Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Min lilla skogsmulle. :D

Av Lisa - 1 november 2010 08:31

Som jag tidigare berättat så älskar verkligen Viggo att vara i skogen.

Han säger själv att det är Härligt i skogen å när han var med Mamma å Pappa i lördags ville han inte hem.

När vi möttes hemma hos dem sen visade stolt upp en hel korg full med trattkantareller som han varit med å plockat.

Detta hade han verkligen lagt ner sin själ i, själva svamplockandet alltså, han hade varit så försiktig å plockat dem en å en.

Självklart var han med å resnade dessa trattisar å åt dem sen med. :D


Jag älskar också skogen, men kan inte så mycket, dessutom är vår framkomlighet ganska begränsad i å med att Leo behöver vagn(min axlar pallar inte bärsele. :S). Vi får gå på lite större stigar, å det funkar skapligt det med. :D

Om intresset för djur å natur håller i sej( jag ska göra vad jag kan. :P) har jag nog en liten scout till son. :D

Eller fotbollspelare(om Martin får bestämma. :P) eller simmare eller nått annat ska bli spännande å se vad han vill göra. :D


Hur gammal måste man vara för att gå på scouterna? :D


 




 
 
Ingen bild

Sandra.K

1 november 2010 13:45

Finns det inte något som heter just skogsmulle för de lite yngre barnen innan scouterna tar vid? Har bestämt för mig det.

Lisa

1 november 2010 15:34

Jag hittade det. :) Men hemsidan är inte uppdaterad sen 2008...

 
Ingen bild

Sandra.K

1 november 2010 15:44

Kan slänga ut en förfrågan på fb om du vill. Har ett gäng scouter där, kanske någon av dem vet.

Lisa

1 november 2010 16:08

:D Fast skogsmulle var det friluftsfrämjandet som hade hand om, men det borde ju va nån som har barn i samma ålder som våra som går på det med tycker man...? :D

 
Ingen bild

Hanna (Cesar)

1 november 2010 21:18

Cesar går på skogsknyttarna om är varannan söndag, där är barnen mellan 2-4 år. Är väldigt trevligt, hade kanske varit något.

Lisa

1 november 2010 21:33

Precis vad jag tänker mej, lite jobbigt å boka upp bägge dagarna på helgen bara... Tycker inte du det?

 
Ingen bild

Hanna (Cesar)

1 november 2010 21:51

Jo, det är kanske inte alltid så kul men det är ju bara varannan söndag. Ni kan ju göra som Malin och casper gör, dom går bara ¨på gympan varannan vecka alltså den veckan när inte skogsknyttarna är, då blir det ju bara en dag per helg

Lisa

2 november 2010 07:30

Precis, är det terminer på det också, eller hur funkar det?

 
Sanne

Sanne

2 november 2010 10:41

Man måste vara 7 år för att böja scouterna, men i friluftfrämjandet kan man börja tidigare!
http://www.friluftsframjandet.se/karlshamn/

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

2 november 2010 12:07

Tack för tipset. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards