Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Lisa - 10 januari 2011 21:30

Dagen då Leo blev fyra månader å dagen då han bestämde sej för att det var färdigammat..?!

Så var det med det liksom.

Snopet minst sagt, men han tokvägrar å vill bara ha flaskan nu.

Jag är lite besviken också, men vad gör man?

Har dåligt samvete med, tänk om han varit så himla hungrig ända sen julhelgen å kanske före dess med?

Får se hur det går i natt, för oss bägge.

Jag har svinont just nu. Nån mjölkstockning vill jag då rakt inte ha...

När jag slutade amma Viggo blev jag tvungen att ta mediciner...

Hoppas på å slippa det nu, då biverkningarna på medicinerna inte va å leka med.

Tur jag ska till bvc på torsdag, då jag inte är alls hemma på det här med ersättning, hur mycket de ska äta å vilken sort å så..?


Förrutom sprängande smärta i brösten har den här dagen varit till belåtenhet. :D

Johanna, Amanda å Emilia var här å lekte på förmiddagen, å det var trevligt som alltid. :D

Viggo å Amanda lekte på som bara den, i allafall stundvis. :D

Tack för i dag. :D

På eftermiddagen tog vi det mest lugnt.

Leo har sovit bra i dag, verkar som han fått lite reda på sovandet.

Skönt! :D


Inga planer alls för morrondagen.

Undvika sjukan å kanske hoppas på mindre halka. :D


Gonatt på er!. :)

Av Lisa - 10 januari 2011 15:01

Leo är ju som sagt hela fyra månader just i dag.

Å till skillnad mot när Viggo var bebis vill jag stanna tiden nu!

Det går på tok för fort ju!

Hux flux sen ska man ju börja jobba igen...

Jag njuter verkligen av varenda minut med mina grabbar.

Okej, inte alla utbrotts eller vaknatts-minuter kanske. :D

Men ni förstår vad jag menar. :P


Vet inte om det känns extra påtagligt i å med att detta är sista gången..?

Jag ska aldrig mera ha en bebis, amma eller va gravid..

Är såklart oerhört tacksam över mina två friska å underbara pojkar, men det känns ändå lite sorgligt.


Med blandade känslor kan jag meddela att min amningsdagar är räknade...! Leo ratar mej å föredrar tydligen flaskan...

Vill ju att han ska va mätt å nöjd, men jag ville ju inte sluta, inte än å inte såhär tvärt...?!


Jag ska göra det bästa av den här tiden, det lovar jag mej själv å mina grabbar, men kan vi inte bromsa lite nu..?

Av Lisa - 10 januari 2011 09:49

  Leo är hela fyra månader i dag.

De snabbaste fyra månaderna i mitt liv har passerat!

Fyra månader, redan?!

Galet!

Från en yttepytteliten bebis

till denna rejäla gosse.   

 

(lite stor tröja kanske. :D)


Vi älskar dej Leo.   

Av Lisa - 10 januari 2011 09:32

Så. Ny måndag. Ny vecka. En vecka då vi kommer se ytterst lite av pappan i den här familjen. :( Tycker som sagt mest synd om Viggo som saknar sin pappa om dagarna som det är... Hade de bästa förutsättningarna för en god natts sömn, men det gick inget vidare med den biten ändå. Var ruskigt trött i morse, men det gick kvickt över. Tack å lov. :) I dag ska vi få lekbesök i form av Johanna, Amanda å Emilia. :) Planen var att vi skulle promenera, men väglaget sätter stopp för det så i dag blir det bara lek. :) Inte fy skam det heller! :D Skriver som alltid lite mer i kväll. :) Men inte förrän lite senare, för i dag börjar nya avsnitt av halv åtta hos mej, å det får man ju inte missa. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards