Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Lisa - 30 augusti 2010 19:45

Gah vad trött jag är.

Å ont ryggen så jag snart blir galen.

På helt fel ställe dock, hade det varit längre ner hade det kunnat vara bra. :)

Ligger i soffan som vilken kväll som helst.

Gissar på att min lilla make också är på väg ner, han har målat snickerier i hallen han. :) Energi eller vad? :)


Provade att sitta på en stol utanför Viggos rum i kväll när han skulle somna, istället för somvi bukar sitta på golvet jämte hans säng.

När alla hundrafemtio djur var på plats i sängen gick det lika fort som vanligt.

Förhoppningsvis kan vi inom en snar framtid säga gonatt å sen låt honom somna själv. :)


Har inte så mycket mer å komma med i kväll, men vet ni vad?

Jag måste bara poängtera att jag älskar å blogga. :)

En hobby som passar mej utmärkt. :)

Har gjort det sen i april 2007 å tröttnar liksom inte.

Tänk, då när jag startade hade vi inga barn å bodde i lägenhet i stan.

Å nu bor vi här, Asarum å har snart två barn å är gifta.

Mitt livs viktigaste händelser finns dokumenterade, precis när de hände. :)

Konsigt att man vill utlämna hela sitt liv till okända människor säger skeptikerna(där ibland min egen mamma. :D) men jag tror inte de förstår vad man får tillbaka.

Tips vänner å sparkar därbak. :)

Med det sagt avslutar jag, för nu. :)

Tack för att ni gör det så kul. :)



Kan konstatera att jag glömde ringa till tre under deras telefontid i kväll igen. :S

Tre veckor sen jag beställde min telefon nu, å inte ett knyst...


Av Lisa - 30 augusti 2010 18:20

Varje gång jag har hört denna låten på radion har jag tänkt:

den här måste Gurri gilla. :D


Å visst var det så. :)

Han är tydligen ett stort Ola-fan, min bror.   

Not så hemligt anymore. :)



Av Lisa - 30 augusti 2010 15:43

Den här dagen har försvunnit i en rasande fart.

Vaknade klockan fem. Klarvaken. :(

Väntade in Martins klocka, lyssnade på allt han hade för sej(upphöjt till hundratusen ungefär nu när vi är utan sovrumsdörr...) dividerade med Viggo som med var vaken å bar in varedna djur i vår säng å insisterade på att de skulle ligga under mitt täcke, varenda en.

Var beredd på å stiga upp, men efter mycket om å med somnadei om vid kvart över sju å vaknade igen tio i nio!

Tanke var ju att vi skulle till Öppna förskolan när denna öppnade vid halv tio.

Vi tog det ändå med ro å lyckades både äta, få kläder på oss å cykla dit så vi kom strax efter tio.

Viggo trivdes fint. Lite blyg i början, med det släppte.

Vi var inte så många å det var ju skönt innan vi vant oss. :)

Det kröp litei mej när vi skulle sjunga Gud som haver men det får jag ta.

Allt för Viggos skull. :)

Jag tyckte med det var trevligt så vi ska dit på onsdag med. :)


När det var färdiglekt å färdigsjungt snabbade vi oss hemåt på cyklen.

Tyvärr är det med på gränsen av vad min kropp pallar just nu.

Måtte det va tid snart, detta är såååååå drygt nu!


Vi var hemma å lämnade cyklen åbytte den mot bilen för att möta upp Anna på Gourmet grön.

Åt en underbar lunch-buffé. :)

Viggo var riktigt duktig, kändes himla bra att hon som tog betalt var så söt mot honom, kändes liksom att han var mer välkommen än på många andra ställen. Inte behövde jag betala nått för de lilla han åt heller.

När vi satt å åt sa Viggo plötsligt: Finns det tlätt här mamma?

Jag fattade först inte vad han menade.

Tlätt mamma? Där jag kan bajsa? :)

Aha liksom. Lät så himla kul, undrar just vad som hänt om jag sagt nej. :)

Barnet hade gjort sej förtjänt av en glass så vi gick en sväng på glassbåten med.

Där mamman av nån idiotisk anledning med tog två kulor.

Var ju redan jättemätt efter lunchen... No wonder att man väger som en val...


Vi gick till bilen efter glassen, å hann precis hoppa in innan regnet öste ner.

Nu har vi hunnit leka med bilar innan jag praktiskt taget tvingade in Viggo i sängen å kolla på Nils Karlsson Pyssling bara för att få ligga ner lite.

Kroppen värker på alla håll å kanter å trots den extra sovtiden i morse är jag hel slut! :S

Får be mannen steka pannkakor till middag när han kommer(en konst han behärskar betydligt bätte än mej). :)


Hoppas ni har en bra dag, alla mina vänner därute. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards