Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Lisa - 20 november 2010 21:30

Mer än halva november månad passerad.

Detta året har verkligen gått rasande fort!

Första advent nästa helg.

Snart dags å sätta upp stjärnor å julgardiner alltså.

Det sistnämda har jag inte så många av.

Får se om jag köper några nya eller behåller de som jag har. :)

Är lite sugen på å köpa nya stjärnor till barnen.

Älskar pappersstjärnor, men de har liksom inga egna.


Såhär såg våra fönster ut förra året. :)

             


Ljus å miljö är underbart så här års när det kommer till just ljustakar å stjärnor.




Behöver inhandla bakgrejerna till Viggos adventskalender.

Tänker mej en egen bunke, nytt förkläde(var var det jag såg det till barn? Nä, sy själv är inte aktuellt..! :P) å en måttsats å så kokboken då. :)



Å så var det ju julklappar med.

Jag älskar faktiskt å ge julklappar med, inte bara å få(även fast jag alltid har längst önskelista. :D).

Har köpt en klapp å vet vad vi ska ge till nästan alla.

Det är ju en å annan å köpa till o man säger så.

Mina syskon tycker jag att jag har kommit på bra grejer till, men det krävs lite jobb å tid.

Hannas är redan köpt. Alexanders är bestämd.

Martins föräldrar liksaså.

Mina föräldrar brukar inte va svåra å köpa till å inte Johan å Nellie heller. :D Är ju inte precis rikast i världen, men julklappar, det ska alla få. :D


Våra barn då?

Viggo har redan så himla mycket leksaker å Leo är så liten.

Tanken är att Viggo ska få skridskor å så köper jag nog nån bok.

Å sen ska ha få nån playmo-grej som Martin redan har köpt.

Sen tycker jag det räcker. Han kommer få en hel massa ändå har jag en känsla av.

Frågan är vad man ger Leo...?

En tavla kanske, å nån pekbok?

Får ta en runda till EKO å kolla lite, det känns som man måste börja snart... :D



Själva julafton ska vi fira med Martins sida av släkten i år.

Vi ska va här hemma.

Krävs lite extra städ å fix men det är klart värt det.

Jag är gärna här. Det kommer bli fullt ös, det är jag övertygad om. :)

Får se vilken mat jag ska laga i år. :)

Är som sagt inte så förtjust i julbord, men att laga mat är alltid kul. :D

Har tre stycken jul-mattidningar att hitta inspiration i. :)

På juldagen ska vi äta lutfisk-middag(spätta för oss som inte äter det där slaimiga. :D) hos mina föräldrar med mina syskon å mamma å pappa såklart. :)


I morron måste vi verkligen ta bilder till julkorten med. :D

Jag älskar att få julkort, framför allt fotokort, å då måste man ju skicka egna med. :D

Dessutom är jag rädd att Leos tomtedräkt är på gränsen till för liten redan. :)

Har 10% på ett helt köp på Extrafilm fram till den 28 tror jag det var, så det gäller å passa på. :D

Men då måste man som sagt ta bilden med. :D


Tidigare års kort. :D


   




I vilket fall som helst börjar jag redan känna av lite julstress.

I november, det blir bara värre å värre.

Hoppas mina barn får njuta i allafall, jag ska göra vad jag kan för att inte stressen ska smitta av sej på dem.

Julen ska va mysig, men jag ska ärligt erkänna att påsken är min favorit högtid, då slipper man allt stress å övrigt tjafs som kommer med julen.


Hur långt har ni kommit i er julplaner?

Vad är viktigast med julen?

Å vad ska era barn få i sina klappar?


Av Lisa - 20 november 2010 20:30

  Ta kort på oss nu mamma!

Å jag lyder order. :D

Mina fina pojkar kan man inte ta för många bilder på. :D


Nu sover bägge mina gryn.

Viggo somnade vi sju, glad å lycklig å Leo för en liten stund sen, i samma sinnestäming hoppas jag. :)


Tysklandsresenärerna är hemma nu, å om Martin pratar mycket i vanliga fall, så kan ju gissa hurdant det är nu. :P  

Det var visst fotboll i kväll så jag sätter mitt hopp till denna. :D

Han verkar väldigt nöjd med dagen i allafall å det bars ner både öl å vin i källaren.


Vi har haft en underbar dag med mamma/mormor.

Hon kom redan innan nio. :)

Jag å Vigg stack på Pippi-gympa vid tio medan Leo å mamma stannade här. :)

Det var superkul å gympa i dag!

Viggo var på prima humör å ville testa det mesta, å han lyssnade på det allra mesta med. :)

När vi kom hem där ifrån så fixade vi oss i ordning å sen körde vi upp till mamma.

Väl där var det fullt ös, på Viggo. :D

Han å mamma tog en sväng ute medan jag å Leo powernapade på varsin soffa. :D Mycket skönt, det gör man inte varje dag precis.

Vid fyra bytte vi place igen.

Jag körde inom ica å handlade lite till middagen å sen hem hit.


Det blev thaisoppa till middagen, med kyckling å liiiiite större mängder av   allt. :D Jag kan säga att det blev en hel massa över, som jag gjort lunch/middagslådor av. :D

Den var verkligen jätte, jätte god!

Hittade ett halvt kesobröd i frysen som vi hade å doppade i.

Ganska överflödigt, men ändå himla gott. :D

Viggo han satt å puttade nudlar åt sidan för att komma åt å doppa i buljongen, så för hand del var det nog detta som var godast. :)

Det blev lite efterrätt med.

I form av samma muffins som i går, fast med mjölkchoklad i stället för vit choklad.  

För att lyxa till det lite testade jag även Arlas nya jordgubbsgrädde å hade den å lite färska stora blåbär på toppen.

Tycker inte gräden var något speciellt alls.

Hade kunnat göra det mycket bättre själv med vanlig vispgrädde å mosade jordgubbar. Men nu har jag testat i allafall. Ska testa chokladen med. :)



I morron skulle Jajja å co kommit hit men Loke har varit sjuk så det får bli en annan gång. :(

Hoppas vi hinner städa lite annars blir det mest familjemys som ska tas igen. :)

Jag har blivit lovad sovmorron också. :D

Tänker i allafall inte stiga upp innan åtta. :P

Ska se om det hänt nått nytt i bloggvärlden, sen blir det nog en tidig kväll. :D




Av Lisa - 20 november 2010 13:17

Är hos mamma. Hon å Viggo är ute å matar hönsen. :) Ska stanna här en stund sen bär det av hemåt vårt för å laga middag. :) Soppa blir det! :) Å kanske en liten efterrätt, har lite planer för detta. :) Enligt rapport från min lilla pappa så har Tysklandsresenärerna det bra de med! :) En trevlig lördag är det alltså. :) Hoppas ni också har det!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards