Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Lisa - 25 januari 2011 21:44

Här är det  glest mellan inläggen.

Det är inte det att jag tappat lusten, tvärtom, men tiden bara springer i väg om dagarna å på kvällarna är jag för trött å för okoncetrerad för att få ner allt det där jag funderat på under dagen men inte hunnit plita ner. :)

Nån gång kommer jag nog i fatt. :)


Nu i kväll har jag som sagt varit ute på en lång promenad med Anna. :)

I över en timme trampade vi på.

Jag babblade som en dåre såklart så det kändes lätt å gå.

Fram tills den lilla streckan på hemvägen efter vi delat på som jag fick gå själv.

Då började benen stumna. :)

Jag hade lite för lite på mej då jag inte alls räknat med blåsten som ven, så jag har spänt axlarna lite, men det var skönt som tusan. :)

Om nån har missat det så älskar jag att Anna har flyttat till  Asarum.   


I går kväll när jag gick å la mej hade jag en vision om att städa som i dag.

Det har jag inte gjort. Här är snarare ännu mer uppställt å dammigt nu.

Vad jag gjort i stället?

Ja, allt annat utom å städat. :D

Mötte upp Stina på Coop vid elvasnåret. Köpte färsk lax å körde hem hit.  

Efter önskemål från systern har jag bakat mina första Macroner.

Det var riktigt kul(å gott) men att göra dem samtidigt som man lagar mat, underhåller en treåring å en bebis å har migrän, det är inget jag rekomenderar, även om man är två om jobbet. :D

Kakorna hann inte bli färdiga innan Stina skulle vidare, men hon han äta en underbart god sen lunch/tidig middag i form av ungsbakad lax, pressad potatis å kall sås. :D Vardagslyx såhär på en tisdag. :)

Mamma kom också hit framåt eftermiddagen, Viggo å hon lekte i gillestuga, att de körde båt å en massa annat. :)

Å innan dess lekte han som sagt med Stina.

Ganska skönt för oss bägge då jag inte alls var på nått vidare humör i morse.

Då natten som gick innebar en massa vaket för Viggos å för vår del...  

Hur mycket jag än ville orka å leka så ville det sej inte redigt.

Tur för oss att det då finns så bra avbytare.   


När Leo skulle sova i eftermiddags var jag mitt uppe i middagen.

Stina undrade därför om det var svårt å somna honom å om inte hon kunde göra det.

Nä, nä menade jag på, det är bara till å ge honom nappen å lägga honom vagnen å kanske köra den lite. :D

Tji fick jag å Stina med för den delen.

Ungen gallskrek!

Jag vet inte om det var skräcken över att det inte var jag som stod där vid vagnen eller vad det var, men nån reda fick vi aldrig på sovandet för honom.

Inte kan han väl tykännas redan?!


Nu ska jag spola av mej, å sen sova.

Ni får hålla till godo med detta komprimerade inlägg. :P


Natti natt!


Nån som vet varför jag inte får över mina filmer från mobilen(iphone4) på datorn?

Eller de kanske är där, men vad behöver jag då för att kunna öppna dem?




Av Lisa - 25 januari 2011 19:53

Mirakel kan ske! :)

Jag å Anna ska ut å motionera,

så ni får vänta på uppdatering en stund till. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards