Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Lisa - 8 november 2010 21:52

Vet ni vad so är det absolut värsta jag vet?

Att behöva oroa mej över pengar.

Mina inkomster är just nu är ytterst begränsade.

Jag tar fem föräldradagar i veckan å kan såklart dryga ut kassan yttepytte lite genom att ta fulla veckor, men det vill jag inte!!

Min värsta mardröm just nu är att behöva kastas ut i arbetslivet när Leo är mindre än ett år.

Så var det ju med Viggo, fast jag började skolan, då var han nio månader.

Visst, Martin å Viggo fick chansen att vara hemma tillsammans, men jag vill va hemma länge den här gången, med bägge två!

Vissa saker kan man inte styra, hur mycket man än önskar, utan man får göra det bästa av situationen oavsett.

Vi har klarat oss förr, å kommer fortsätta så!. :D




Av Lisa - 8 november 2010 21:14

Jag vet.

Jag borde slappna av å njuta av mina barn.

Av deras barndom å vår tid tillsammans.

Å jag gör det, allt vad jag kan.

Men vissa dagar kommer stressen, pressen å oron över mej.

Sånna dagar som denna.

Då jag känner mej hösttrött å sårbar.

Å framförallt ledsen.


Det känns som jag inte gjort annat än så skällt, tjatat, hotat å mutat i dag. :(

Viggo har testat, bråkat å surat.

Så tråkigt så jag finner inte ord.

Jag vill ha tillbaka min pojke.

Min glada, pigga pojke!

Hoppas att han inte tänker ha det humöret för alltid å att det mest beror (som jag inbillar mej)trots å således är en fas...

I dag har det gått ut över Leos ätande.

Viggo vill ha uppmärksamhet å har kommit på diverse sätt att avbryta Leo när han äter.

Svårt å komma på nått bra vis att bemöta det, men jag fortsätter.

Jag tänker inte ge upp amningen i första taget(som ni vet :D) så jag fortsätter kämpa!. :)

Leo äter inte alls ofta längre(i allafall inte om han inte bli avbruten...) å går upp en massa ändå. :)

Rent intellektuellt vet jag att jag räcker till åt bägge å mitt dåliga samvete spökar inte alls så mycket som det gjort tidigare.

Men som sagt vissa dagar är jag svag.

I dag är en sådan dag...


Men i morron är en annan... :D


Av Lisa - 8 november 2010 18:25

Enligt Lokaldelen 2011 idkas det mångifte på Ekebergslundsvägen 6.

Här bor nämligen Arvidsson Martin o Lisa o Ellen o Ottilia.


De där andra två fick dock inte va med på bröllopsfotot. :P

 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards