Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Lisa - 19 november 2010 20:38

Fredagkväll igen.

Ska väl snart lägga oss här.

Martin ska till Tyskland i morron, eller ja i natt är det väl egentligen.

Bussen går från kyrkan innan fem nån gång.

Har jag extrem otur vaknar Viggo när han stiger upp så jag tänker passa på å lägga mej tidigt i kväll.

När nu Leo behagar somna.

Jojjomensan, han är uppe än. :(

Inte en massa vuxentid i kväll inte.

Han är pigg å glad så han är verkligen inte jobbig eller så, men det blir ju ändå lite extra pass när han är vaken så här länge.


Vi ska nog lyckas ha en helmysig lördag även utan Martin.

Mamma är även hon Tysklands-änka så vi ska dit å hänga redan på morronen.

Leo ska va hos henne medan vi andra går på Pippi-gympa. :)

Det finns vissa fördelar med att Martin inte är hemma med. :P

Jag dricker ju inte alkohol så det kan jag klart klara mej utan, men kanske får nått gott ändå...? :P

Nu var det inte det jag främst menade utan att jag får tillfälle att laga mat som Martin inte äter. :) Å då framför allt SOPPA, är så himla sugen på det å har varit det lääääänge. :)

Vad det blir för sort vet jag inte ännu, men det finns en massa gott ute i mat-bloggs-världen så vi lär nog hitta nån smarrig.

Kanske, kanske får jag i hop nått kryddat/fyllt bröd med att ha till. :)

Med chevre i till exempel.

Det är med en sån grej jag varit sugen på i tid å evighet. Tyckte inte ens om det när jag åt det första gången, men jag har fått dille på ost i en massa olika former. :)

Fetaost å oliver är ju alltid ett säkert kort det med. :) (passar på när maken är borta. :D)



I dag har vi inte gjort så mycket alls på förmiddagen.

Ringt till konsumentvägledaren(blev väl inte så mycket klokare..) å lite annat plock å pill. :D

Klockan två var vi på plats på min gamla arbetsplats där vi mottogs så väl, så väl. :)

Jag satt på en stol å blev serverad både kaffe å kaka. :)

Söta kollegor man har.    (eller kanske hade... jag jobbar ju inte där längre)

Viggo var så duktig så, å Leo med. :D


Efter jobbet körde vi till Coop å slänge ner en högst improviserad latmask-middag i vagnen.

Klyftpotatisar, bea på påse(inte pulver då, nä nä, där går min gräns...) å fläskytterfilé.

Å nä, det var inte ens gott.

Den som försöker inbilla mej att ytterfilé funkar lika bra som "vanlig" fläskfilé åker på en snyting!

Eller ja, kanske inte så dramatiskt, men det är inte hälften så gott!

Försökte ändå piffa till den med philadelphiaost å smördeg...

Så kan det gå när man är oinspirerad, men nästa gång vi inte kommer på nån bra fredagsmat tänker jag beställa pizza!

Fredagskvällen i köket var tack å lov inte bara misslyckad.

Jag svängde i hop jätteenkla å framför allt snabb-bakade vita choklad-muffins. :)

De var väldigt goda också. :)

Jag gillar ju verkligen vit choklad så för mej var de en höjdare. :)


Se där, ett långt inlägg om igenting..? :)

Nu ger jag mej.

Trevlig helg! :D

Av Lisa - 19 november 2010 09:26

Bägge barnen vaknade vid sex i dag. Lite väl tidigt men Leo somnade om efter en timme å då kröp jag å Viggo ner under täcket å mös en stund innan vi gick upp å åt frukost. Det tog into många minuter innan Leo med ville upp å vi satt där alla tre. :) Viggo showade loss för att få Leo att skratta, han lyckades verkligen! :) Vi ska mest bara mysa i dag, bara ett besök på "jobbet" inplanerat. Kanske blir det en runda till Coop, om jag kommer på nått gott å ha till middag. Har ingen inspiriation alls. Vad ska ni fredagsmysa med i dag? ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards