Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Leo- min stora, lilla pojke. <3

Av Lisa - 9 november 2010 20:36

 


I morron är min minsting två månader precis.

Tiden har flygit förbi, men samtidigt har han känts så självklar redan från första stund.

Det var liksom han, Leo som skulle komma till oss.


Om man jämför med "förra gången" alltså när Viggo var liten(vilket man gör hela tiden.. På gott å ont) är det så extrem skillnad på det allra mesta.

De väger nästan exakt lika mycket vid åtta veckor å är/var bägge 60 cm just vid den åldern.

Leo vägde 5290när han vägdes för en vecka sedan.

Han hade gått upp 900 gram å tre veckor!

Inte konstigt att man tycker att han växt å växer som ogräs. :)


Han är himla enkel Leo.

Kan såklart va så att jag har vanan inne, å att min inställning å framför allt min säkerhet den här gången är helt annorlunda.

Men om jag hade fått Leo som första barn hade jag velat ha fem stycken. :)

Han är så nöjd så nöjd, äter å sover.

På nätterna får jag gå upp en, max två gånger å då äter han bara å sen somnar han om(oftast).


Jag har ju varit anti där med napp som ni vet.

Mest för att jag tycker inte att behovet finns.

Leo skriker när han är hungrig eller har ont.

Aldrig annars.

Nu har han dock blivit lite suttigare, å tagit saken i egna händer. :)

 

Ska han ändå sutta på tummen kan han ju lika gärna, om inte hellre ha napp. :) Jag suttade på tummen tills jag var stor, sex år eller så, så nappen är nog å föredra när det är dags å sluta.

Vet inte ännu om jag kan påstå att Leo är jätteintresserad av den, men jag testar så får vi se hur det blir. :)

Det är ju bra om han kan somna om med hjälp av natten när han väcks(det händer jaaa... :D) eller när han inte behöver äta på nätterna..

Ja, det finns för å nackdelar med allt... :D


För att åter igen jämnföra med Viggo så har han aldrig haft torr hud.

Han har badat å duschat dagligen sen han var pytteliten.

Leo är tvärtom han.

Han är så torr, så torr. :(

Han hade dock behövt bada ganska ofta han med, då han kräks ganska mycket vissa dagar.

Detta är ju inte jag van vid, så vad har ni för tips? :)

Nån produkt eller så?


Även om det verkar vara ett evigt jämnförande hela tiden är de verkligen två väldigt olika individer mina barn.

Det ska bli så spännande å följa dem i hop(jag vet jag har sagt det innan..) å jag är så mycket mer närvarande denna gången(där kom det uttrycket igen.. :P).


Jag älskar min Leo familjens nya medlem, lika mycket som Viggo, jag tvivlade aldrig på att kärleken skulle finnas där, men att den skulle vara lika stark, det vågade jag inte tro på. :)


 



 
 
Anna-Ida

Anna-Ida

9 november 2010 21:28

Hej! Vet inte vad du använder nu, men jag kan verkligen rekommendera en vanlig rapsolja "KLOKA neutral" den luktar ingenting och den har funkat jättebra på Alfred som har jättetorr hud. Det bästa är att smörja in innan badet för då försvinner själva överflödet :) ibland tycker jag att Alfred blir torrare av krämer och dyl, att det blir som en ond cirkel ju mer man smörjer ju mer får man smörja. Men ja vet inte kan ju vara inbillning. Miniderm har jag fått rekommenderat också och den funkar hyfsat men jag förespråkar nog oljan, men den neutrala då för den finns i olika tex. smörsmak och det är kanske inte så mysigt ;)

http://www.mittordnadekaos.blogg.se

Lisa

9 november 2010 21:55

Det ska jag forska i då. :D
Tackar!

 
britta bloggar

britta bloggar

9 november 2010 22:10

Tiden går verkligen fort! VAd söt han är!

http://brittabloggar.wordpress.com

Lisa

10 november 2010 07:50

Den gör ju det...
Tack. :D

 
Ingen bild

tilla

10 november 2010 10:05

mina barn har båda två torr och känslig hud så jag använder bara produkter som inte innehåller paraffin(gör alla apotekets produkter). har hittat en som är kanon och finns på coop som heter weleda och är praktiskt tagit bara ringblomsolja super bra! Lite dyr men är fantastisk och bara bra grejer i och inget konstgjort skit:)

Lisa

10 november 2010 12:41

Då ska jag investera i detta. :)

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

10 november 2010 10:57

Sötis ungen! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

10 november 2010 12:41

:D Javisst är han? Å nej, nej jag är inte alls partisk i frågan. :P

 
Ingen bild

Anna

10 november 2010 14:30

Eftersom vi var familjen nojig med alla plitor så var vi såklart hos läkaren ;) De rekomenderade locobase, morgon och kväll!! Det hjälper det lovar jag!

Lisa

10 november 2010 14:39

Ska kolla med dem på hud i morron vad de tycker men jag tror dej. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards