Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Lisa - 15 januari 2011 22:14

  Ni vet väl att det är tulpanens dag i dag..? :)


Ett par avsnitt av PB  å tobleronemousse i magen.

Lördagen är slut.

Ska förflytta mej till sängen. :)

Å där tänker jag ligga, hela natten..! Martin ska gå upp å mata Leo.

Ska bli ruskigt skönt med tanke på hur lite jag sovit på sistone.

Jag gissar på att jag kommer få väcka Martin, men jag ska som sagt inte upp!:D

Det är tradigt med gnäll, jag vet, men smärtorn i nacken är så så jobbiga.

Jag har så ont så det är inte klokt, å det blir en ond cirkel av det då värken gör att jag spänner mej ännu mer å får ondare å huvudvärk... :S Är så less!

Så, sova som sagt!

Gonatt!

Av Lisa - 15 januari 2011 20:24

Ja, just så var det.

Gårdagskvällen gick i firandets tecken.

Min kära syster fyllde 20+(hon är 18 månader yngre än mej, men säg inte att jag avslöjat detta... :P)

Såklart öppnades det presenter.

     

Till mamma å pappa hade hon mailat en exakt önskelista, men jag gick på chans å köpte något som inte stod där, en OBH Nordica Mixer å en kokbok på teamat Juicer å smooties. :)

 

Middagen betod av pappas potatissallad å marinerad fläskfilé, rostbiff, frukter å en liten potatisgratäng(som jag låg väldigt mycke efter med, ibland är det lite svårt å laga mat när man är ensam med grabbarna.. :))

Vi åt inte förrän närmare sju.

Då hade Leo redan somnat å Viggo var så trött att han ratade all vuxen-mat, så hans fest-måltif fick bestå av det han gillar mest, havrefras å Pågen-limpa. :)

   

Viggo hade insisterat på partyhattar så de var ett givet inslag. :D

Fiskdamm var också ett av de förslag från Viggo som Stina anammat.

Han fiskade medan vi fortfarande åt middagen, men vi andra kunde hålla oss till senare.

Att Viggo somnat då, det spelade ingen roll, vi hade lika kul för det när Stina tömde sin handväska på diverse skräp som napp innan den riktiga fångsten fiskades upp. :D

   

Tårtan var precis som middagen, strikt traditionsenlig, kolatårta med grädde. :D

Med korrekt antal ljus, om det var nån som inte räknat ut den exakta siffran för Stinas ålder. :D

     

     

Till kaffet å tårtan lekte vi en omgång Vem är jag? innan festens äldsta deltagare begav sej hemåt vid tiotiden. :)

Övriga gäster, dvs Emelie, Snoff å Martina, stannade till midnatt. :)


En höjdarkväll verkligen, å jag hoppas Stina är nöjd trots att lillebror inte närvarade. :D


Tack för i går allihopa. :D


Av Lisa - 15 januari 2011 14:15

Sitter i soffan å slappar lite. :D

Jag framför datorn å Viggo framför Musses klubbhus med en lördagsgodis-klubba i högsta hugg. :D

De andra två sover respektive spacklar i pannrummet(?!), vem som gör vilket är väl inte så svårt å räkna ut. :D


I dag har jag å Viggo gympat. :D Ruskigt kul!

Han var så, så duktig i dag. :)   


Jag har fortfarande svinont i mina axlar å nacke. :(

Rejäla spänningar, som nog inte kommer släppa i första taget.

Är så urbotat trött på att ha ont nu så det får banne mej räcka nu!


Vi är även lite matta efter den sena gårdagskvällen. :)

Stinas firande pågick till klockan tolv. :P

Vi hade jättekul, men det kommer ett eget inlägg med bilder sen i kväll. :D


Har bestämt oss för att datenight blir av även denna helgen.

I kväll blir det dock inget fancy, utan tunnbrödsrullar med skagenröra å Vit tobleronemousse.

Men vi ska äta efter grabbarna har lagt sej å det är ju det som är grejen med det hela. :D

Kanske ska jag dricka ett glas vin också, bara för jag kan. :P


Nu ska jag duscha å sen ska här fixas chokladmousse. :)


Återkommer i kväll. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards