Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Lisa - 12 november 2010 22:15

Fredagskvällen är här.

Som alltid har jag längtat efter helgen.

Har inga utsvävande planer för morrondagen.

Jag å Viggo har gympa å på kvällen kommer världens bästa syster hit å äter å umgås lite.   


Vi har haft en helmysig dag, jag å småkillarna. En runda till Coop å lite plock å fix i Viggos rum å så bus å lek å skratt. :)

Leo är redan helt uppslukad av sin storebror, är Viggo i rummet vänder han sej alltid efter hans röst å följer honom med blicken oasett hur många andra som också vistas i rummet.   

Han följer min röst med, men Viggo står snäppet högre i kurs.

Så som Viggo fick Leo till å skratta(tyst förvisso, men det var mer än ett leende. :P) bara genom att skratta själv som han har fått i dag, det är verkligen underbart å se å få uppleva tillsammans med dem. :D

Jag skrattade som en tok jag med å det kom en å annan glädjetår med. :)

Mamma kom inom en sväng efter jobbet med å tittade till oss, det är ju alltid trevligt. :)


Det blev kväll i dag också, å middagsdags.

Är ju totalt fast i mat-bloggs-träsket så det finns en hel del på lager som jag ville/vill testa.

Upptäckte tidigare i veckan att halva frysen var full med räkor.

Jag tog tillfället i akt å bestämde mej för å dessa tillsammans med en hel massa annat skulle utgöra  "plock-mat" som fredagsmys-meny å kunde således testa inte mindre än tre nya recept.

(Dessutom finns det nu ett litet tomrum

där räkpåsen låg å fylla i frysen. :))

Sen hade vi majonäs(hemmagjord såklart. :P) å två dipsåser(olws taco-dipp å pepparrot) å så morotsstavar,blomkål å lite kex å ostar.

Trodde att i allafall morrötterna å dippen skulle gå hem hos min minst sagt matkrånglande son, eftersom han åt det så bra förr-förra fredagen.

Men allt blev försenat så vi åt inte förrän klockan var nästan sju så han var på tok för trött. :(

Håkan var också här å åt, inte så värst socialt å besöka oss.

Ett övertrött å överspelande stort barn å ett litet som vill äta innan maten, mitt i maten å efter maten. :)

Tveksamt om det var så mycket mys i the Arvidsson recidence i kväll alls. :)

Tror han blev mätt i allafall.:D


Så, de nya recepten jag testat.

För det första hittade jag detta receptet (på en av alla underbara matbloggar som   finns ute i cyberspace) på smördegs inbakad kryddkorv för ett tag sen.

Jag älskar både smördeg å kryddkorvar så förväntningarna var ganska höga.

Jag kommer helt klart göra dem fler gånger, men nästa gång kommer jag göra lite större knyten å lägga i ost tillsammans med korvbitar som jag stekt först, för jag tyckte det blev lite i torraste laget.


Det andra receptet har jag hittat på en bakblogg.  

Jag bakade Västerbottenmuffins.

Även dessa kommer jag använda igen, som grund.

Har letat länge efter ett lagom enkelt recpet på matmuffins .

Just dessa smakade inte så mycket, jag hade gärna känt mer smak av osten.

Men jag tänker fylla dem med örter, soltorkade tomater å en massa annat gott i framtiden. :)


Tillsist gjorde jag hallon/choklad-marmelad efter Leilas recept.

5 dl hallon sjuds tillsammans med 4½ dl muscavadosocker i 15 minuter å sen smälter man i 75 gram mörk choklad.

Jag hade bara den mörka varianten av sockret hemma så det fick bli det.

Är väl inte jätteimpad.

Men den hann inte svalna riktigt innan vi skulle äta den å kanske hade det varit godare med ljust socker...


Inget var således nån aha-upplevelse, räkorna å majonäsen å min älskade schweppes var godast, men nu har jag testat å vet hur jag kan gör det bättre en annan gång. :)

Även morrondagen bjuder på lite testing i köket, jag ska göra glass, som blir glass den här gången. :)


Troligtvis blir jag inte så långvarig i kväll.

Fastnar kanske en liten stund framför Jurassic Park(underbar film, tänk om de gjort dessa filmer med dagens teknik? :P Kunde varit häftigt...)

Men sängen lockar lite mer. :)

Martin snarkar här jämte som sej bör så kanske får jag med mej honom upp med.


Trevlig helg på er! :)

Av Lisa - 12 november 2010 08:49

Leo har bara ätit vid halv fyra i natt, det innebar nästan fem timmars sömn i streck för mej. :) Underbart! Viggo sov till kvart över sex, vi låg kvar tills Leo vaknade en timme senare. :) Jag försökte slumra lite men var chanslös. Viggo pratade å pratade å pratade! :) Frukosten är avklarad å vi sitter nere å kollar på djur. Denna fredagen ska mest innebära hemmamys, känner ett visst behovs av shweppes så vi kanske kör en runda till Coop en annars är det verkligen inneväder. :) Nu ska jag se om jag kan smita in i duschen en snabbis, hela jag är full med kräk nämligen... Ha en bra dag, nu är helgen nära! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards