Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Lisa - 4 november 2010 21:41

 

Nä, Stina, jag kan inte släppa dem...

Trodde aldrig jag skulle tycka sånna här skor var snygga ens.

Ack så fel jag hade.

Om de är jag?

Don't know, don't care. :P

Av Lisa - 4 november 2010 20:45

Här ligger jag ensam i soffan.

Leo somnade strax innan åtta å Martin är hos mamma å pappa å gör om mitt gamla flickrum. De tidigare blåa tapeterna(ja, blåa, vad ska jag säga, mina kärlekt till rosa kom först senare. :P)

Nä, de har såklart inte bett honom å komma dit, överhuvudtaget, de tänkte göra det själva.

Men det är inte mer än rätt att vi ger dem av vår tid å Martins jobb som tack för allt de gör för oss, jämt.   


Har mest håll oss hemma i dag.

Leo har snorat å haft sej, men inte varit gnällig eller så.

Han har sovit en hel del, men det är ju som det brukar. :D

 

(mmm, nappen ligger där, men han har inte haft den alls i dag... :D)


Jag har varit onaturligt trött. Pimplat kaffe som en dåre, men ögonen har gått i hop på mej ändå.

Det är så äckligt när man liksom kommer på sej själv med att blunda utan att man märkt hur länge man gjort det eller när det ens hände...

Jag är inte i nått vidare skick i övrigt heller, men jag har inte blivit sämre, å det är ju bra. :D

Vid halv sex stegade jag inte på Apoteket på sjukhuset, grabbade tag i en korg, å började bunkra. :D

På tio minuter fick jag i hop det jag behövde, å lite till. :D

 

Undrar om det finns fler som tycker om å handla på Apoteket, eller o jag kanske ska söka hjälp för det beteendet?


Jag å Viggo har lekt å donat å haft oss i dag.   

Som ni kanske har noterat är ju han inte speciellt förtjust i kläder utan går mest klädd i kallingar hemma. :D

Somhär, där han poserar med Coop-fyndade allvädersstövlar. :D

 

Dåligt lyse, men ni ser lite av stövlarna, väl? :D

De är svarta med rött på. :D

Efter vi hade duschat(jaaa, vi lyckades me det i dag, var full med kräk så det var ett måste. :D) klädde han däremot sej helt själv.

T-shirt å shorts förvisso, men ett steg i trätt riktning ändå?. :D

Fick tyvärr ingen bild på detta, men jag kan lova att han är lika söt med kläder som han är utan, minst. :D

För att kommentera de där stövlarna yttligare(99 på Coopet denna veckan) så har min stora son radar på vattenpölar.

Han hittar dem överallt så stövlar är å föredra, alla gånger.

  Förstår ni vad jag menar? :D

Tycker dock de vanliga(i storlek 24,han har 27 i alla andra?!) är lite väl kalla nu å vinterskorna i vattenpölar kändes lite onödigt(vi sparar dem till snön kommer, om den kommer. :D), då känns dessa perfekt. :D


Egentligen hade jag bestämt att vi ska ha vilodag på fredagar, en dag vi bara är hemma, bara vår familj.

Kan man behöva tycker jag allt, vi har så mycket planerat å bokat hela tiden.

I morron har jag dock redan gjort ett undantag(om inte Martin insisterar eller om nån av oss blir sämre) å bjudit hit Stina, Emelie å Snoff på hemmagjordpizza. :D Det vaknas fredagsmys på hög nivå, alltså. :)


Nu ska jag ge Leilas homedelivery en chans sen sova! :D

Av Lisa - 4 november 2010 19:55

Min make har köpt sej(eller ja, förlängt sitt abonnemang..) en smart-phone.

Samsung galaxy, eller vad den hette. :P

Tycker inte ni med att det är dags för honom å skaffa facebook med nu då? :D


Jag är bergsäker på att han kommer få flera vänner än mej på bara en vecka. :D

Han är envis som synden, å menar att facebook är töntigt.

Det tycker inte jag å jag vill ju framför allt att min civilstatus ska visa:

Gift med Martin Arvidsson å inte bara gift. :P

Av Lisa - 4 november 2010 10:29

Usch vad dassig jag är.

Snorig å ont i halsen å huvudet, å som alltid sitter skräpet i öronen med så jag är som sej bör nästintill döv. :S

Tror till å med att jag har feber nu. :(

Inte mycket å be för annat än å kämpa på. :)


Leo verkar, som jag misstänkte i går, ha anammat nån form av varannan-dags-sovande.

Han har bara varit vaken en stund i morse å så ätit en liten sväng vid nio å sen sovit, nonstop.

Mycket besynnerligt, blir inte klok på hans rutiner. :D

Men det kommer väl, han är ju inte ens två månader ännu så.


Undrar om man ska våga sej på en dusch eller om Leo vaknar då? :D


Nu ska jag spana vidare, har lite projekt på g, as always. :)



Av Lisa - 4 november 2010 10:25

I går ville Viggo bada.

Eller ville är en underdrift, han tjatade, å tjatade om att han skulle bada halva dan.

Jag tyckte han kunde vänta till framåt kvällen å eftersom jag skulle handla efter middagen skickade jag frågan vidare till hans far.

Det första Viggo sa när Martin kom innan för dörren var således:


Får jag bada pappa?

Martin svarar: Ville du bada säger du?

Viggo: Ja, jag hade tänkt det!. :)


Söta, söta unge vad han får till det. :)


 


Av Lisa - 4 november 2010 08:50

Dagens första två timmar spenderade jag med att förgäves få Viggo till å somna om.

Halv sex vaknade han i dag, av Martins klocka, å det var omöjligt även i dag att få honom att sova igen efter det.

För min egen del är det inte värt det, är mer eller mindre trött oavsett hur dags jag stiger upp, men Viggo blir som sagt trött redan vid lunch. :S

Blir så jobbigt för honom, inget tålamod eller lust till å göra nått alls, å så lite trots på det. Kan inte va lätt å va Viggo just nu.   



Min minsta son är precis som jag, genomförkyld.

Han snorar å snörvlar, stackarn. :S

Verkar som hans anti-napp-mamma får ge sej med, nu ligger han nämligen i sin vagn med nån grön gummisak jämte sej(han har spottat ut den. :P).

Ja, ja, det är en annan historia. :)


Ska åka till Apoteket å bunkra i kväll efter middagen.

Kan behövas, näsdroppar(till alla) å halstabletter m.m

Viggo är än så länge bara hes, får se hur det artar sej...


Nu ska jag fylla på kaffekoppen, å bege mej till Viggos rum å leka med Lego. :D


    Återanvänder gamla bilder. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards