Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Jag önskar...

Av Lisa - 15 november 2010 20:16

... att jag hade en kreativ, pysslig ådra i mej.

Men icke, detta finns det inte en tillstymmelse till nått sånt här inte.

Visst jag kan bara å laga mat, det smakar oftast gott, men lika ofta ser min bakverk å matkerationer för j*vliga ut.

Jo, jag pysslar med Viggo å försöker verkligen inreda å fixa men det blir aldrig som jag vill.

Jag är nöjd med färgerna som jag.. hrrmmm VI, har valt på väggarna i huset å inredningen i stort, men jag tycker alla andra är så himla duktiga på sånt.

Jag önskar att jag med var det...


Just nu försöker jag få i hop en stor tavla med foton i stället för att ha en massa små ramar är tanken att denna ska stå på en tavel-list i vardagsrummet ovanför poäng-fåtöljerna jämte den andra listen som ni ser här på bilden.

 

Detta projekt hade varit betydigt roligare om jag hade lyckats.

Ska förvisso leta fram lite barnbilder på Martin å beställa riktiga foton där Leo också är med innan jag ens kan tänka mej å slutföra det hela, men jag känner redan nu att jag kommer bli besviken...


Har lite fler sånna bild-projekt.

Ska sätta ultraljuds bilderna på bägge barnen i samma ram å göra nån snygg upphägning till den senaste tidningsbilden på oss allihopa...


Frågan är bara när jag ska ha ork, tid å tålamod till detta?

Allt känns så halvfärdigt här just nu...


På tal om inredning så tar jag snart en slägga å slår sönder den där stora MALM-byrån som står i vårt vardagsrum å skräpar om inte det kommer hit nån som kan hjälpa Martin å bära ner den i källaren!!


Andra projekt som är på g just nu är tvättsugan.

Garderoberna vi har fått av Emeli å Snoff ska tapetseras på dörrarna,överkurs i en orenoverad tvättstuga kanske, men är man gift med en målare så är man. :D. Dessutom har i lite tapeter över från övriga rum. :)

Egentligen vill jag ju såklart renovera där.

Klinkers på golvet, ny tvättho å färg på väggarna, men det får vänta tills jag börjat jobba eller möjligen på mina skattepengar kommer nästa år(önsketänk). :P

Lite organisation å uppfräschning ska det bli där i allafall. :)


Sen är det ju barnens rum.


Vårt skräprum,ett extra sovrum i källaren som fylls på med grejer upp i från i takt med städ å inredningsprojekt där, är snart fyllt ut till dörren.

Det är för små barnkläder å för små Lisa-kläder trängs med julsaker å gamla lampor å möbler.

Säkerligen kan vi kasta en massa där i från med.

Lite fler lagerhyllor å nya flyttlådor å framför allt TID behövs till det projektet.

Det lär ju inte hinnas med i år. :D


Övervåningen är prio, någorlunda ordning måste det bli innan jul, då vi ska fira julafton här i år...




 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

15 november 2010 20:57

Jag vill samma sak! Jag vill vara en kreaktiv och duktig på såna saker! MEN icket! Jag hade preeeeecis godkänt i bild dessutom, så jag suger verkligen på såna där saker! Men jag hoppas verkligen att du får ihop den där tavlan, det låter skitsnyggt :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

15 november 2010 21:05

Usch ja, bild å syslöjd, är verkligen inget för mej. Tyvärr... Inte f*n kan jag sjunga eller photoshoppa heller, eller är bra på sport.
Stackars mina grabbar, vad ska de ärva liksom? :P

 
Linda N

Linda N

15 november 2010 22:58

Så där känner vi nog alla!! Iaf jag gör det :o).

Men det är bara att köra på. Det är väl det som kallas egen stil?!?!

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

16 november 2010 08:09

Nog blir det personligt alltid. :D

 
Ingen bild

lizette

16 november 2010 11:48

Sälj grejerna du inte använder på tradera och dryga ut julklappspengarna. Detta lägger jag en del energi på just nu. Barnkläder och prylar som inte används säljs.
Ett lite tips bara:)

Lisa

16 november 2010 12:28

Om jag får tid å rensa är det helt klart en bra idé. :D Annars behövs det ju allt extra slantar i januari med. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards