Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Husmor? :P

Av Lisa - 15 oktober 2010 16:00

Har inte mindre än tre frågor till er därute.


Kan man spara fröpåsar till nästa säsong?


Hur får man bäst rent (spis/ugns)plåtar?


Hur ska ni fredagsmysa i dag? Vad ska ni ha till middag?


 

 
 
Ingen bild

Lizette

15 oktober 2010 16:12

Hej fråga 2 kan jag svara dej på. Jag lääger mina plåtar och galler i badkaret i maskindiskmedel en stund sedan är dom som nya.

Lisa

15 oktober 2010 17:00

Pulver då gissar jag? :)
Ska jag absolut testa. :)

 
Ingen bild

Lizette

15 oktober 2010 17:13

Ja det funkar med pulver eller flytande. Gallret blir iallafall rent av det. Likaså till utegrillen.

Lisa

15 oktober 2010 17:28

:D okej, tack för det tipset. :)

 
Ingen bild

Sara

15 oktober 2010 19:00

Fröpåsar har bäst före tryckt på påsen men jag har sparat och det har fungerat. Det blir inte lika många frön som gror men de flesta. I alla fall för mig =)

Eftersom vi inte har badkar =( får jag helt enkelt använda Svinto.

Varmrökt lax, kokt potatis, romsås, sparris, gröna ärtor och sallad blir det ikväll. Å vitt vin =) Henrik har precis tänt upp kaminen så vi ska ha det mysigt i soffan framför film =)

Lisa

15 oktober 2010 19:16

Tack för tipsen. :)
Trevlig helg!

 
Ingen bild

Johanna

15 oktober 2010 20:04

Pannkaksrulle med köttfärsfyllning blev det till middag. Efter det en skön, fast kall, promenad med hela familjen innan mys framför brasan.
Trevlig helg :)

Lisa

15 oktober 2010 20:20

Låter ju som en utmärkt fredag. :D

 
Ingen bild

En husmor

15 oktober 2010 20:13

Mitt allra bästa ugns rengörings tips är helt klart sopa ,ja vanlig hederlig grönsopa och man slipper kemikalier! Smörj in plåt och galler i koncentrerad sopa sätt ugnen på 100 grader i ca 10-15 minuter och vips torka bort smutsen hur lätt som helst!!

I kväll blir det räk och avokado paj med en god sallad (lite rött vin med =))

Ha en riktigt bra helg nu!
kram

Lisa

15 oktober 2010 22:53

Tackar för det tipset. :D

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

15 oktober 2010 20:21

Jag brukar diska plåtarna i badkaret! Helt perfekt, det är gott om plats att hålla på med dom och man kan skvittra hur mkt som helst :D

Och ikväll kör vi med Idolmys med ben och jerry glass :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Lisa

15 oktober 2010 22:54

Ska skrubba mina i badkaret med, så fort tid finns. :D

 
Sanne

Sanne

15 oktober 2010 22:26

Fröpåsarna håller sig garanterat över dautet tills nästa vår. Vill du vara säker så lägger du fröpåsarna i frysen, så håller de garanterat länge.

Plåtarna kör jag i vasken eftersom jag inte har nåt badkar för tillfället. Halva plåten i taget, får ju inte plats med hela. Sitter det ordentligt brukar jag köra Mr mussel ugnsrengöring på. Det tar ALLT!
Gallret lägger du ute i på gräsmattan över natten, sedan är det bara att diska av. Funkar även på grillgallret på grillen!

Hade tänkt göra en god fisksoppa med mycket skaldjur och sffran, men hann inte ut till Wägga så det fick bli cili con carne med pitabröd!

http://www.minabaktankar.blogspot.com

Lisa

15 oktober 2010 22:56

Det låter gott, vilket som. :D
Tack för tipsen, tänkte lägga fröpåsarna i matkällaren. :P
Det borde bevara dem lite bättre i allafall. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards