Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Lisa - 2 november 2010 21:30

Nu, nu är jag trött.

Det känns som klockan lika gärna kunnat vara elva eller nått.

Ska kolla på DH i dag så kvällen är inte slut ännu. :P


Har haft en trevlig dag måste jag säga.

Även om den inte riktigt blev som jag hade trott.

Vi var en stund på lekplatsen i förmiddags, mötte upp Linda å Sandra å deras barn, en halvtimme efter utsatt tid...?!

Hopplöst vad vi alltid ska vara sena.

Innan jag fick barn var jag nästan jämt en halvtimme för tidig.

Å jag kan ju inte precis skylla på dem nu heller.

Får skärpa till mej på den punkten.

Nu gjorde det väl inte så mycket just i dag. Men nästa vecka ska vi till hudmottagningen för å kolla Leos födelsemärke.

Ska va i Karlskrona halv elva...?!

Anyway, till lekplatsen kom vi.

Viggo spenderade den allra mesta av tiden där med att ligga på marken å skrika å gråta över en hel massa saker som igen kunde hjälpa honom med. Tex. att han ville dricka sin päronvatten ur mugg/glas i stället för sugrör..?! :D

Vad ska man göra, andas å hoppas den här fasen är snabbpasserad. :P

Hoppas, hoppas, hoppas! :D


Stina dök upp först etfter klockan tre. Varken jag eller hon själv trodde att hennes arbetsdag skulle vara så länge.

Hon satte nästan genast i gång med middagen. :D

Biffar, brunsås å lökasmör. :D

Mmmm, Viggo åt tre biffar han, så han kan uppenbarligen om han vill den unge herrn. :D


Viggo har varit trött i dag med, men bortsett från kaosen på lekplatsen har han varit på bra humör.

Leo har sovit hela dagen han, bara haft matpauser. :D

Han var väl trött efter gårdagen. :D

Behöver väl inte ens säga att jag hoppas att de sover till sju i morron? :)


Är inne i en riktig ful-period.

Hade helst bara stannat inne å inte visat mej för någon.

Trivs inte alls. :S

Dagens i-landsproblem...

Ska köpa hårfärg i morron, å hoppas på att det gör en liten skillnad i allafall...

Har fått mina leggings å den silvriga tunikan från H&M, å det gynnar ju åtminstone lite...


Ska se det sista på DH nu, sen kommer jag däcka...

Gonatt!

Av Lisa - 2 november 2010 12:53

"Studier har visat att det uppstår småkonflikter mellan

en 2-3årig å dennes föräldrar ungefär var tredje minut,

å större konflikter 2-4 gånger i timmen."

Ur Trotsboken




Man skulle kunna påstå att vi är i ond sömncirkel just nu.

Jag känner mej ganska skaplig rent fysiskt å ganska stark mentalt med.

Visst mera sömn hade ju gynna på alla sätt å vis, men jag tyker ä'ndå att jag kan hålla mej samman.

Nån som inte kan det just nu,det är min stora son.

Tänk er en trotsande nästan treåring å allt vad det innebär av prövningar å lägg sen till att samma barn är konstant trött så har ni kanske en liten bild över hur våra dagar ser ut... :D

Skrik å gap å gråt å tjabb.

Visst, det är jobbigast för honom själv, men det är ganska tråkigt när han bara surar å gnäller, vad man än gör.

Inget är rätt just nu...


Klockan är bara ett å ungen är redan helt slut.

Somnade nästan i lunchen till å med.

Sova middag är inte aktuellt tyvärr, även om det skulle behövas, för bara tio ynka minuters sömn på dagen förstör hela natten.

Får i stället hoppas att kroppen övervinner viljan i morron så han sover till sju å vaknar som en ny unge. :D

Hoppas var det, annars kämpar vi på, å klarar det med. :)

Av Lisa - 2 november 2010 08:42

Klockans röda siffror visar på 5.15 när Leo vaknar å vill äta.

Ger honom mat.

Hör: det är lite blött här från sovrummet, men inget mer.

Skirker på Martin: Hallå?! Viggo har kissat...!

Han vaknar å tar Viggo på toa.

Bara en droppe i kalsongerna, inget i sängen. :D

Viggo får nya kalsonger.

Martins klocka ringer.

Leo slutar äta.

Lägger Leo i hans säng.

Han somnar om.

Det gör inte Viggo.

Kämpar emot å ligger kvar.

Viggo gnäller, klättrar, sjunger å kelar om vartannat.

Han behöver sova han med.

Men nä.

Klockan sju vaknar Leo.

Matar honom i sängen.

Viggo börjar klättra å sparka omkring sej.

Leo å jag flyr.

Matar honom lite till i vardsrummet.

Tänker sätta på kaffe.

Nån har tagit de sista bönorna utan att fylla på burken.

Fyller på kaffe med ett barn hängade på axlen å ett annat i benet.

Startar bryggaren.

Leo bajsar.

Medan jag byter på honom försöker Viggo leka med Rex.

Viggo illvrålar.

Katten har rivit honom.

Hämtar kläder till Leo.

Leo kräks på hela golvet.

Gör frukost till mej å Viggo.

Viggo vill ha flingor som är slut.

Jag lyckas få i hop ett par smulor av dessa.

Häller upp kaffe.

Tar ett bett på min macka.

Leo har tröttnat på å ligga i gymmet.

Äter färdigt med Leo i knät.

Kaffet bli kallt.

Viggo vägrar tvätta sej.

Fångar in Viggo.

Borstar tänder.

Tvättar av mej.

Viggo vill se på tv.

Leo äter igen.

Viggo får (när han väl bestämt sej) titta på Saltkråkan.

Telefonen ringer i köket.

Leo somnar.


Häller upp nytt kaffe, i termosmuggen.

Viggo ropar,

Sätter mej en stund vid datorn.

Ringer upp Stina som kommer senare.

Dricker kaffe, varmt!?

Upptäcker att huvudet inte går å vrida åt höger.?! Aj..

Måste klä på Viggo.

Borde duka av frukostdisken.

Måste klä på mej själv.

Leo gnäller i sängen.

Vaknar han nu?

Sitter kvar här en stund till...


Man har i allafall alltid något å göra: :D

Å vet ni vad?

Jag älskar det!

 





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards