Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Härligt, härligt. :D

Av Lisa - 22 november 2010 19:23

Om jag var besviken på gårdagen har denna dagen varit en revanch. :D

Det ända jag egentligen har å klaga på det är vädret.

Fjärde dygnet fyllt med regnrusk. :S

Det är väl egentligen den ända nackdelen med att bo såhär långt söder ut, att vintern allt som oftast innebär regn, regn å åter regn...!

Just nu är det där snökaoset välkommet om ni frågar mej. :)

Det är en sak om det är blött ute, då är det bara till å ta på sej regnkläderna å gå ut, men när det ständigt öser ner känns det inte så värst motiverade att vistas utomhus.

Som sagt, bortsett från detta eviga regnande, har dagen varit super.

Inget trots eller tjabb från Viggos sida what so ever. :D

Skönt, skönt. :)

Vi har varit på öppna förskolan å sen när Leo sov på eftermiddagen lekte jag å Viggo på hans rum. :D

Fruktansvärt roligt hur han får i hop allt. :D

Nä jag dukade fram mellanmål kom han tassande, i klädd i den vanliga outfiten: kalsonger (å strumpor(?!) dagen till ära. :P).

Underläppen putade lite sådär överdrivet: jag är ledsen mamma..!

Jag spelade med: varför är min lilla pojke ledsen? Kom ska jag trösta dej.(inte alltid han vill kela nowdays så man får passa på).

Vet ni vad den sötnosen svarade?

Jo: jag vill att min pappa ska komma hem! Han måste komma hem.  


När vi lekte samlade han i hop fyra hästar å förklarade för mej att det var hans favorit-häst's familj å så kelade de å tröstade varann å satte på plåster när de slog sej. Snacka om å va medveten om en massa. :)

Min stora,stora pojke. :)


Har tagit riktigt söta bilder på bägge killarna i dag. På Viggos begäran såklart.

Jag är lite för lat just nu för å hämta sladden till min telefon, så de får ni se senare eller i morron. :)


Nu skulle jag vilja påstå(igen) att Leo har fått in rutiner att lita på.

Han sover på eftermiddagen, somnar mellan ett å två å sover till fyra ungefär. Det kan man va någorlunda säker på.

Han sover nån snabblur på förmiddagen med, men det är betydligt mera osäkert.

På kvällarna somnar han vid halv åtta. :D

Det är verkligen idealiskt om ni frågar mej.

Då hinner man med måsten(som å blogga) å kan ägna den allra mesta tiden på dagarna till barnen.

Det bästa för alla helt enkelt.

Om man (som idag) inte har några måsten som skall avklaras, då kan man ju alltid vila sej(å blogga. :)) i ett par timmar innan sängen.

Eller varför inte umgås med sin man? Om han kunde låta bli å somna på soffan jämt.   

 





Nu tycker jag nog att det är hög tid att damma av Leilas jul(ja, jag har det på dvd, å allt annat jag kommit över med både henne å Per.. :D)

Men eftersom jag har sett det mååånga gånger kan det hända tt här bloggas mer innan kvällen ä slut. :D

Hej så länge. :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards