du hinner så får du gärna skicka receptet p¨å kakan..mums...kram

Lisa

16 februari 2011 12:52

Leo vägrar ju äta mat. :S Bara gröt som duger. :/ Men du har rätt, han kan faktiskt äta för mycket av det med, ska se hur det blir å skippa nått... :D
Fixar receptet i kväll. :D

 
Ingen bild

eva

16 februari 2011 09:21

hej igen..glömde skriva vilket mysigt hus ni har..kram

Lisa

16 februari 2011 12:48

Tack. :D

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

16 februari 2011 11:38

Vad trist med magknip =/ men jag hoppas att natten gick bra iaf!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

16 februari 2011 12:47

Jodå, det var ganska lugnt, men uppstigning vid sex i dag med. :P

 
Ingen bild

Therese

16 februari 2011 19:55

Hej. Tänkte om du ger pojken mycket vatten..... vätska över lag.... Vi glömde bort det till och från på Ida och hon blev förstoppad vid ½ året...

Mvh Therese Öppnis

Lisa

16 februari 2011 20:47

Till å från, i dag har han nog inte fått så mycket om jag tänker efter!
I morron ska jag bättra mej. :D
Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards