Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2011

Av Lisa - 22 januari 2011 21:10

Efter vi ätit å Martin hade satt in den sista disken i diskmaskinen frågade han mej var jag gjort av ploppen till vasken.

Den visade det sej att HAN SJÄLV slängt i matavsfallspåsen tillsammans med potatisskalen redan innan middagen.

Denna påse hade han dessutom redan gått ut till soptunnan med.

Han försökte skylla allt på mej såklart. :P

Det köpte jag självklart inte men på nån jävla vänster stod jag ändå på uppfarten med en ficklampa i högst hugg å rotade ur soptunnan ett par minuter senare...? :P

Med pubilk till på köpet.

Typiskt mej! :D

Jakten å förnedringen lönade sej dock för bland fläskfilé-rens å gamla makaroner låg den där ploppen... :)

 

<3

Av Lisa - 22 januari 2011 20:25

Ååååå vad livet är härligt! :D

Har haft en riktigt toppen lördag!

Först gympa med Viggo å sen besök av fina familjen från Sölvesborg:  Jajja, Mange, Thea å Loke.   

Det var på tok för länge sen vi träffades å det var lika mysigt som alltid. :D

Fullt ös med en sexåring, två treåringar å en bebis å så fyra vuxna :)

 

Thea var totalt uppslukad av Leo, de har träffats en gång innan å det var likadant då. :)

 

Försökte mej på att fota alla fyra barnen, men det gick väl lite sisådär. :)

     

Som vanligt spenderade jag lite väl mycket tid i köket.

Jajja underhöll kidsen en hel massa å männen såg på fotboll. :)


Fruktansvärt stereotypt å en inte helt sanningsenlig skilldring då fotbollstittandet i själva verket inte varade i mer än en kvart. :D

Vi åt en väldigt god middag bestående av marinerad fläskfilé med potatisgratäng, vitlöksbröd å sallad. :) Väldigt gott å det bästa av allt var att alla kunde äta från matschande tallrikar då söta Jajja köpt tolv stycken vita tallrikar åt oss.   

Grabbarna grus fick också en varsin tröja i present. :)

Har sagt det innan å jag säger det igen, det är helt galet att när vi först träffades fanns det inte ett enda barn å nu har vi två var. :)

Att det är för tradigt att de bor i Sölvesborg, det kan jag inte heller låta bli å sura över...

Det får bara inte dröja såhär länge innan vi träffas igen!


Tack för i dag fina ni!



Nu blir det lite PB innan det är dags å lägga sej. :)

I morron ska vi till Mörrum, förhoppningsvis för å åka lite skrillor å sen fira Martins mammas födelsedag...

Gonatt!


Av Lisa - 21 januari 2011 20:54

I kväll är det som sej bör datenight.  

Middagen bestod av räkor å lite annat plock. :)

Blev riktigt mätt, mer än jag hade tänkt, men det var det värt. :)

De må låta fajntigt ass hell, det här med datenight, men det är ta mej tusan briljant.   

Vår egen tid på veckan. :)

 


Tidigare i dag har vi varit hos Eva å träffat några mammor å bebisar från vår föräldragrupp. Viggo var så dukigt trots att han inte hade nån å leka med.

Min underbara stora pojke! :)   


Underbart med fredag! :)

Morrondagen ser jag verkligen fram emot, först gympa med Viggo å sen kommer våra underbara vänner på ett efterlängtat besök. :D


Nu ska jag ägna hela min uppmärksamhet mot PB säsong två, vi skippade de sista avsnitten av första säsongen å hoppade vidare till den bästa. :)


Trevlig helg. :)





Av Lisa - 20 januari 2011 20:04

Sinnesjukt trött.

Helt sanslöst att man ska va så sabla matt varje kväll.

Har faktiskt varit himla trött hela dagen å mitt tålamod har varit mindre bra vissa stunder,  men jag har ändå försökt va glad å lyckats någorlunda i allafall.

Viggo har med varit lite grining tycker jag å Leo är hård i magen som f*n så förutsättningarna har väl inte direkt varit med mej.

Men, inget å göra åt, eller sura över heller för den delen. :D


Leo har bara bajsat en ynka gång i dag men vi har petat i honom lite katrinplommon-puré som lite hjälp på traven för magen.

Jag har inga större förhoppningar för natten, men vi kan ändå hålla tummarna för att han slipper störas av magen i natt...


Så då.

Vi har ju varit i Åryd i dag.

Lika trevligt som vanligt. :)

Lite slagsmål å knuffande mellan de stora barnen. Lite tradigt det, men det är ju som det är. :D

Leo han somnade om i bilen dit å sov vidare i vagnen ända till kockan två(?!) så honom såg vi inte mycket av.

Emilia var däremot vaken å hängde med oss. :D

Viggo har tydligen bestämt att bebisarna har en framtid tillsammans. :D

När Leo vaknade sa Viggo till honom: Här är din fru Leo å syftade då på Emilia. :D

Gärna för mej. :D

Tack för i dag. :D


I kväll när Martin la Viggo var han himla seg, trots att han inte somnade i bilen hem(?!).

Han låg å sjöng: Opp å ner, ner å opp grisen gal i granens topp när Martin tillslut sa till honom å sova i stället fick han till svar: Nej jag kan inte sova, mitt täcke ligger snett! :D

Jag höll på å bryta i hop av skratt. :) Goa unge! :)     


I morron ska vi till Eva, Nike å Adam å träffa vår mammagrupp. :D

Ska bli mysigt!

Tanken är att vi ska asa ut syskonvagnen å faktiskt gå dit. :D

Hoppas det inte regnar. :)

På kvällen är det datenight's dags.

Vit tobleronemousse har Martin önskat å det säger jag inte emot, den var till å med godare än jag trott nämligen. :D

Själva middagen vet jag inte vad vi ska hitta på men jag ska gå inom Ica i morron å kolla vad vi kan hitta på. :)

Vi gilalr ju inte precis samma rätter min man å jag så det gäller att rota i fantasin för å komma på nått lite lyxigare som bägge uppskattar. :D


Helgen är planerad in i minsta minut.

På lördag kommer äntligen Jajja å co.   

Å denna gången får det bara inte komma nått i mellan!!

Söndag ska vi fira Martins mamma i efterskott.


Jag håller tummarna för att Martin ska slippa Älmhult nästa vecka..!

För det suger att han är hemifrån så många timmar, för alla...


Nu ska jag äta lite flingor sen blir det dusch å sängen. :)

Gonatt!

Av Lisa - 20 januari 2011 10:25

Då har man varit vaken i lite mer än fem timmar, inget ovanligt i sej, men i dag känns det som det dubbla.

Frukosten var total kaos å bägge barnen hade ätit å tvätta sej innan jag ens hunnit bre min macka.

Viggo välte sitt mjölkglas medan jag va å tvättade Leo som hunnit bli trött å gnällde järnet medan jag hivade ner min fil å en macka i farten. :P

Så blir det ibland, å värre blir det med kladdandet desto mer Leo börjar äta vanlig mat. :)

Han äter gladeligen den smakportion med gröt som erbjuds å jag hoppas innerligt att det håller i sej med all mat. :)


 


Klockan åtta somnade Leo med vaknade efter en halvtimme å gnylade över magen. Jag har bytt ersättning å det sätter sina spår trots mjuk övergång...

Tillsist bajsade han å fick mat å nu somnade han äntligen igen.

Ganska dumt eftersom vi egentligen borde packa ut oss i bilen i detta nu.

Ska låta honom va en liten stund till å har vi tur fortsätter han sova medan han får overall å flyttas till bilen.  :)


Nu ska jag packa ner det sista i alla fall, sen får vi bege oss! :)

Av Lisa - 20 januari 2011 08:22

Ni vet uttrycket: bara fantasin sätter gränser...?

Viggos fantasi har ingen gräns alls just nu.

Precis allt går å leka med! :D


Här till exempel, här har han (förståss) byggt ett stall på köksbordet av divverse mjölpaket som ännu hittat in i skåpen efter handlingen i går... :P

 

Å just nu går han omkring med ett gammalt ST1-kort å en papperskasse å handlar allt vad han kommer över, till kökshanddukar å hemtelefoner samtidigt som han sjunger på: jag är en liten undulat... :D   

Av Lisa - 20 januari 2011 06:34

Leo vaknade sex i dag också.

Det verkar bli en vana det.

Viggo är med uppe här redan...

Tycker det är lite väl tidigt.

De kunde väl sovit till sju-halv åtta i allafall? :P

Viggo har varit orolig i natt å Leo har ätit två gånger så nån vidare sömn kan jag inte skryta med...

Men det är bara till å hänga på, inget å be för, sova får man göa en annan gång, kanske redan i helgen? :)


Nu ska jag leka med de där små pigga barnen. :D

Have a nice day! :D

Av Lisa - 19 januari 2011 20:57

Sedär ja.

Soffläge är intaget, om än lite senare i kväll.

Jag har varit på Coop å handlat mat.

Inte så kul som det brukar då jag till å med var tvungen att dubbelchecka om jag hade tillräckligt med pengar på kontot(Prisa HB-appen. :P)

Januari är verkligen det värsta månaden på hela året rent ekonomiskt.

Hua, tur jag har tagit fulla veckor FP säger jag, har nog inte varit så fattig sen jag gick på gymnasiet...

Nu har vi i allafall fått hem basvaror+ lite till. :D   


  Dock är fredagens datenight-meny inte spikad, ska nog kolla lite kokböcker för inspiration. :D Vill inte ha nått överdrivet mastigt, eftersom vi äter så sent...

Hmmm, tål å funderas på. :D





Hann se de sista minuterna av Sveriges mästerkock, å helt ärligt så är jag inte så värst imponerad. Men jag ogillar ju audition-moment överlag så nästa vecka kanske programmet passar mej bättre..? :)


Annars då?

Jo, saften belv färdig, kakorna rullade å middagen lagad å uppäten.  

Pappa kom å lekte med Viggo en stund efter jobbet så han fick med smaka Gulasch. :D

Kakorna gjorde jag efter det här receptet, men på banakakesmulor. Jag smaksatte med kaffe.

De blev goda som tusan, men banankakesmaken tar överhanden så jag ska snarast möjligt göra nya försök. Med sockerkaka den här gången. :D Svänger kanske i hop en redan under morrondagen. :P Kul, kul. :D

Som ni kanske märker är jag inne i ett rejält bakstimm.

Det är nog det här lyckade surdegsbakandet som gett mej nytt självförtroende på just bakfronten.

Lika bra å go wuth the flow, när jag börjar jobba sen kommer jag inte ha tid å besides det så delar ju Viggo min passion än så länge. :)


Ska jag baka i morron får det antagligen bli tidigt på morronen eller senare på eftermiddagen för vi ska till Åryd å leka. :D

Med Mamandas som Viggo kallar henne, å så Johanna å Emilia också då. :D

Vi har bestämt klockan elva så vi behöver nog inte stressa, skönt det. :D


På tal om nått helt annat.

Satan vad det är svårt å luska ut hur mycke Leo ska äta.

Han har ju varit flaskbarn i över en vecka nu, men än har jag inte blivit klok på det. Han får mat när han är hungrig även fast det blir betydligt fler mål än rekommendationen på paketen, för det kan väl ändå inte va meningen att man ska ransonera...?

På ersättnings-förpackningen står det även att Bröstmjölk är det bästa för ditt barn, rådgör med bvc innan du ens tänker tanken på att ge det här till ditt barn...

Okej, exakt så står det kanske inte, men nått liknande.

Jag försökte göra detta, men det gick väl sådär.

Följande scenario utspelade sej på bvc sist.

Jag å Leo kommer in till vår sköterska.

Som vanligt lägger jag Leo på skötbordet å klär av honom inför vägningen.

Sköterskan sitter vid sin dator å undrar om vi vill väga med en månads mellanrum sedan tidigare å ska boka in nästa tid.

Det kan vi nog menar jag...

-Fast kanske vi ska ta lite tätare nu när jag slutat amma.

-Hmmhum, ska vi se, om fyra veckor då...

-Ja, eller tidigare då, för han har slutat AMMA...?!

Leo vägs å har gått upp nästan ett kilo.

-Jo, jag har ju slutat amma, han vill inte mer.

-Treårskotroll på Viggo var det med ja...

När kan ni? Går han på dagis?

Antingen var hon väldigt disträ just den här gången eller så tycker hon nog inte amning är så himla livsviktigt å att jag är så pass rutinerad att jag klarar detta själv, utan å rådgöra med dem...?


Nu ska jag göra ett sista ryck å duscha av mej.

Min kära make sover på soffan han å har så gjort en stund så efter duschen får jag väl sparka upp honom, å mej själv till sängen. :D

Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards