Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Lisa - 6 februari 2011 20:47

För snart tre år sedan föddes vår första son.

 

På hans första födelsedag jobbade jag hela dagen, något jag sedan lovat mej själv att aldrig mera göra.

Barnens födelsedagar är å förblir heliga, å de ska va bra stora innan jag ens tänker tanken att jobba när de fyller år.

 


Förra året, på Viggos tvåårsdag hade jag därför tagit semester med planer att spendera dagen på Andys lekland.

Men Viggo han blev sjuk å fick feber så vi fick stanna hemma.


Till en början hade jag tänkt att vi skulle åka till Andys som i år i stället, men jag ångrade mej när jag insåg att den 23:e infaller vecka 8 då det är sportlov.

Vi kan åka dit vilken annan vecka som helst då man slipper trängas. :D

Får se vad vi komma på å göra i stället, för vi vill ju hitta på nått extra ändå. :)


Viggo han längtar till sin födelsedag å har väl gjort det under det senaste halv året eller så. :D

I morse bröt han till å med ihop för att det inte var hans födelsedag i dag.

Han vet ju att det är hans tur å fylla år efter morfar, å honom firade vi ju i går.

Söt han är.   

Han kommer nog inte bli missnöjd när dagen väl kommer.

När vi frågat vad han önskar sej så har han allt som oftast svarat ett stall.

Så ett stall är redan inhandlat av mormor å morfar.

Jag har beställt en världskarta i tyg från Oskar och Ellen med tillhörande människor å landmärken.

Ville egentligen haft djuren å flaggorna också men de var slut.


   

Sen är jag på jakt efter bokstäver å siffor, helst i trä å med magneter på baksidan, men de verkar med slut på alla leksakssidor på nätet.

Har jag tur hinner de kanske få in dem igen.

Å så tror jag vi ska köpa en klocka å ett halsband med.

Då han brukar leka att han har klocka på sej så jag tror han blir glad över en egen. :D

Kanske blir det nån bok å nått djur också. :D


Kalaset är bara på planerings-satdiet.

Det kommer äga rum på förmiddagen å tanken är att vi ska bjuda på brunch, vad det innebär mera exakt å vilken tårta vi ska bjuda på, det ska jag ta tag i denna veckan. :D

Jag har en vison om ett barnkalas också, men det verkar bli tajt om tid i februari, men även detta ska disskuteras å planeras närmre under kommande vecka. :D

Jag kommer ha fullt upp alltså, precis som det ska va. :)

Av Lisa - 6 februari 2011 20:00

I dag har det varit lite vårväder i Asarum.

Solen har tittat fram å stormvindarna som ven under gårdagen hade mojnat.

Vi letade oss ut i trädgården i förmiddags för första gången på jag vet inte när. :D

Vi har ju mest varit i pulkabacken å tomten har varit så full med snö att det har varit svårt för Viggo å gå å ännu svårare att köra vagn där.

I går var jag ute en sväng i  men på ett mindre angänämt uppdrag.

Jag samlade upp närmre 40 högar med kattbajs som legat gömd i snön. :S

Blörk säger jag bara, men kattstackarn har ju inte haft så mycket annat val än å sätta sej i snön å jag är tacksam att han stannat på tomten å inte förorenat hos grannarna.

I vilket fall som helst var vi ute en stund på vår kattbajs-fria gräsmatta i dag. :D

       

Vi spelade både bandy å fotboll å det var verkligen härligt att kunna se gräsmattan igen. :)

Längtan efter att få gå där å påta, odla å leka utan en massa kläder väcktes på allvar tillsammans med vårkänslor. :D

Härligt, även fast det lär dröja innan våren är här på riktigt. :D

Under våren å sommaren finns den hel del projekt som ska genomföras å det ska bli så kul. :D

Stenläggningar å omplanteringar,  det kommer bli så fint när det är klart. :)


Under eftermiddagen har helgens andra kalas avklarats. :D

Martins pappa fyller ju också i morron så vi var där med present å fikade en stund.

Körde hemåt vid tretiden för å laga middag(som belv väldigt god, så pass god att jag lovar er receptet) å varva ner lite. :D


Nu sover grabbarna medan jag ligger i soffan å huttrar. :S

Hoppas att det är vanlig kvällströtthet som gör att jag fryser å inget annat.

Jag borde egentligen inte ens va så sliten alls i kväll.

Fick sovmorron till halv nio(sa jag att jag älskar min man.?   ) å Leo har bara ätit klockan ett å klockan sex( å då gick Martin upp. :D) å Viggo har med sovit bättre så sömn har jag verkligen fått. :)

Men, men, tydligen kan man bli trött ändå.. :)


I morron börjar en ny vecka. :D

Den är fylld med en massa skoj. :)

Öppna förskolan å mammagruppen å så playdate med Johanna å flickorna. :)

Å så börjar det bli dags å planera Viggos födelsedag på allvar. :)

Sen hoppas jag nog att våren tänker komma, även fast Martin sa nått om kyla.. :)

Hoppas kan man ju i allafall... :D


Nu ska jag värma mej under min pläd lite, sen kan ni nog räkna med ett å annat inlägg till, klockan är ju inte så mycket än. :)






Av Lisa - 6 februari 2011 19:05

Jag har ett lite inredningsbekymmer, eller ja, förvaringsbekymmer är det väl snarare.

Jag vet inte var vi ska göra av alla kläder som vi "har i gång".

Ni vet, jeansen som man bara har haft på sej till affären för att sedan byta till mjukisbyxor när man kommit hem eller mjukisbyxorna man bara har använt en förmiddag eller en kofta man haft på sej en stund men sen blivit varm eller hemmakläder som bara används på kvällstid för man har målarkläder på sej på jobbet under dagtid.

Kläder som inte är smutsiga å redo för tvätt, men heller inte är så rena att man vill hänga in dem i garderoben igen... :D


I lägenheten å ett bra tag när vi bott här har vi haft denna "bänken" i fotändan av sängen å lagt kläderna på.

 

(här är den inklädd i folié i ett försök att avskräcka katten från å riva sönder den..)


När vi köpte vår nya sängstomme fick bänken flytta ner i gillestugan å kläderna flyttade till baksidan av sovrummsdörren.

Där hängde de på en sånhär krokanordning som hänger över själva dörren.

När vi bytte dörrar så passade inte denna hängare längre, då sen skavde på dörrkarmen å även skadade dörren vid de få tillfällen som dörren är stängd.

Det är förvisso inte så ofta den är det, men det kändes väldigt dumt att köpa nya dörrar för att sen låta dessa slitas på i onödan.

Hängaren fick alltså tas bort.

Å nu har de där kläderna ingen given plas i sovrummet längre.

De ligger på sängen i bästa fall, i allafall på dagtid,  men de allra flesta hamnar liksom på golvet efter ett tag...


Så jag undrar, hur förvarar ni denna kategori av kläder, om den ens finns hos er...? :)

Har nån någon smart lösning på detta dilemma, å då helst en snygg eller åtminstone inte skitful sådan..? :D

Hjälp, jag blir snart galen..!

Av Lisa - 6 februari 2011 10:32

  Kärlek.  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards