Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

There she goes again...

Av Lisa - 24 november 2010 22:00

Så var det dags igen.

Ett helt inlägg tillägnat mitt(å måååånga andras) eviga dilemma, vikt å utseende i största allmänhet.

Å jag vill poängtera att det inte är ett tyck-synd-om-säg-emot-mej-inlägg å att jag inte fiskar efter nått i den stilen utan det är mera ett inlägg av konstaterande karaktär! :)


Vad ska jag börja...?

Jag känner mej lite låst å oinspirerad men vill egentligen inget hellre än att få ordning på träning å mat å droppa mina (för många) extra kilon.



 



Om inte detta kommer ske av sej självt bara genom min önskan så måste jag såklart göra rejäla förändringar både i kost å övriga vanor. (Tyvärr är jag inte en av dem som rasar i vikt av amning)

Jag frossar mat(å läsk(?!) å kakor) mer än nånsin tidigare.

 Fråga mej inte varför, men min karaktär är precis kass, om inte obefintlig at the moment.


 


Som mitt liv ser ut just nu finns det inte vidare utrymme för större förändingar.

Visst, jag kan såklart låta bli å äta onyttigheter(å framför allt å baka dem...), men nån form av diet(GI i mitt fall) är inte å tänka på.

Är fortfarande glad om jag ens hinner få i mej riktig mat, eller ett knäckebröd, så att utesluta vissa grejer skulle innebära dödstöten både för min egen å för min minsta sons energi.


Träningsmöjligheterna är även de mist sagt begränsade.

Jag får fortfarande inte anstänga mej för hårt i å med snittets läkning osv. å att träna pass(gympa eller så) när man ammar är inget vidare ändå.

Det vet jag sen innan.

Brösten är liksom för tunga, ingen sportbh känns bra å det blir felbelatsning.

Med detta i åtanke finns det inte så många fler alternativ än raska promenader.

Ut å motionsgå under dagtid är inte aktuellt då jag inte har nån tvillingvagn.

Powerwalka med ståbräda är allt annat än snällt mot kroppen nämligen.

Även om vi haft en dubbelvagn tror jag inte att långrundor hade uppskattats av min stora son, att åka vagn är inte hans favorit sysselsättning.

Då är jag begränsad till kvällstid, å då till efter Leo har somnat för natten, alltså efter klockan halv åtta.

Å då har man tusen andra grejer å göra(blogga å så.. :P) å vädret är inte precis promenadvänligt nu å nått sällskap har jag inte heller...

Excuses, excuses, exuses..!

Jag vet, men det måste va liiiite kul å locka med liiiiite mer än bara den där motionen som jag verkligen behöver, om jag ska orka resa på den här på tok för stora asen..!


Samtidigt som jag väger mer än nånsin(detta är en ganska säker fakta,har inga batterier i badrumsvågen å jag ser det helt klart som ett tecken på att jag ska låta bli) verkar det som jag har nån form av skev kroppsuppfattning.

Då kläder jag köpt på sistone är för stora...?!

Mina senaste jeans-treggings tex. de kasar ner å hänger överallt, snyggt..? Näää inte precis.

Det hade varit intressant om jag skulle stajlas av någon som kan, i nått gör-om-mej-reportage eller så.

De skulle säkerligen säga att jag klär mej tjockare, men jag klarar inte av tajta kläder där allt putar ut å syns å föredrar således tält-tröjor som gömmer hela mej.

Just nu är jag mest en såndär let-her-self-go-mamma som går klädd i leggings å nått linne hemma vars alla pengar går till mat å inte en krona på nya kläder till henne själv...?! :) (det är liskom inte många kronor to begin with heller..)

Om någon skulle dyka upp oanmäld är jag inte säker på att jag skulle öppna dörren i dagsläget.

När vi ska i väg är jag ytterst begränsad, alla mina kläder rymms här:

     

Å i gardroben på sista bilden är inte ens alla hyllorna mina...


Jag vill inte ha det såhär, jag är 25 år, å borde egentligen vara i mitt livs form eller i allafall inte se ut såhär...

Jag ger mej själv december ut, sen får det va sluta med det här oegagemanget i mej själv. Då ska jag rycka upp mej, för det är jag värd!!! :D

 
 
Ingen bild

Sandra

25 november 2010 11:36

KAn vi puscha varandra efter ju då? Då ska ju mitt nya liv också börja är det tänkt..=)

Lisa

25 november 2010 17:40

Absolut, det gör vi. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards