Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Inte sämre i allafall.

Av Lisa - 4 november 2010 20:45

Här ligger jag ensam i soffan.

Leo somnade strax innan åtta å Martin är hos mamma å pappa å gör om mitt gamla flickrum. De tidigare blåa tapeterna(ja, blåa, vad ska jag säga, mina kärlekt till rosa kom först senare. :P)

Nä, de har såklart inte bett honom å komma dit, överhuvudtaget, de tänkte göra det själva.

Men det är inte mer än rätt att vi ger dem av vår tid å Martins jobb som tack för allt de gör för oss, jämt.   


Har mest håll oss hemma i dag.

Leo har snorat å haft sej, men inte varit gnällig eller så.

Han har sovit en hel del, men det är ju som det brukar. :D

 

(mmm, nappen ligger där, men han har inte haft den alls i dag... :D)


Jag har varit onaturligt trött. Pimplat kaffe som en dåre, men ögonen har gått i hop på mej ändå.

Det är så äckligt när man liksom kommer på sej själv med att blunda utan att man märkt hur länge man gjort det eller när det ens hände...

Jag är inte i nått vidare skick i övrigt heller, men jag har inte blivit sämre, å det är ju bra. :D

Vid halv sex stegade jag inte på Apoteket på sjukhuset, grabbade tag i en korg, å började bunkra. :D

På tio minuter fick jag i hop det jag behövde, å lite till. :D

 

Undrar om det finns fler som tycker om å handla på Apoteket, eller o jag kanske ska söka hjälp för det beteendet?


Jag å Viggo har lekt å donat å haft oss i dag.   

Som ni kanske har noterat är ju han inte speciellt förtjust i kläder utan går mest klädd i kallingar hemma. :D

Somhär, där han poserar med Coop-fyndade allvädersstövlar. :D

 

Dåligt lyse, men ni ser lite av stövlarna, väl? :D

De är svarta med rött på. :D

Efter vi hade duschat(jaaa, vi lyckades me det i dag, var full med kräk så det var ett måste. :D) klädde han däremot sej helt själv.

T-shirt å shorts förvisso, men ett steg i trätt riktning ändå?. :D

Fick tyvärr ingen bild på detta, men jag kan lova att han är lika söt med kläder som han är utan, minst. :D

För att kommentera de där stövlarna yttligare(99 på Coopet denna veckan) så har min stora son radar på vattenpölar.

Han hittar dem överallt så stövlar är å föredra, alla gånger.

  Förstår ni vad jag menar? :D

Tycker dock de vanliga(i storlek 24,han har 27 i alla andra?!) är lite väl kalla nu å vinterskorna i vattenpölar kändes lite onödigt(vi sparar dem till snön kommer, om den kommer. :D), då känns dessa perfekt. :D


Egentligen hade jag bestämt att vi ska ha vilodag på fredagar, en dag vi bara är hemma, bara vår familj.

Kan man behöva tycker jag allt, vi har så mycket planerat å bokat hela tiden.

I morron har jag dock redan gjort ett undantag(om inte Martin insisterar eller om nån av oss blir sämre) å bjudit hit Stina, Emelie å Snoff på hemmagjordpizza. :D Det vaknas fredagsmys på hög nivå, alltså. :)


Nu ska jag ge Leilas homedelivery en chans sen sova! :D

 
 
Ingen bild

Emelie

4 november 2010 21:26

Låter underbart trevligt ;) !

Lisa

4 november 2010 21:30

Ja, jag fixar deg, ni fixar fyllningen? Ring när du kör hem från jobbet i mån. :D

 
Hanna

Hanna

4 november 2010 22:19

Även jag besitter det sjukliga beteendet med o gilla shopping på apoteket =)

http://vartlillaliv.blogspot.com

Lisa

5 november 2010 08:03

Härligt med en likasinnad. :P
Det värsta är att jag nästan direkt insåg att jag glömt två grejer som jag skulle köpa... Tur kanske, annars hade jag blivit ruinerad. :D

 
Emma

Emma

5 november 2010 08:57

Å jag älskar med apotek... och järnhandlar och byggvaruhus... kanske snäppet knäppare, men oj vad mycket roligt man kan hitta där;)

http://livetsom.bloggagratis.se

Lisa

5 november 2010 09:28

Då är vi tre nu, då kanske jag inte behöver söka hjälp...? :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards