Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2010

Av Lisa - 11 november 2010 12:09

Lycklig å full av förvätan begav sej Viggo mot bussen tillsammans med sin farmor.

Vet inte om det var själva bussåkande som lockade eller teater, men han klädde på sej alla ytterkläder utan minsta bråk. :)

Är inte så säker på att han ens vet vad teater innebär om jag ska va ärlig. :D I vilket fall som helst kommer de ha det toppen.

Är allt lite avundsjuk som missar detta. :P


Jag ska hänga lite tvätt nu sen ska vi med innåt staden.

Jysk, Lindex å Apoteket ska som sagt besökas, å kanske, kanske blir det liiiite mat-shopping på City gross med, får se vad de kan tänkas ha i dag. :) Fina grytbitar till dillkött kanske? :D


Som jag misstänkte i går blir det inte alls nån reda med Leos sovande i dag.

Han har varit vaken sen i morse. :)

Men, men, ibland sover han från tio å i bland från tolv så. :)

Han lär ju somna i bilen i allafall. :)


Tvätten nu då, sen sticker vi. :)

Av Lisa - 11 november 2010 07:17

Vaknade redan halv fem. Med huvudvärk! Har fortfarande riktigt ont men det känns inte som att ögonen ska ploppa ut längre i allafall... Det var kaos här då, tidigt i morse, Leo vaknade, klockan ringde, you know how it goes... Lyckades efter idogt kämpande få Viggo till å somna om, men det krävdes rejäla offer från min sida. Min kudde å min kropp, är så trött så jag lyckades med somna om, trots min extremt obekväma ställning, drömde en massa jobbrelaterat skit å sen var det dags för Leo å vakna igen. :) Viggo sover fortfarande, det är huvudsaken! :) Är fortfarande extremt ledsen att vi(mest jag såklart...) tagit fel på den där tiden, men det finns ju inget å göra åt det nu. Jag å Leo passar på att springa lite mindre Viggo-vänliga ärenden medan han är medfarmor, Apoteket(ja, igen!?) lindex å jysk. Hoppas huvudvärken lättar efter kaffet, vågar dock inte gå upp ur sängen ännu, han behöver varenda sömnminut min stora son så den lille å jag stannar med här å myser lite tyst. :)

Av Lisa - 10 november 2010 22:12

Dubbelcheckar tiden på Leo remiss, den stämmer, halv elva var det vi skulle va där. I DAG!!! 10/11 står det klart å tydligt. Satans skit! Den har hängt framme på kylen i flera veckor ju! Fan vad jag hatar sånt här. Först missar jag jobbansökningar å nu detta! Är så ledsen å besviken. Får försöka ringa å tigga en ny tid. Vi som hade planerat allt så bra med teater å shopping. :( Viggos planer måste bli av ändå, annars blir han så besviken, jag å Leo får ta en shoppingtur här i stan i stället så kan Viggo å farmor åka med oss hem... Ville bara avreagera mej lite å få lite sympati. Nu ska jag försöka sova! Gonatt!

Av Lisa - 10 november 2010 21:09

Strax efter det att Martin kört i väg å hämtat mat till oss var det som någon slog mej med knytnäven rakt i tinnigen.

Först på vänstra sidan å sen på högra sidan med.

Har liksom ont i ögonen å över pannan fortfarande trots alvedon.

Inget vidare alls, men skönt ändå att det kom först nu i kväll.


På tal om alvedon så har det ju stått i tidningarna denna veckan om forskning som visat på att pojkbebis blivit skadade av att mamman käkat dessa tabletter under graviditeten...

Det är inte annat än att jag blir lite nervös.

Jag hade ju migrän å åt alvedon för kung å fosterland(eller näää, när det var som värst bara, inte i förebyggande syfte...) under flera månader när jag var gravid med Leo...


Annars har vi letat efter kvittot till spisen i kväll.

Tills vi kom fram till att det inte finns nått kvitto å hitta.

Det har det aldrig gjort, bara en faktura.

Fick kyl, frys å spis hemkört, levererat från Hemma-butiken i Hässleholm som ägs av Martins firma.

Kan en faktura räknas som ett kvitto när man ska reklamera?


Jag råkade göra tabben att säga till Martin att Leo har fått in sov-rutiner. Att han somnar vid halv åtta-åtta å sover till två å vaknar igen vid fem. Å på dagarna är också mera jämn nu. :D

Då vakande han direkt igen å har precis ätit.

Kan ju alltid hoppas att han äter senare i natt som följd. :)

Ska bli skönt å lägga sej nu.

Håller tummarna för att Viggo sover till sju eller så i morron med.

Han har berättat för både mamma å Stina i telefonen att han ska åka buss å se teater med farmor i morron.

Å sagt till mej att han ska va en duktig pojke å lyssna på henne hela dagen. :)


Nu ska jag kontrollera finanserna sen blir det sängen! :)

Gonatt på er!


Syskonkärlek. :D

 

Av Lisa - 10 november 2010 14:41


 


Ser ganska kul ut att de ligger likadant med armarna å benen. :)

Fast alla nyfödda kanske ligger er eller mindre likadant? :P

Lite lika är de allt ändå, mina söta pojkar.   

Bilder · Leo · Viggo
Av Lisa - 10 november 2010 14:02

Här har ni oss på onsdag eftermiddagen. :)

Jag å Viggo skräpar i sängen medan lillebror sover i vagnen.

Har precis intagit en senare lunch å gissa vad vi gör nu? :D

Tittar på Emil respektive dricker kaffe. :D

Jag å mitt kaffe. :D Om jag överkonsumerar? Nääädååå. :)

I slutet av graviditeten med Leo drack jag knappt kaffe alls, bara på morronen å det var inte ens gott.

Men nu, nu smakar det underbart igen. :)


Min spis har gått sönder. :S (ja, ja, VÅR spis...)

Upptäckte efter middagen i går att hällen har lossnat, inte helt med till häften..?!

Martin har pratat med Bosch, de menar att den gå å använda såhär om det inte kommer in nån vätska under hällen.

Men det vågar jag inte. Inte koka nått i allafall.

Hur garanterar jag att inget kokar över med två barn i huset liksom?

Ska kolla upp om det faller under reklamationsrätten, för den är bara två år å borde hålla många år till.

Tycker i allafall jag...


Får bli hämtmat i kväll, för jag vågar som sagt inget annat...


I dag är Leo 2 månder. :D

Sanslöst vad det har gått fort!

Till skillnad från när Viggo var bebis har jag absolut inte bråttom å hade gärna bromsat tiden lite!

Vi ska till Hudmottagningen i Karlskrona i morron jag å Leo.

De ska titta på hans födelsemärke på benet.

Om jag har fattat rätt ska de kolla om det är förbundet med blodkärl, tror att det bästa är om så inte är fallet men i övrigt är jag ganska clueless...

Viggo ska va hemma med farmor, de ska åka bussen till stan å gå på teater. :D Det tror jag kommer bli en riktig hit. :)

Vi har tid klockan halv elva.

Efteråt tänker jag köra ut till Blomsterlandet å köpa mej lite nya blommor, kanske blir det ett span i några andra butiker med.

Jysk ligger väl med där? Lindex med kanske..?

Får se om jag unnar mej en lunch på MAX med, det beror på hur lång tid det tar på sjukhuset..

Får se till att ha pengar på kortet nu i allafall. :D


Det var himla mysigt på Öppna förskolan i dag.

Inte så mycket folk å Viggo å Elis har lekt så bra. :)

De hittar dock på lite bus, smet i väg å upp på övervåningen vid ett tillfälle.

Det får de såklart inte göra men jag kan inte låta bli å tycka att det är lite gulligt när de hittar på saker i hop.

De kanske bara vill komma bort lite från de andra å leka lite i fred liksom? :D


Viggo sov till sju i dag så det finns hopp om att det har blivit bättring på den punkten.

Nu är han dock lite eftermiddagstrött, men det har han alltid varit.

Det är därför vi sängmyser lite nu. :)


Återkommer i kväll, då jag ska pusta lite i soffan. :)



Viggo, lite mer än två månader. I början på maj 2008.

   

Leo, frän häromdagen. :)

   



Av Lisa - 9 november 2010 20:36

 


I morron är min minsting två månader precis.

Tiden har flygit förbi, men samtidigt har han känts så självklar redan från första stund.

Det var liksom han, Leo som skulle komma till oss.


Om man jämför med "förra gången" alltså när Viggo var liten(vilket man gör hela tiden.. På gott å ont) är det så extrem skillnad på det allra mesta.

De väger nästan exakt lika mycket vid åtta veckor å är/var bägge 60 cm just vid den åldern.

Leo vägde 5290när han vägdes för en vecka sedan.

Han hade gått upp 900 gram å tre veckor!

Inte konstigt att man tycker att han växt å växer som ogräs. :)


Han är himla enkel Leo.

Kan såklart va så att jag har vanan inne, å att min inställning å framför allt min säkerhet den här gången är helt annorlunda.

Men om jag hade fått Leo som första barn hade jag velat ha fem stycken. :)

Han är så nöjd så nöjd, äter å sover.

På nätterna får jag gå upp en, max två gånger å då äter han bara å sen somnar han om(oftast).


Jag har ju varit anti där med napp som ni vet.

Mest för att jag tycker inte att behovet finns.

Leo skriker när han är hungrig eller har ont.

Aldrig annars.

Nu har han dock blivit lite suttigare, å tagit saken i egna händer. :)

 

Ska han ändå sutta på tummen kan han ju lika gärna, om inte hellre ha napp. :) Jag suttade på tummen tills jag var stor, sex år eller så, så nappen är nog å föredra när det är dags å sluta.

Vet inte ännu om jag kan påstå att Leo är jätteintresserad av den, men jag testar så får vi se hur det blir. :)

Det är ju bra om han kan somna om med hjälp av natten när han väcks(det händer jaaa... :D) eller när han inte behöver äta på nätterna..

Ja, det finns för å nackdelar med allt... :D


För att åter igen jämnföra med Viggo så har han aldrig haft torr hud.

Han har badat å duschat dagligen sen han var pytteliten.

Leo är tvärtom han.

Han är så torr, så torr. :(

Han hade dock behövt bada ganska ofta han med, då han kräks ganska mycket vissa dagar.

Detta är ju inte jag van vid, så vad har ni för tips? :)

Nån produkt eller så?


Även om det verkar vara ett evigt jämnförande hela tiden är de verkligen två väldigt olika individer mina barn.

Det ska bli så spännande å följa dem i hop(jag vet jag har sagt det innan..) å jag är så mycket mer närvarande denna gången(där kom det uttrycket igen.. :P).


Jag älskar min Leo familjens nya medlem, lika mycket som Viggo, jag tvivlade aldrig på att kärleken skulle finnas där, men att den skulle vara lika stark, det vågade jag inte tro på. :)


 



Av Lisa - 9 november 2010 20:11

Så.

På plats i soffan. :)

Intensvit in i det sista.

Martin trodde han vann vistlotten vad det gällde avslappning eftermiddagen när Viggo absolut skulle ha med sej honom ner till soffan för att se djur på stora tv:n medan jag tog tag i disk å allt annat där uppe.

Tji fick han då Viggo pratade konstant i en timme: vad är det? vad händer nu? vad gör dom? osv. osv. :)

Det märks ju vem son han är den grabben, vi är inte precis kända för att vara tystlåtna av oss varken jag eller Martin. :D

I vilket fall som helst är köket tip-top nu allt är undanplockat å avtorkat.

Gardinerna är uppe å tvätten strykt(det gjorde Martin) å bägge barnen sover. :D

Viggo flippade fullkomligt vid just läggningsmomentet å skrek å stimmade.

Gissar på att han var trött å att då kickade allt trots som vi varit skonade från under dagen in. Nån gång måste det ju komma ut. :)

I vilket fall som helst har Viggo inte varit alls speciellt trött under dagen i dag. Yeeeej. :)

Håll tummarna för att det håller i sej. :)

Skönare för alla parter, även minstingen som fått äta i fred hela dagen. :)



Vet ni vad jag tycker är skönt?

Att jag nästan aldrig har mer än max två dåliga dagar i rad.

Tur det. :)

I dag har jag haft energi trots min tidiga morron.

Härligt! :)


Nu ska jag blogga loss lite till, sen blir det DH innan läggdags.

I morron är det onsdag å öppna som gäller på förmiddagen.

Eftermiddagen har vi inga planer för, blir ngo lugnt bara.

Vet inte hur vädret ska bli, men regnar det inte ska vi nog ut lite i allafall. :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards